Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz v Ženevě 2004

Vitek
Prestižní Mercedes-Benz přivezl nejvíce novinek z německých výrobců. Jako hlavní hvězdy zářily tři světové premiéry Mercedesu: řady CLS, SLK a facelift C.

Navíc Mercedes ukázal jubilejní verzi 25 let staré řady G, s motorem V8 55K AMG a "Final Edition" Mercedesu ML, které prozrazuje, že se blíží střídání stráží i zde.

Facelift Mercedes-Benz řady C – vitamínová kůra

Nový interiér, světlomety s čirou optikou, nové nebo připravované motory a osmiválec C55 AMG vrací céčko do hry. Na první pohled to nemusí být dle fotografií všem zřejmé, ale skutečností je, že všechny limuzíny a kombi třídy C dostanou od letošního jara nový přední nárazník, s níže umístěnými otvory přivádějícími vzduch k chladiči, maska céčka má již jen tři žebra, což ji dělá opticky širší. Podle modelu a výbavy jsou lamely provedeny v barvě karosérie nebo mají sportovní strukturu s děrováním. Konečně i tento Mercedes dostal světlomety s čirou optikou. Navíc jsou vedle příplatkových bi-xenonových světlometů k dispozici také do zatáčky svítící mlhové světlomety.

Třída C vyjíždí na jaře s rozchodem zvětšeným z 1493 mm na 1505 mm (tedy +12 mm) na standardních pneumatikách 205/55 R16. Přímější řízení, tužší stabilizátor zadní nápravy, nová ložiska na přední i zadní nápravě a standardní 6stupňová manuální převodovka by měly směřovat k jedinému cíli-přímější odezvě auta na povely řidiče, při zachování vysoké úrovně komfortu. U modelu C 320, dále pak u modelů s výbavou Sportpaket/Sportpaket AMG a EVOLUTION AMG (Sportcoupé) je použita sportovně laděná převodovka s výrazně kratšími drahami řazení. Verze Classic a Elegance dostaly sportovní boční prahy a zadní nárazník z výbavy modelů Avantgarde. Nový lak založený na technologii nano-částic by měl uchovat ještě lépe investici do nákladného vozu. Automobil tímto standardním prvkem získal větší odolnost proti poškrábání.

Mechanicky přeplňovaný motor ze Sports Coupé se teď dostává i do limuzín a kombi. Pod označením C 230 Kompressor hledejte čtyřválec o výkonu 141 kW a maximálním točivém momentu 260 Nm, který dovoluje zrychlit z klidu na 100 km/h limuzíně již za 8,1 s (kombi potřebuje 8,7 s ) a nejvyšší rychlost vozů činí 240 km/h (kombi 235 km/h). Kombinovaná spotřeba je 8,9 l/100 km (9,3 l/100 km u kombi).

Motor v modelu C 220 CDI posílil ze 105 kW na současných 110 kW. C 200 CDI i C 220 CDI dostanou brzy příplatkový filtr pevných částic (+580 Euro). V Německu bylo 70% v lednu objednaných vznětových Mercedesů C dodáno s příplatkovým filtrem pevných částic.

Brzy se dočkají příznivci šestiválců, protože třída C adoptuje pod kapotu výkonné motory, nedávno uvedené v novém SLK. Na podzim se v Mercedesu C objeví také nový vznětový šestiválec.

Mercedes-Benz SLK – Snad nejLepší Kabrio?

Nové SLK narostlo proti modelu z roku 1996, spočívajícímu na podlahové plošině již roky nevyráběné předchozí třídy C, o několik cm do všech směrů a protáhne si rozvor o 30 mm. Styling je nepokrytě inspirován top-modelem SLR, se zádí, přiklánějící se spíše k novému SLku. Titul Cabrio of the Year nakonec nové SLK nezískalo. Odnesl si jej totiž nový Opel Tigra.

Interiér byl kompletně přepracován a hojně využívá kontrastu chromových prvků na černém pozadí. Kožené čalounění je k dispozici v šesti barevných odstínech. Přepracovaná skládací pevná střecha vario-roof nyní ubere o 63 l méně místa zavazadlovému prostoru (300/202 l při složené střeše) a ke složení jí stačí 22 sekund. Ve výbavě figurují mj. speciální "hlavohruďové" airbagy, bixenonové natáčecí světlomety, systém COMAND, automatická klimatizace Thermatic, případně Thermotronic se senzorem slunečního záření a znečištěného vzduchu a premiérově systém AIRSCARF, který ofukuje krky cestujících teplým vzduchem přímo z opěrek hlav a umožňuje jim užívat si jízdy se staženou střechou bez následků na zdraví.

Nejvýznamnější novinkou bude premiérová montáž osmiválce, a to hned AMG 5,5 L o výkonu 265 kW a kroutícím momentu 510 Nm, který zrychlí s pomocí nového sedmistupňového automatu 7G-tronic na stovku za 4,9 s. Nově bude na výběr též šestiválec 3,5 l (200 kW/350 Nm) s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a zrychlením 0-100 km/h za 5,6 (5,5) (se 7G-tronicem). Základ nabídky bude tvořit kompresorový čtyřválec 1,8 l (120 kW).

Mercedes-Benz řada CLS: elegantní, luxusní a prostorná

Přesně tak charakterizuje Mercedes-Benz novou řadu CLS. Zákazník bude moci vybírat ze tří řad koženého čalounění a čtyř barev interiéru. Ten je v CLS vyveden ve vybraných ořechových dřevech a nejjemnější kůži. Luxusní individuálně nastavitelná sedadla jsou určena také pro dva cestující na zadních sedadlech. Mezi předními a zadními sedadly je komfortní vzdálenost 829 mm, vnitřní šířka ve výši loktů je velmi dobrých 1468 mm. Protáhlá záď ukrývá 505 litrů zavazadlového prostoru.

CLS bude nejdříve nabízeno se dvěma motory. Ve verzi CLS 350 se brzy rozezní nový vidlicový šestiválec V6 (200 kW), který pohání i nové SLK. Podrobněji jsme tento motor představili již v tomto článku. Maximální točivý moment 350 Nm je k dispoizici při 2400 ot./min. CLS 350 zrychluje na 100 km/h z klidu za 7 sekund. Standardem CLS 350 bude sedmistupňový automat 7G-TRONIC, automatická klimatizace Thermatic a 17palcová kola s pneumatikami 245/45 R17. Kombinovaná spotřeba tohoto automobilu činí 10,1 l/100 km.

Druhým a prozatím posledním "čtyřdveřovým kupé" bude model CLS 500, s motorem 5.0 l V8 pod kapotou. Motor má výkon 225 kW a nejvyšší točivý moment 460 Nm. Také zde je uplatněn automat 7G-TRONIC a navíc vzduchové odpružení AIRMATIC DC a 18palcová kola s pneumatikami 245/40 R17.

V této cenové třídě je běžná maximální "airbagová" výbava. Ani CLS nevybočuje, ale navíc bude brzy dodáváno se systémem Pre-safe, který rozeznává kritické situace, které by mohly skončit nehodou a připravuje airbagy, bezpečnostní pásy a další systémy k pohotovějšímu a účinnějšímu zásahu. Aktivní bezpečnost CLS zvyšují brzdy SBC i sériové ESP, adaptivní tempomat DISTRONIC a řada dalších systémů.

Mercedes G 55 AMG

Je to už 25 let co byl poprvé představen Mercedes G. Od té doby vzniklo 182,000 kusů tohoto hranatého off-roadu a na jeho počest je připravena jubilejní verze G 55 AMG. Přeplňovaný motor V8 dává v offroadu maximální výkon 350 kW a nejvyšší točivý moment 700 Nm již při 2650 ot/min. Atmosféricky plněný předchůdce v dosavadní verzi G 55 AMG je tak nyní překonán o 34% vyšším výkonem a o 32% vyšším točivým momentem. Z 0 na 100 km/h zrychlí nové G 55 AMG za 5,6 s, pro nejvyšší rychlost 210 km/h se stala limitem asi nevhodná aerodynamika vozu. V prodeji bude G 55 AMG od června letošního roku.


Vitek