Mercedes-Benz třídy S: Oficiální fotografie a ceny na českém trhu (rozsáhlá galerie 126 fotek)
Oproti končící generaci je ta nová (interní označení W222) je nepatrně dražší, například šestiválcový diesel 350 BlueTEC o výkonu 190 kW vyjde nyní na 2.093.300 Kč, přičemž ve starém ceníku (W221) přišel na 2.072.730 Kč.
Nová třída S je 5116 mm dlouhá, 1899 mm široká a 1496 milimetrů vysoká. Je tak o 20 milimetrů delší, o 25 mm nižší a o 28 milimetrů širší než stávající verze. Rozvor náprav se zvětší o 130 milimetrů na 3035 mm. To jsou hodnoty týkající se klasické verze, v plánu je pochopitelně výroba i prodloužené varianty s prodlouženým rozvorem, která má rozvor zvětšen o dalších 130 mm.
Základní pohonnou jednotkou bude již zmíněný dieselový třílitrový šestiválec, označený S 350 BlueTec, o výkonu 190 kW a točivém momentu 620 N.m. Přeplňovaný benzinový osmiválec S 500 se bude moci pochlubit výkonem 335 kW a 700 N.m, z klidu na stovku zrychlí za 4,8 sekundy. Hybridní verze S 400 Hybrid (šestiválec o objemu 3,5 litru + elektromotor) pak nabídne 225 kW a 370 N.m. Její kombinovaná spotřeba by se měla držet na hranici 6,3 litru benzinu, základní vznětová verze dosáhla v testu spotřeby na nejlépe hodnoty 5,5 litru.
Mercedes-Benz třídy S - technická data a české ceny | ||||||
Motor | 350 BlueTEC | S 400 HYBRID | S 500 | 350 BlueTEC L | S 400 HYBRID L | S 500 L |
Převodovka | 7A | 7A | 7A | 7A | 7A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 2987 | 3498 | 4663 | 2987 | 3498 | 4663 |
Motor/ventily | V6/24 | V6/24 | V8/32 | V6/24 | V6/24 | V8/32 |
Největší výkon [kW/min-1] | 190/3600 | 225/6500 | 335/5250 -5500 | 190/3600 | 225/6500 | 335/5250 -5500 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 620/1600 -2400 | 370/3500 -5250 | 700/1800 -3500 | 620/1600 -2400 | 370/3500 -5250 | 700/1800 -3500 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,8 | 6,8 | 4,8 | 6,8 | 6,8 | 4,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 6,8 | 9,1 | 6 | 6,8 | 9,1 |
Cena [Kč] | 2.093.300 | 2.232.450 | 2.734.600 | 2.238.500 | 2.389.750 | 2.831.400 |