Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Viano 4Matic: Pro náročný provoz

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 5. 2011
25
1
Zobrazit náhledy (25)
Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano Mercedes-Benz Viano
Modernizovaný Mercedes-Benz Viano je nabízen ve verzích s pohonem všech kol 4Matic. Ty jsou k dispozici výhradně se vznětovými čtyřválci.

V druhé polovině loňského roku Mercedes-Benz představil důkladně přepracovanou modelovou řadu Viano. Vedle viditelných změn na karoserii byly modernizovány nápravy, celé šasi a pohonné jednotky.

Mercedes-Benz Viano 4Matic má představovat ideální velkoprostorový automobil pro ty, kteří potřebují vozidlo schopné jízdy i mimo zpevněné vozovky. Vedle čistě osobních verzí jako je Trend nebo Ambiente jsou k dispozici i provedení Fun nebo Marco Polo připravená na kempování. Posledně jmenovaná verze je vybavena i kuchyňským koutem a vzhůru výklopnou střechou, pod kterou je dvoumístné skládací lůžko.

Nejzajímavější je na Vianu 4Matic ovšem pohon všech kol. Automobil je vybaven stálým mechanicky řízeným pohonem všech kol, který při jízdě za normálních podmínek rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 35:65 ve prospěch zadní nápravy.

Místo klasických uzávěrek diferenciálu je ve voze pro Mercedes-Benz typický elektronický systém 4ETS, známý mj. z třídy ML. Přibrzďováním jednotlivých kol lze podle výrobce docílit podobného efektu jakoby automobil měl na všech třech diferenciálech mechanickou uzávěrku. Systém 4ETS je navíc integrován do sériového stabilizačního systému ESP, který byl nastaven speciálně pro použití v terénních podmínkách.

Rozdělovací převodovka Viana 4x4 je připojena přímo na původní převodovku z verze s poháněnou zadní nápravou. Vedle původní hnací hřídele zde je již jen jedna hřídel s homokinetickým kloubem přivádějící hnací moment k přední nápravě. Výhodou pro uživatele je nárůst pohotovostní hmotnosti asi jen o 80 kg oproti Vianu s pohonem jedné nápravy.

Viano 4Matic samozřejmě není plnohodnotný terénní automobil, ale jeho výkony mimo zpevněné vozovky rozhodně nejsou podprůměrné. Světlá výška je 150 mm pod přední nápravou a okolo 210 mm pod zadní nápravou. Nájezdové úhly má Viano 4Matic vpředu 20° (konvenční pohon - 14°) a vzadu 28° (konvenční pohon 22°). U verzí s rozvorem náprav dlouhým 3200 mm je přechodový úhel 19° a u provedení s rozvorem 3430 mm je 14°.

Standardní Viano s pohonem zadních kol je k dispozici jak se čtyřválcovými, tak se šestiválcovými motory. Provedení 4Matic je nabízeno pouze ve spojení se čtyřválcovými turbodiesely. Všechny motory využívají v základní výbavě balíček BlueEfficiency, který obsahuje například start/stop systém Eco.

Základ nabídky motorů pro Viano 4Matic představuje turbodiesel CDI 2.0 s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 310 Nm. Druhou a zároveň vrcholnou motorizací je CDI 2.2 (o shodném zdvihovém objemu 2.143 cm3) s výkonem 120 kW (163 k) a točivým momentem 360 Nm. Oba motory standardně spolupracují s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Mercedes-Benz Viano 4Matic – technická data
Vznětové motoryCDI 2.0 4MATICCDI 2.2 4MATIC
Emisní normaEuro 5Euro 5
Převodovka5A5A
Zdvihový objem [cm3]2.1432.143
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]100/3800120/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]310/1400–2600360/1600-2400
Max. rychlost [km/h]161174
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,013,0
Komb. spotřeba [l/100 km]8,8 - 8,98,8 - 8,9

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - DawQa
mmm
| 15. 5. 2011
Viana se mi vždycky zamlouvali :yes:
jenom mi uniká cena téhle verze ..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku