Mercedes bude vyrábět auta rychleji, za 30 hodin místo 43
Server Automotive News Europe zveřejnil informace o plánech automobilky Mercedes-Benz, o nichž hovořil šéf výroby Wolfgang Bernhard během konference investorů v maďarském výrobním závodě.
Mercedes-Benz má v plánu restrukturalizovat své výrobní linky po celém světě pro snížení průměrného času potřebného k výrobě jednoho vozu ze 43 hodin v roce 2008 na 30 hodin v roce 2015.
Wolfgang Bernhard v souvislosti s touto změnou uvedl, že Mercedes-Benz v průběhu několika posledních let zvýšil produktivitu o 2 % ročně.
Klíčovou částí restrukturalizace bude rozdělení architektury vozů na dvě základní do roku 2015 a zdvojnásobení počtu jejich variant na 30.
Platforma MFA (Mercedes Front Wheel Architecture) pro vozy s pohonem předních kol bude určena pro třídy A a B. Používaná bude v továrnách v Rastattu v Německu, Kecskemetu v Maďarsku a v Pekingu.
Platforma MRA (Mercedes Rear Wheel Architecture) pro vozy s pohonem zadních a všech čtyř kol pokryje zbytek produkce značky a bude požívána v automobilkách v Bremách a Sindelfingenu v Německu, Vance v USA a v East London v Jižní Africe.
V současnosti využívá Mercedes-Benz čtyři základní platformy: s pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol a jednu pro sportovní vozy. Mimo to je v Grazu v Rakousku používána ještě platforma pro 33 let staré SUV třídy G. Roku 1995 měl Daimler 15 typů podvozků.
Wolfgang Bernhard rovněž uvedl, že v roce 2020 má být více než 50 % montážní kapacity Mercedesu mimo Evropu. To je o 10 % více než v roce 2010. V případě výroby motorů má být minimálně 40 % produkce mimo Německo do roku 2020. Cílem všech plánovaných změn je, aby byl Mercedes-Benz výrazně flexibilnější než doposud.