Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes C kupé odhalil ceny, nabízí čtyřválce a osmiválec

David Bureš
Diskuze (31)
Třída C kupé nabízí výběr mezi dvěma vznětovými a čtyřmi zážehovými čtyřválci. Pod kapotou obou verzí od AMG pracuje V8.

Třetí karosářská varianta Mercedesu třídy C debutovala na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, nyní nové kupé střední třídy odhalilo své české ceny. Do milionu se vešel jen základní model C 180.

Ten je poháněn benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 115 kW a točivém momentu 250 N.m, která je spjata se šestistupňovou manuální převodovkou. Základní varianta (na stovku akceleruje za 8,5 sekundy), se na českém trhu nabízí za 957.110 korun.

Nabídka motorů byla až na výjimky převzata ze sedanu. Z těch benzinových jsou k dispozici ještě tři verze dvoulitrového čtyřválce se 135 kW (C 200), 155 kW (C 250) a 180 kW (C 300). První spolupracuje s manuálem, zbývající se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Turbodiesely zastupují dvě varianty 2,2litru se 125 kW/400 N.m (C 220 d) a 150 kW/500 N.m (C 250 d). První je opět spárována s manuálem, zatímco druhá s devítistupňovým automatem.

Nové céčko kupé je standardně vybaveno 17palcovými koly, hudebním systémem Audio 20, kolenním airbagem řidiče, automatickou klimatizací nebo aktivní kapotou chránící chodce.

Jak už bývá u Mercedesů zvykem, je k dispozici úvodní model Edition 1. Za ten se u všech agregátů připlácí 91.409 korun, přičemž jeho součástí jsou 19palcová kola, diamantová maska chladiče s chromovanými čepy, speciální čalounění a obložení, pedály z kartáčované oceli nebo sportovní multifunkční volant.

Mercedes-Benz C kupé – ceny na českém trhu
ModelC 220 dC 250 dC 180C 200C 250C 300
Zdvihový objem [cm3]214321431595199119911991
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW]125150115135155180
Točivý moment [N.m]400500250300350370
Převodovka6M9A6M6M7A7A
Max. rychlost [km/h]7,86,78,57,76,86,0
Zrychlení 0-100 km/h [s]234247225237250250
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,25,35,35,46,3
Cena [Kč]1.043.0201.190.640957.1101.011.5601.144.6601.199.100

Zákazníci mohou vybírat i mezi dvěma sportovně laděnými osmiválcovými variantami z dílny AMG. C 63 nabízí 350 kW a 650 N.m, C 63 S ze čtyřlitrového osmiválce vydolovalo dokonce 375 kW a 700 N.m. V obou případech je standardem sedmistupňový automat. C 63 na českém trhu stojí 2.044.900 korun, za silnější se připlácí bezmála 230 tisíc korun.

Vedle osmiválce modely AMG přidávají sportovněji tvarovanou karoserii, palubní desku čalouněnou umělou kůží, 18palcová kola (C 63 S dokonce 19palcová), uzávěrku zadního diferenciálu AMG, účinnější brzdový systém nebo sportovně naladěný podvozek.

Mercedes-AMG C kupé – ceny na českém trhu
ModelC 63C 63 S
Zdvihový objem [cm3]39823982
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW]350375
Točivý moment [N.m]650700
Převodovka7A7A
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,03,9
Komb. spotřeba [l/100 km]8,68,6
Cena [Kč]2.044.9002.274.800

David Bureš
Diskuze (31)
29. 10. 2015 14:13
super auto, uzasny motor
Nedavno jsem mel moznost se projet s novym C63 AMG sedan na okruhu a supr. Motor jsem uz mel vyzkouseny z AMG GTS, ta V8 4L biturbo je uzasna!. Tohle coupe navrch vypada jeste lip nez sedan. GTS je ale jeste o level az dva vys ,co se tyce fun a driving zazitku. Kazdopadne ta V8 je trefa do cerneho :-)
Avatar - happy_driver
20. 10. 2015 10:14
....
Velmi pekné autíčko. Vydarený dizajn, príjemný pohľad z každej strany. Palec hore za V8, síce turbo, ale V8. Na druhej strane, aj najsilnejší štvorvalec je určite dostatočná motorizácia na každý, ale aj menej všedný deň.
Avatar - Magister
20. 10. 2015 08:56
Re: take nijake
Souhlas, ale nebylo tomu tak vždycky. MB prapet zkulatěl a změkl, co se designu týká.
Avatar - fOE
20. 10. 2015 08:29
Re: Propad ceny
Budu mluvit obecne. Cim se neceho proda vic, tim hur si to drzi cenu, zvlast u teto tuctove tridy nemeckych sluzebaku (3er, C Klasse, A4) se toho bere na lease do firem obrovske kvantum (vlastne drtiva vetsina). Protoze jdou do flotil tak za 1) z cenikovky se dostanes treba i o 20% dolu a za 2) firme zas tolik nebude zalezet za kolik to po 3-4 letech proda. Oboje tlaci na cenu ojetiny smerem dolu.
Pak do te rovnice zaneses Z4, TT a jine "kusovky", kterych se proda o rad mene nez premiove stredni, ale tam se pak nemuzes divit ze drzi cenu lip. Za 1) to jsou casteji auta soukromniku, kteri se nedostanou na takovou slevu pri nakupu a tak ani pak nechcou tolik tratit pri prodeji, a taky za 2) limitovany pocet kusu na trhu (zvlast kdyz hledas konkretni motorizaci/prevodovku a treba barvu vnejsku/vnitrku) oboje drzi cenu nahore.
Rozhodni se jakou motorizaci chces a mrkni na mobile.de za kolik se prodava jako jahreswagen [odkaz] Najdes u 320d, c220, A4 2.0tdi slevy uz po roce klidne 35-40% proti cenikovce. Logicky pak auto za dalsi 4 roky nebude tratit stejne, ale urcite vice. Pak mrkni na nejakou raritnejsi motorizaci, nejaky benzinovy V6/R6 a uvidis ze ty si drzi ceny lepe, i v ramci stejneho modelu se da pozorovat co jsem vypsal nahore. ;-)
Avatar - Individualita
20. 10. 2015 08:24
Re: dost nepomer
To možná stačí, ale neměl by stačit Mercedesu.