Mercedes-Benz třídy S (W222) je plný hi-tech vychytávek
Zbrusu nový Mercedes-Benz třídy S s kódovým označením W222, si pro nás připravil postupné odhalování ve velkém stylu. Nejprve to bylo několik sad špionážních snímků, následoval ať už záměrný nebo náhodný únik fotografií interiéru a technických dat a zakončilo to o nic méně očekávané oficiální představení a dokonce i oznámení českých cen.
Tím by se většinou potenciál novinky, minimálně do prvních jízd, vyčerpal, ne tak ale v případě nového Mercedesu třídy S. Přestože představení eska bylo rozhodně zajímavé čtení, teď vyplouvají na povrch zajímavé detaily, týkající se jeho technických lahůdek.
Pokud by si s 1,9 tuny vážícím W222 měl v plánu pohrát boční vítr, systém Crosswind Assist u verzí bez ABC na návětrné straně přibrzdí prostřednictvím systému jízdní stability kola a v případě vybavení vozidla systémem ABC upraví nastavení tlumičů.
W222 je prvním automobilem, zcela postrádajícím žárovky. Veškeré osvětlení obstarávají LED, krom 56 v předních světlometech, 35 v zadních a čtyř v mlhovkách byste jich našli 300 v interiéru. Ve srovnání s halogeny tak vyprodukuje nové eSko o 2,1 g oxidu uhličitého na kilometr méně emisí.
Karoserie novinky je nejen líbivá, ale i funkční, součinitel odporu vzduchu činí 0,24, u chystaného S300 Bluetec Hybrid topbak bude dokonce 0,23. ke kouzlům s aerodynamikou se přidávají třeba i speciality v podobě snížení světlosti podvozku o 20 mm při jízdě rychlostmi nad 100 km/h. Příď vozu je konstruována tak, aby jediné místo, kudy se může dostat vzduch dovnitř vozu, je přes chladič, přičemž je za ním mřížka, po jejímž uzavření je vzduch směřován pod auto.
Když už je řeč o karoserii, tak hybridní hliníkovo-ocelová konstrukce má podíl aluminia 50 % a Mercedes se chlubí, že prostorový rám váží méně, než u W140 z roku 1991. Prostor posádky chrání vysokopevnostní ocel a na celkové tuhosti se podepisuje i speciální pěna, která téměř nepřidává na hmotnosti. Při tom všem je skelet o 50 % tužší, než u dosluhující generace, která bude v průměru o 20 kg těžší, než obdobné provedení u W222. Posledně také nezaznělo, že kromě verze s prodlouženým rozvorem se bude vyrábět i varianta s extra prodlouženým rozvorem. Rozměry této verze nejsou dosud zveřejněny, varianta LWB ale bude rozvorem stejná, jako ta stávající, tedy 3165 mm.
Protože každý elektronický systém dosud reagoval na povrch pod koly na čistě mechanické bázi, nedokázalo ani sebelepší naladění odfiltrovat všechny rázy. Mercedes S má ale nyní pro verze s osmiválcem systém Magic Body Control, jenž kombinuje ABC s párem kamer, které snímají povrch vozovky do vzdálenosti 15 m před autem a vytváří 3D obraz silnice, jenž umožní elektronice nejen reagovat na dění pod koly, ale připravit se na to, jaké nerovnosti se blíží.
Samozřejmostí je i adaptivní tempomat s funkcí udržování jízdy v daném pruhu, jenž je schopen sám auto vést po dobu až 15 s v případě, že řidič dá ruce z volantu.
Nejnovější verze klimatizace Thermotronic má funkci Air balance, která se postará o decentní parfémování vzduchu, k tomu vám do ouška může hrát špičkové audio Burmeister a obklopení budete tou nejlepší kůží, hliníkem a pravým dřevem. W222 s prodlouženým rozvorem navíc umožní upravit sklon opěradla až na 43,5 stupně, což je více, než kdekoli jinde u konkurence a Chauffeur Package umožní ovládání sedadla vpředu. Také jednotlivé ovladače byly navrženy tak, aby měly jen minimální rozměrové tolerance. Interiér vznikal mimochodem v italském designcentru značky v Como.