Mercedes-Benz třídy A: facelift pro nejmenšího (nové fotografie)
Facelift Mercedesu třídy A jde ve stejném duchu jako před nedávnem oznámený facelift větší třídy B. Místo dramatických změn se dočkáme jen detailních úprav celku. Přepracovaný nárazník má větší otvory pro nasávání vzduchu. Nová zpětná zrcátka a dveřní kliky budou po faceliftu stejně jako v případě třídy B u všech provedení lakována v barvě karoserie. Změny proběhly také vzadu v oblasti světel a zadního sloupku. Úpravy v interiéru se dotkly dveřních výplní a čalounění sedadel. Středová konzola má vylepšenou ergonomii.
Na poli technických novinek je nejdůležitější funkce ECO start/stop pro benzinové A 150 a A 170. Proti běžným podobným systémům se v tomto případě motor vypíná ještě před zastavením auta, pokud je v nízkých rychlostech vyřazen neutrál a řidič brzdí. K nastartování dojde okamžitě po uvolnění brzdy nebo při vyšlápnutí spojky. Podstatou celého systému je generátor, který v sobě spojuje současně startér a alternátor.
Pro A 150 a A 160 CDI je určen balíček BlueEfficiency (v případě vznětového A 160 CDI však bez funkce Start/Stop). Ten zahrnuje úpravy pro zlepšení aerodynamického odporu, valivého odporu, snížení hmotnosti a nastavení řídící jednotky motoru pro menší spotřebu paliva. Na první prohled lze tuto verzi poznat podle jiné masky chladiče s aerodynamicky optimalizovaným tvarem. A 160 CDI BlueEfficiency má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, což je o 0,4 l méně než u běžného provedení. A 150 BlueEfficiency s výkonem 70 kW spotřebuje v kombinovaném cyklu 5,3 l benzínu na 100 km.
Faceliftovaná třída A bude mít výstavní premiéru společně s faceliftem třídy B na dubnovém autosalonu v Lipsku.