Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy E: Facelift jde do prodeje v dubnu

David Bureš David Bureš 19. 1. 2013 • 10:29
12
10
Zobrazit náhledy (12)
Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E
Modernizované „éčko“ dostalo upravený vzhled i nové motory. Faceliftovány byly všechny karosářské varianty – sedan, kombi, kupé i kabriolet.

Mercedes-Benz oznámil, že první exempláře modernizované třídy E se u prodejců objeví během letošního dubna. Automobil je však možné objednávat už nyní.

České ceny automobilu zatím zveřejněny nebyly. V Německu však faceliftovaná třída E proti svému předchůdci podraží o jedno až tři procenta. Vrcholné E 500 a E 63 AMG dokonce zlevní.

Ceny sedanu u našich západních sousedů začínají na částce 40.430,25 eur (včetně zdejší 19% DPH) za vznětovou E 200 CDI (100 kW). Kombi je o 3.213 eur dražší.

Hlavním znakem designu modernizovaného éčka jsou spojené hlavní světlomety, které nahradily dřívější rozdělené. Zákazníci mohou vybírat ze dvou stylů přídě – Avantgarde s trojcípou hvězdu v masce chladiče a tradičnější Elegance s klasickou hvězdou na kapotě.

Základem benzinové nabídky je nově přeplňovaný dvoulitr E 200 o výkonu 135 kW, který nahradil osmnáctistovku se stejným označením a výkonem. Novinkou je dále třílitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec (označovaný jako E 400) o výkonu 245 kW.

Mercedes-Benz třídy E (2013) – základní technické údaje benzinových motorů
MotorE 200E 250E 300E 400E 500
Zdvihový objem [cm3]19911991349829964663
Největší výkon [kW/min-1]135 / 5500155 / 5500185 / 6500245 / 5250-6000300 / 5000-5750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300 / 1200-4000350 / 1200-4000340 / 3500-4500480 / 1600-4000600 / 1600-4750
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,86,8 (7,4)7,5 (8,0)8,9 (9,4)

Z turbodieselů tu je čtyřválec a šestiválec, ve třech, respektive dvou výkonových verzích. Zajímavou volbou může být vznětový E 300 BlueTEC HYBRID, což je vlastně verze E 250 CDI (150 kW) s elektromotorem o výkonu 20 kW. Ten dosahuje kombinované spotřeby 4,1 litru na 100 km.

Pro vybrané motory je k dispozici pohon všech kol. Ten je nově dostupný i pro vrcholnou variantu E 63 AMG. Ta bude v kombinaci se systémem 4Matic nabízena ve dvou výkonových verzích se 410 kW a 430 kW. Pro E 63 AMG s poháněnými zadními koly je možností jen slabší provedení.

Mercedes-Benz třídy E (2013) – základní technické údaje vznětových motorů
MotorE 200 CDIE 220 CDIE 250 CDIE 300 CDI BTE 350 CDI BT
Zdvihový objem [cm3]21432143214329872987
Největší výkon [kW/min-1]100 / 2800-4600125 / 3000-4200150 / 3800170 / 3800185 / 3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]360 / 1600-2600400 / 1400-2800500 / 1600-1800540 / 1550-2400620 / 1600–2400
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,74,85,55,5

Témata
21. 1. 2013 19:44
Re: ...
S tím musím souhlasit. Máme v rodině Mercedes E320 CDI W211 a už jsem s ním taky najezdil pár desítek tisíc kilometrů. Motor je to naprosto dostačující do všech podmínek, v zimě trochu chybí 4matic. A kultivovanost a tichost motoru je dokonalá. Vzpomínám si, když jsme měnili starší w211 E270 CDI za pofaceliftový 320 CDI a oproti původnímu 5ti válci jsem měl podle zvuku pochybnosti jestli v autě vůbec nějaký motor je :-).

S 350 CDI jsem se svezl jen krátce při představování druhé generace CLS, ale tam jsem se moc nesoustředil na motor. A současné éčko se mi oproti w211 vůbec nelíbilo. Uvidíme jak bude vypadat naživo facelift.
Avatar - happy_driver
21. 1. 2013 03:17
Re: ...
Ojetiny su mi u pr*dele......takisto ako Audi, len raz som vliezol do A6, ked som sa utvrdzoval, ze zoberiem E. Stacilo, A6 ani omylom, to nie je auto pre mna.
21. 1. 2013 01:00
Re: ...
Co se výkonu týče, tak šestiválce MB poslední dobrou výkonově stojí z trojky jako poslední. Ale pořád vzpomínám na 320 CDI (165 kW). Ten motor byl úžasně kultivovaný a tichý. 350 CDI je sice lepší tahoun, ale už to není tak zvláštně ležérní jak 320 CDI. Silnější diesel moc nechápu, ale záleží na prodejích :-)
20. 1. 2013 23:24
Re: ...
To je pravda. Z mého pohledu je taky 350 CDI naprosto ideální a dostatečná motorizace a kdo chce víc výkonu, má volbu benzínových osmiválců a spotřebu už moc neřeší. Snad jen to, že musí trávit více času na benzínkách :-D.

Jen mě prostě zarazilo, že mercedes vlastně teď nemá konkurenci pro nejsilnější diesely BMW a audi.
20. 1. 2013 23:02
Re: ...
:yes:
Když víc výkonu, tak třeba novinku od Audi. Super diesel od BMW mě ani trochu neláká - 3 turba = větší šance, že se něco posere, v případě ojetiny to bude nebude nejrozumnější koupě...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku