
Nový Mercedes E 63 AMG a CLS 63 AMG podrobně: 4Matic a vyšší výkon, 0-100 km/h za 3,6 s
Sportovní divize stuttgartské automobilky se rozhodla ve velkém vsadit na pohon všech kol. Zatím se systém 4Matic montoval jen do SUV – modelů ML 63 AMG, GL 63 AMG a dvojice G 63 AMG/G 65 AMG. Letošní rok přinese hned čtveřici dalších čtyřkolových novinek. Aktuálně se prezentují třídy E a CLS v provedení 4Matic, pohonu všech kol se ale dočká i AMG verze třídy A a příbuzný sedan CLA 45 AMG.
Mercedes nově nabídne hned tři úrovně specifikace AMG. Dosavadní varianty E 63 AMG (386 kW/700 Nm) a E 63 AMG Performance (410 kW/800 Nm) nahradí jediný model E 63 AMG, nově naladěný na parametry 410 kW a 720 Nm. Tato základní varianta zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, stejně rychle jako končící varianta Performance.
E 63 AMG 4Matic spojuje stejný motor s pohonem všech kol. Systém orientovaný na jízdní výkony rozděluje točivý moment motoru poměrem 33:67 ve prospěch zadní nápravy, preference zadních kol zlepšuje zážitek z řízení. Proti nedotáčivosti, typické u aut se stálým pohonem všech kol, bojuje speciálně nastavené třístupňové ESP. V režimu Sport Handling se aktivuje funkce Torque Vectoring Brake, která v zatáčkách přibrzďuje jednotlivá kola a tak efektivně nahrazuje samosvorné diferenciály na nápravách.
Varianta s pohonem všech kol je o 70 kg těžší než výchozí model. Díky lepší trakci akceleruje z klidu na stovku o půl sekundy rychleji, konkrétně za 3,7 s.
Mercedes E 63 AMG - technická data | |||||||
Model | E 63 AMG 4Matic S | E 63 AMG 4Matic | E 63 AMG | E 63 AMG Performance | E 63 AMG | E 63 AMG | |
Rok výroby | od 2013 | od 2013 | od 2013 | 2011–2013 | 2011–2013 | 2009–2011 | |
Převodovka | 7A 4x4 | 7A 4x4 | 7A | 7A | 7A | 7A | |
Zdvihový objem [cm3] | 5461 | 5461 | 5461 | 5461 | 5461 | 6208 | |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 430/5500 | 410/5500 | 410/5500 | 410/ 5250-5750 | 386/ 5250-5750 | 386/6800 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 800/ 1700-5000 | 720/ 1750-5250 | 720/ 1750-5250 | 800/ 2000-4500 | 700/ 1750-5000 | 630/ 5200 | |
Max. rychlost [km/h] | 250* | 250* | 250* | 300 | 250* | 250* | |
Zrychlení 0-100 km/h - sedan [s] | 3,6 | 3,7 | 4,2 | 4,2 | 4,3 | 4,5 | |
Zrychlení 0-100 km/h - kombi [s] | 3,7 | 3,8 | 4,2 | 4,3 | 4,4 | 4,6 | |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,3 | 10,3 | 9,8 | 9,8 | 9,8 | 12,6 |
Vrcholem nabídky se stává E 63 AMG 4Matic S s výkonem zvýšeným na 430 kW. Maximum točivého momentu je 800 Nm, zlepšení obou parametrů je zásluhou zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel – 1,0 místo 0,9 barů u slabšího motoru. Tato novinka je nejlépe akcelerujícím Mercedesem v historii. S hodnotou 3,6 sekundy pro zrychlení z 0 na 100 km/h se vyrovná sportovnímu SLS AMG Black Series o výkonu 464 kW.
Model S má přepracovaný podvozek a zadní samosvorný diferenciál. Na přání může kotoučové brzdy o průměru 360 mm vyměnit za příplatkové AMG Carbon Ceramic, o 40 % lehčí a s průměrem kotoučů 402 mm. Vrcholná verze má matně lakovaná 19palcová kola, jinak jsou standardem 18palcové disky.
Druhou novinkou je modernizovaný CLS 63 AMG, který se zatím obejde bez faceliftu. Novinky se proto omezují na vylepšenou pohonnou jednotku – Mercedes nabídne všechny tři nové varianty i v této třídě. S Éčkem se shodují parametry motorů i akcelerace.