Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy S: Oficiální fotografie a ceny na českém trhu (rozsáhlá galerie 126 fotek)

Aleš Jungmann
Diskuze (67)
Oficiální představení nové generace vlajkové lodi Mercedesu, třídy S, proběhne již dnes večer. České ceny i oficiální fotografie vám však přinášíme už nyní.

Oproti končící generaci je ta nová (interní označení W222) je nepatrně dražší, například šestiválcový diesel 350 BlueTEC o výkonu 190 kW vyjde nyní na 2.093.300 Kč, přičemž ve starém ceníku (W221) přišel na 2.072.730 Kč.

Nová třída S je 5116 mm dlouhá, 1899 mm široká a 1496 milimetrů vysoká. Je tak o 20 milimetrů delší, o 25 mm nižší a o 28 milimetrů širší než stávající verze. Rozvor náprav se zvětší o 130 milimetrů na 3035 mm. To jsou hodnoty týkající se klasické verze, v plánu je pochopitelně výroba i prodloužené varianty s prodlouženým rozvorem, která má rozvor zvětšen o dalších 130 mm.

Základní pohonnou jednotkou bude již zmíněný dieselový třílitrový šestiválec, označený S 350 BlueTec, o výkonu 190 kW a točivém momentu 620 N.m. Přeplňovaný benzinový osmiválec S 500 se bude moci pochlubit výkonem 335 kW a 700 N.m, z klidu na stovku zrychlí za 4,8 sekundy. Hybridní verze S 400 Hybrid (šestiválec o objemu 3,5 litru + elektromotor) pak nabídne 225 kW a 370 N.m. Její kombinovaná spotřeba by se měla držet na hranici 6,3 litru benzinu, základní vznětová verze dosáhla v testu spotřeby na nejlépe hodnoty 5,5 litru.

Mercedes-Benz třídy S - technická data a české ceny
Motor350 BlueTECS 400 HYBRIDS 500350
BlueTEC L
S 400
HYBRID L
S 500 L
Převodovka7A7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]298734984663298734984663
Motor/ventilyV6/24V6/24V8/32V6/24V6/24V8/32
Největší výkon [kW/min-1]190/3600225/6500335/5250
-5500
190/3600225/6500335/5250
-5500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]620/1600
-2400
370/3500
-5250
700/1800
-3500
620/1600
-2400
370/3500
-5250
700/1800
-3500
Max. rychlost [km/h]250250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,86,84,86,86,84,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,89,166,89,1
Cena [Kč]2.093.3002.232.4502.734.6002.238.5002.389.7502.831.400

Aleš Jungmann
Diskuze (67)
24. 5. 2013 16:13
Re: tak teraz neviem
bože, co to plácáš? tady chceš srovnávat dvě uplně jiné třídy? prober se))
18. 5. 2013 11:52
Re: nakolko mi nejde odpovedat na prispevky
Seděl jsi alespoň v A8, ty starý Phaetone? Mně se interiér nové S-klasse líbí. Až na tu jeskyni. Jsem prostě konzerva, mám rád krásnou mechaniku a do tohoto Brity inspirovaného vozu by se něco mechanického hodilo. A pak takovou tu Mercedesovskou klasiku, volič automatu pod volantem, všemocné páčky, nožní parkovací brzdu, za to bych střílel. Ale to je jen má preference. Uvidíme, jak to bude vyvedené.
17. 5. 2013 12:54
Re: TRIEDA SAMA PRE SEBA
Že máš rád luxus atd., také automaticky neznamená, že nemáš jiné, vyšší priority, nebo že nejsi ochoten udělat kompromis. ;-)
17. 5. 2013 12:52
Re: TRIEDA SAMA PRE SEBA
Ale ty jsi nepsal o A8, nebo 7er, ale o Audi a BMW. Proto má reakce. A i kdyby, pořád je to hloupost. Mám rád eleganci, luxus, pohodlí, jsem celkem konzervativní (mým ideálem roky byl Maybach 62) a kdybych si musel teď vybrat, tak z D3 vezmu A8. Dokonalá není, ale když ji člověk trošku vyšperkuje, celkem si s ní rozumím. Chtít rychlost a "sport", rozhodně koupím něco jiného. Až bude nová S-klasse na trhu, s vysokou pravděpodobností se má preference vrátí k Mercedesu. Hlavně jsem zvědavý na tu extra dlouhou verzi a porovnání s Mulsanne.

Se škatulkováním můžeš jít víš kam. ;-) Dělíme se na ty, kteří si podobné auto mohou dovolit, a ty, kteří nemohou. První skupina je tou cílovou. Ano, projevuje se v něm DNA značky, ale není to ani Phantom, ani Maybach.
17. 5. 2013 10:14
Mercedes vs. Audi a BMW
Preferuju raději audi a BMW ;-)