Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Třídy X nejspíš čeká konec, o prémiový pick-up není zájem

Ondřej Mára
Diskuze (11)

První vstup automobilky Mercedes-Benz do segmentu pick-upů se zřejmě nesetkal s takovým zájmem, jaký automobilka očekávala. Nad další budoucností modelu Třídy X tak visí otazník.

Představení moderního prémiového pick-upu Mercedes-Benz Třídy X vyvolalo menší pozdvižení, přesto se na začátku zdálo, že automobilka má dobře našlápnuto. Pár měsíců od představení navíc X-ko dostalo i adekvátní motor V6 a chvíli se spekulovalo i o vývoji modelu s prodlouženou korbou a motorizací V8. Podle nejnovějších informací se však nyní zdá, že Třída X by mohla z nabídky zmizet.

Jak uvedl pro web Automotive News zdroj přímo z automobilky, Daimler se v současnosti naší snížit výrobní náklady a optimalizovat profit svého podnikání. A pick-up Třídy X by se mohl stát první obětí tohoto procesu.

Za minulý rok se totiž v Evropě, Austrálii a Jižní Africe prodalo pouze 16.700 kusů třídy X, což je daleko pod očekávanými čísly. Nedostatečná výdělečnost modelu však není jediným problémem. Svůj podíl na konci třídy X by mohla bát i nejistá budoucnost spolupráce mezi Daimlerem a Renault Nissan Alliance, kterou po zatčení Carlose Ghosna zmítají vnitřní problémy.

Není totiž tajemstvím, že Mercedes-Benz třídy X je postaven na základech Nissanu Navara, který si jako základ pro pick-up Alaskan vybral i Renault. Značka Mercedes-Benz si však s třídou X vyhrála a oproti konkurenci nabídla několik výhod, včetně větší korby a motoru V6. Spolu s třícípou hvězdou v masce však přišly i ceny, které jsou další brzdou ve větších prodejích.

Video se připravuje ...

Nejslabší Třída X v provedení Pure s motorizací 220D (120 kW/163 k, 403 Nm), pohonem 4x2 a manuální převodovkou začínala v Česku na ceně od 973.445 Kč, včetně DPH. Nejlacinější verze s pohonem všech kol už se ale včetně DPH vyhoupla na cenu od 1.028.500 Kč. V současnosti je však na oficiálních stránkách Mercedes-Benz Vans už jen Třída X 350 d s motorem V6 (190 kW/258 k, 550 Nm), pohonem všech kol 4Matic a automatickou převodovkou, jejíž cena startuje na částce od 1.372.745 Kč vč. DPH

Pro srovnání můžeme uvést aktuální ceny Nissanu Navara, který se základní motorizací 2.3 dCi 160 (120 kW/163 k, 425 Nm), pohonem všech kol a manuální převodovkou začíná v provedení Visia Double Cab na ceně od 833.000 Kč – a to včetně DPH. V nejvyšší výbavě N-Guard s čtyřválcovým motorem 2.3 dCI 190 (140 kW/190 k, 450 Nm) pak Navara vyjde na částku od 1.011.983 Kč.

První náznaky o nepřesvědčivých výsledcích třídy X se však objevily již v únoru tohoto roku, kdy Dietet Zetsche, bývalý CEO Daimleru, ohlásil zrušení plánů na rozšíření výroby Třídy X pro jihoamerické trhy, která měla probíhat v závodu Renault-Nissan v Argentině. V současnosti se Třída X vyrábí pouze ve španělském závodu Nissanu v Barceloně, kde vzniká i Nissan Navara a Renault Alaskan.

A právě to je zřejmě jedna z nevětších vad na kráse Třídy X. I když na něm automobilka provedla řadu změn a v mnoha věcech se od svých sourozenců odlišoval, mnozí zákazníci ho stále považovali jen za přeznačený Nissan.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - Londonbridge
18. 7. 2019 17:43
350d
Tam jemne hrabli na motor ? tento 190 Kw 6 valec ma 620 N/m u X pisu 550 N/m?
18. 7. 2019 13:52
Re: dalo sa to cakat
Hlavne z toho couha Navara hlavne co se tyce prvku interieru pod volantem smerem k podlaze. Je to hodne znat, ze se tady implantovalo neco pod mercedes a hodne, hodne natvrdo.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 7. 2019 12:21
Mercedes X
Oni by páni managóři automobilového průmyslu měli být také trochu soudní, držet se svého hlavního businessu a nesnažit se "mocí mermo" mít svou značku zastoupenou ve všech segmentech a typech automobilů.

Už TOLIKRÁT se to nevyplatilo - a vždy se najde nějaká ta hlava skopová, která do toho jde znovu.
Znovu a znovu zkoušejí, zda vyfukováním tabákového kouře do vody "čistě náhodou" nějaké to zlato nevznikne.Nevznikne. FAKT NE!

AUDI A2, VW Phaeton, Aston Martin Cygnet, Maybach, Mercedes X ...

Copak někdo příčetný mohl očekávat jiný konec nežli absolutní průůůůůůů...švih?
Avatar - kari.laz
18. 7. 2019 09:44
Re: dalo sa to cakat
A ten kdo chce Pickup jako hlavní auto, na práci a osobní život. Chce aby to v interieru nějak vypadalo, aby to rozumně jezdilo i po silnici a mělo to i důstojný motor pro takové auto, tak má na výběr jen Amarok a nebo X. A nevím, o co víc je pracovní například L200 oproti X. Co konkrétně L200 má navíc?
Avatar - WinDiesel
18. 7. 2019 08:35
Re: To já myslel, že se chytne
Nesporně. :D Minimálně 2 si to myslí.