Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Unimog si poradí i se soupravou metra

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

 Mercedes-Benz Unimog v provedení pro provoz na železničních tratích ve službách společnosti GVB slouží i k přepravě vlaků amsterdamského metra.  

Mercedes-Benz Unimog je v současnosti nabízen v široké paletě verzí od nejmenších U 216 a U 218, přes čtyřválce U 318, U 323 a U 423, až po šestiválce U 427, U 429, U 430, U 527 a U 530, vrcholem se jsou verze s označeními U 4023, U 5023 a U 5030.

Toto univerzální motorové vozidlo je hojně využíváno v komunálních službách, kde může být nosičem nejrůznějších nástrojů pro zimní i letní údržbu silnic a jejich okolí od odstraňování sněhu až po sečení trávníků na krajnicích a jejich úklid. Velmi časté je jeho využití i v roli hasičského vozidla, ve stavebnictvím, lesnictví, zemědělství a rovněž na železnici.

Mercedes-Benz Unimog v železniční úpravě s přídavnými koly, která jej udržují na trati, si zachovává všechny své přednosti v podobě stálého pohonu všech kol s uzávěrkami diferenciálu vpředu, vzadu i mezi nápravami. Samozřejmostí je i převodovka s osmi rychlostmi pro jízdu vpřed i a stejným počtem pro jízdu vzad. Po běžných silnicích se Unimog může pohybovat rychlostí do 90 km/h, zatímco na kolejích je jeho rychlost omezena na 50 km/h.

Společnost GVB, provozující v Amsterdamu mimo jiné i metro, využívá pro údržbu trati i pro manipulaci s vlaky vozidla Mercedes-Benz Unimog U 423 s přeplňovaný vznětovým čtyřválcem OM 934 s objemem 5,1 litru, výkonem 170 kW (231 k) a točivým momentem 900 N.m. Dvojice těchto vozidel si v případě potřeby bez problémů poradí i s vlakovou soupravou o hmotnosti přes 200 tun na trase M52 s celkovou délkou 9,7 km a čtyřprocentním stoupáním.

Amsterdamská dopravní společnost GVB provozuje metro, tramvaje, městské autobusy a městské trajekty. Společnost přepraví 227,1 milionu cestujících ročně a se zhruba 5000 zaměstnanci je jedním z hlavních zaměstnavatelů v Amsterdamu.

Mercedes-Benz v případě zástupců rodiny modelů Unimog nezapomíná připomenout, že se jedná o univerzální nosiče nářadí, pro ně je k dispozici více než 1000 různých přídavných zařízení. Ta lze připojovat k montážním bodům na přídi, zádi a mezi nápravami. Samozřejmostí jsou nástavby montované přímo na rám vozidla. Přídavná zařízení mohou být hydraulická, mechanická i elektrická.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme