Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Unimog U500: Nosič sněhové frézy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Víceúčelové vozidlo Mercedes-Benz Unimog U500 s řízením obou náprav se představuje jako ideální nosič sněhové frézy Schmidt 105.

Mercedes-Benz demonstruje schopnosti Unimogu U500 prostřednictvím jednoho z vozidel sloužících v rakouském Vorarlbersku k odklízení sněhu, čištění svodidel, sekání trávy a dalším činnostem souvisejícím s údržbou silnic.

V zimním období zde Unimog 500 s motorem o výkonu 210 kW (286 k) slouží především k odklízení sněhu ze silnic. Za tímto účelem je vybaven čelní sněhovou frézou Schmidt 105. Ta je schopna vytvořit pruh široký 2,60 metru.

Ke zvýšení rychlosti odklízení sněhu na horských silnicích pomáhá Unimogu 500 řízení kol obou náprav, které zmenšuje poloměr jeho otáčení o 30 procent. Vozidlo se sněhovou frézou může právě díky tomu mnohem rychleji a účinněji odklízet sníh v ostrých zatáčkách.

Při používání vozidel s jednou řízenou náprav bylo nutné pro vytvoření požadovaného oblouku náročných manévrů a celý proces odklízení sněhu byl časově výrazně náročnější.

Mercedes-Benz Unimog U 500 a sesterské verze U 300/U 400 jsou na trhu od roku 2000. V současnosti představují střední řadu v nabídce verzí populárního víceúčelového vozidla a jsou k dispozici se čtyřmi délkami rozvoru náprav a vznětovými motory Euro 5 Blue-Tec s katalyzátorem SCR, poskytujícími výkony od 110 kW do 210 kW.

Mezi nejzajímavější prvky výbavy současné generace univerzálního multifunkčního nosiče nářadí patří posuvné řízení Vario-Pilot, které umožňuje jednoduché přesunutí volantu, přístrojového štítu a dalších ovládacích prvků zleva doprava a zpět.

Produkce Unimogů se v roce 2002 přestěhovala z Gaggenau do továrny na nákladní vozy ve Wörthu nad Rýnem a dnes je součástí sektoru Mercedes-Benz Special Trucks. Kromě řady U 300 – U 500 je v nabídce i menší řada U 20 s bezkapotovou kabinou a větší U 4000/U 5000.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)