Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třída G Edition30: Německý off-road slaví jubileum speciální edicí

Diskuze (14)
Třída G je stálicí mezi terénními vozy – Mercedes ji v rakouském Grazu vyrábí už třicet let, které jsou vyplněny úspěchy jako vítězství v Rally Paříž-Dakar nebo služba ve Vatikánu. K výročí Mercedes nachystal speciální sérii G Edition30.

Za tři desetiletí výroby se prodalo 200 tisíc terénních Mercedesů. Stuttgartská automobilka zatím neuvažuje o ukončení výroby, naopak Dieter Zetsche, předseda správní rady Daimler AG, prohlásil, že „možná budeme za deset let slavit další výročí“. Vstup do čtvrtého desetiletí života této modelové řady oslaví speciální edice.

Nadšenci se budou pravděpodobně zajímat hlavně o Edition30.Pur, která je postavená na klasickém provedení třídy G – modelu W461 s pětidveřovou karoserií. Pod přední kapotou bude třílitrový turbodiesel G 280 CDI. V nabídce jsou dva balíčky off-roadových úprav, zákazníci si tak budou moci objednat například litá kola s univerzálními pneumatikami 265/75 R16, gumové nástavce blatníků, ochranu pro přední světla, přední naviják, střešní nosič nebo kapotu motoru, po které je možné chodit. Interiér je upraven pro těžké provozní podmínky. Základní cena Edition30.Pur je stanovena na 59.381 Euro (asi 1,7 milionu Kč).

Luxusní variantou k oslavě výročí je Edition30 na základě osmiválcového G 500 řady W463. Speciální edice se zvenku od standardního modelu liší platinově černým lakem z řady designo, speciálním vzhledem litých kol a označením na předních blatnících. Uvnitř je standardně designo kůže a antracitová výdřeva, taktéž z řady designo. G 500 Edition30 bude stát od 97.461 Euro (zhruba 2,8 milionu Kč).

Objednávky na oba speciální modely Mercedes přijímá od poloviny února.

Diskuze (14)
20. 2. 2009 14:05
Re: G a Defender
Pokud se na to budeš dívat jen z hlediska toho kdo je starší tak jasně musí být první JEEP, protože jak první LAND ROVER tak první LAND CRUISER byly postaveny z dílů Jeepu Willys a na jeho základě, takže prapředek je společný. Konec konců hovorové označení džíp nevzniklo jen tak náhodou...
Avatar - ZoomZoom
19. 2. 2009 22:23
Re: G a Defender
S tim LC 70 máte oba pravdu, ale jedná se o dost specifickou a individuální věc. Sedmdesátka se vyrábí jen kvůli tomu, že v určitých částech světa je potřeba takovéhoto vozu nutností. Tady se nehraje na moderní, luxusní offroady přecpané elektronikou, ale na fukční a extrémně spolehlivé vozy, což LC bezpochyby je. Tim nechci schazovat G-classu, která má svoje kouzla. Nicméně, mít si vybrat které auto použiju na cestu "na konec světa", sedmdesátka by byla jasná volba (možná taky ještě Nissan Patrol). Jinak co jsem postřehl z mých cest po světě(především Afrika a Austrálie), nejvíce používaným vozem organizací, bezpečnostních složek-hlavně ta Afrika, jsou Toyoty LC. V tej Africe nebyl zastoupen ani slavný Defender v takovém množství jako LC... A k tomu Jeepu, je ikona, ale dnes se mi zdá, že někdejší oblíbenost a používání Jeepů je ta tam...
Avatar - kolmar
19. 2. 2009 16:41
Re: G a Defender
Este jenda vec, LC je legenda jak Defik alebo G od MB, no treba uznat ze ta naj je Jeep...proste ked LC slavilo 50 rokov vyroby Jeep 60..tych v tomto ohlade uz nikto nepredbehne...
Avatar - kolmar
19. 2. 2009 16:38
Re: G a Defender
Presne toto som chcel napisat. Ano vyraba sa aj "sedemdesiatka" a da sa dokonca kupit aj u nas. Resp. ten siroko-daleko znamy Dajbych. Uz je to nejaky cas tak som nejak zabudol na motor. Myslim, ze to je ten atmosfericky diesel 4.2 co u nas mozete mat. Je to robene auto na vydrz do nekonecna. Ziadna elektronika dokonca aj mechanicky riesene vsetko mozne. Mech. cerpadlo, ani turbo tam neni... Proste najazdit pol melka ziadny problem...ak sa staras tak aj melko zvladne...
18. 2. 2009 22:20
Re: G a Defender
Počkat, to že se Land Cruiser série 70 neprodává u nás v oficiální dealerské síti neznamená, že se nevyrábí. Podívej se třeba na australský nebo africký web Toyoty, zvlášť australská verze "sedmdesátky" s dieselem V8 common rail vypadá hodně dobře. Africkou verzi s atmosférickým dieselem R6 4.2 dováží individuálně na objednávku plzeňský dealer Dajbych, takže "sedmdesátka" žije:-)
Pokud jde o to, co je větší legenda, tak to bych v téhle vybrané společnosti rozhodovat nechtěl, osobně bych při započtení všech kontinentů asi vsadil na jméno Land Cruiser :-) Tož tak!
[odkaz]