Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes E 63 AMG a CLS 63 AMG podrobně: 4Matic a vyšší výkon, 0-100 km/h za 3,6 s

Diskuze (17)
Mercedes přináší do řad AMG hned několik novinek. Třída E projde výrazným faceliftem a navíc modely E 63 AMG a CLS 63 AMG dostanou vyšší výkon a možnost pohonu všech kol.

Sportovní divize stuttgartské automobilky se rozhodla ve velkém vsadit na pohon všech kol. Zatím se systém 4Matic montoval jen do SUV – modelů ML 63 AMG, GL 63 AMG a dvojice G 63 AMG/G 65 AMG. Letošní rok přinese hned čtveřici dalších čtyřkolových novinek. Aktuálně se prezentují třídy E a CLS v provedení 4Matic, pohonu všech kol se ale dočká i AMG verze třídy A a příbuzný sedan CLA 45 AMG.

Mercedes nově nabídne hned tři úrovně specifikace AMG. Dosavadní varianty E 63 AMG (386 kW/700 Nm) a E 63 AMG Performance (410 kW/800 Nm) nahradí jediný model E 63 AMG, nově naladěný na parametry 410 kW a 720 Nm. Tato základní varianta zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, stejně rychle jako končící varianta Performance.

E 63 AMG 4Matic spojuje stejný motor s pohonem všech kol. Systém orientovaný na jízdní výkony rozděluje točivý moment motoru poměrem 33:67 ve prospěch zadní nápravy, preference zadních kol zlepšuje zážitek z řízení. Proti nedotáčivosti, typické u aut se stálým pohonem všech kol, bojuje speciálně nastavené třístupňové ESP. V režimu Sport Handling se aktivuje funkce Torque Vectoring Brake, která v zatáčkách přibrzďuje jednotlivá kola a tak efektivně nahrazuje samosvorné diferenciály na nápravách.

Varianta s pohonem všech kol je o 70 kg těžší než výchozí model. Díky lepší trakci akceleruje z klidu na stovku o půl sekundy rychleji, konkrétně za 3,7 s.

Mercedes E 63 AMG - technická data
ModelE 63 AMG 4Matic SE 63 AMG 4MaticE 63 AMGE 63 AMG PerformanceE 63 AMGE 63 AMG
Rok výrobyod 2013od 2013od 20132011–20132011–20132009–2011
Převodovka7A 4x47A 4x47A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]546154615461546154616208
Válce/ventily8/48/48/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]430/5500410/5500410/5500410/
5250-5750
386/
5250-5750
386/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]800/
1700-5000
720/
1750-5250
720/
1750-5250
800/
2000-4500
700/
1750-5000
630/
5200
Max. rychlost [km/h]250*250*250*300250*250*
Zrychlení 0-100 km/h - sedan [s]3,63,74,24,24,34,5
Zrychlení 0-100 km/h - kombi [s]3,73,84,24,34,44,6
Komb. spotřeba [l/100 km]10,310,39,89,89,812,6

Vrcholem nabídky se stává E 63 AMG 4Matic S s výkonem zvýšeným na 430 kW. Maximum točivého momentu je 800 Nm, zlepšení obou parametrů je zásluhou zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel – 1,0 místo 0,9 barů u slabšího motoru. Tato novinka je nejlépe akcelerujícím Mercedesem v historii. S hodnotou 3,6 sekundy pro zrychlení z 0 na 100 km/h se vyrovná sportovnímu SLS AMG Black Series o výkonu 464 kW.

Model S má přepracovaný podvozek a zadní samosvorný diferenciál. Na přání může kotoučové brzdy o průměru 360 mm vyměnit za příplatkové AMG Carbon Ceramic, o 40 % lehčí a s průměrem kotoučů 402 mm. Vrcholná verze má matně lakovaná 19palcová kola, jinak jsou standardem 18palcové disky.

Druhou novinkou je modernizovaný CLS 63 AMG, který se zatím obejde bez faceliftu. Novinky se proto omezují na vylepšenou pohonnou jednotku – Mercedes nabídne všechny tři nové varianty i v této třídě. S Éčkem se shodují parametry motorů i akcelerace.

Diskuze (17)
11. 1. 2013 12:21
Re: Nice
Na druhou stranu, jako elegantní a luxusní kombi teď slouží CLS shooting brake, takže nějaké ty litry navíc se taky hodí.
Nejpatrnější je rozdíl ve velikosti kufru ve srovnání s BMW 5 kombi. V éčku vypadá jako bezedná díra kam se vejde všechno, v pětce je docela malý.
Avatar - AUDIRS6
11. 1. 2013 11:21
bude to tvrdeee...
...a to hlavne pre BMW, ktoré, pri všetkej úcte, na túto E63 AMG len tak ľahko odpoveď asi nenájde >:-[]
To, že Audi RS6 tiež "papierovo" zaostáva v parametri 0-100, vidím ako úlohu pre FL.../ aj keď si nepamätám na FL RS6ky ;-\ / tipujem, ako to už u Audi býva zvykom, že 560 PS je na papieri, v reále ich bude cez 600, a namerané zrýchlenie bude teda pod tých 3,9...
Ale ruku na srdce: Páni Vážení: S kombákmi vyššej strednej, pri posádke vodič + frajerka + jej psík a kabelka = 2 tony, sme so zrýchleniami na úrovni superšportov !!! sme pod 4 s !!! veď to je brutáááál!!!
za mňa dostáva velý Medveď - jeho kompletný FL, a všetky FL verzie veľký :yes:
...táááák, a mám to - veci, ktoré som si myslel, že v živote nenapíšem...-a napísal som 8-s
no a ešte k BMW-:
pamätáte si na vyhlásenia spred cca 6-8 rokov: M-kové modely majú mať atmosférické, vysokootáčkové motory, ...pravé M-modely sú M3 a M5, a pohon zadnej nápravy.../potom prišlo X5M,X6M/, veľká limuzína má mať pohon zadnej nápravy / aktuálne X-drive v takmer hociktorej 7er klasse/, naftový motor nie je športový motor /tých xxx modelov 50d X-drive/... a čo nám tu už len chýba?
Stále sa snažia oddiaľovať použitie pohonu 4x4 pre "normálne" M modely. Amíci na nich tlačia - tí by chceli M5,M6 s X-drivom už hneď, nu a čo pán prosí , sluha musí >:-[]
dáme stávky, že kedy bude M5,M6 - X-drive? >:-[]
Bohužiaľ, BMW sa u mňa vyprofilovala - práve na základe týchto kontraverzných prehlásení - za najkontraverznejšiu automobilku...ale predaje ukazujú, že ľudí to moc netrápi...
Méďo-béďo len tak ďalej !!!
;-)
Avatar - boost.
10. 1. 2013 21:10
Re: Uvidíme
Myslím, že tlustší osoby budou opěradla sedadel těžko snášet při takové akceleraci, resp. točivého momentu. >:D

Osobně to vidím na E 63 RWD. :-!
Avatar - boost.
10. 1. 2013 21:06
Re: Působivé
Nope, F11 M5 nebude. U BMW se to střídá. Kombík bylo E34, pak E61.

Mně se RS 6 líbí více, je taková "čistčí", zatímco E 63 je prostě Hammer jak svině. >:-[]
Avatar - MarTin1
10. 1. 2013 20:32
Re: E AMG
Ten naraznik je radlice na sneky a taky polykac hektolitru vzduchu :-)).