Mercedes bude mít vodíkové auto do dvou let. Půjde o model GLC
Vypadá to, že první prémiovou značkou, která začne nabízet zákazníkům vůz s palivovými články, bude Mercedes-Benz. BMW odsunulo své i5 na rok 2019, zatímco trojcípá hvězda by měla představit své první sériové vodíkové auto na podzim 2017 ve Frankfurtu a od roku 2018 by měly být zahájeny dodávky zákazníkům. Nepůjde však o klasický prodej, ale pronájem, aby si výrobce mohl po uplynutí sjednané doby vůz odebrat, případně zanalyzovat, ale především odpadnou starosti se zaručením dlouhodobé dostupnosti náhradních dílů. Otázkou je, jestli ještě Němce nepředběhne Lexus...
Mělo by se tedy jednat o derivát středního SUV třídy GLC s očekávaným označením GLC F-Cell, které už má u Mercedesu jistou tradici. Šéf vývoje automobilky Thomas Weber slibuje, že vůz bude mít akční rádius až 600 km. Že by se jednalo o hybrid vodíkového auta a elektromobilu s většími bateriemi, schopnými dobíjet se ze zásuvky? Běžně vodíkové automobily toho totiž na baterie moc nenajedou...
Manažer Mercedesu každopádně vyzdvihuje možnost plného dotankování nádrže na tři minuty, postěžoval si však na stále vysoké výrobní náklady i přes pokrok, učiněný v posledních letech. I proto bude automobilka v blízké budoucnosti nabízet vodíkovou techniku pouze v dražších autech, u nichž jsou zákazníci ochotní si připlatit. Ačkoli vývoj probíhal v prototypech na bázi třídy B, v dohledné době se do ní tato technika nedostane.