Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes G: Hranatý klasik do terénu má dvě nové limitované edice

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Ne že by se Geländewagen prodával špatně, ale Daimler si je vědom toho, že marketing je mocná zbraň...

Daimler sice pilně připravuje nástupce „géčka“, který se představí ještě letos, ale pořád vydělává na tom současném. Není divu, hranatý ikonický off-road se prodává lépe než kdy předtím a ani 38 pomyslných křížků na krku (tedy spíše na karoserii) mu na atraktivitě neubírá. Ba právě naopak... Legenda táhne, i když není levná, ale to nebyla nikdy. Díky neustálým změnám laik nepozná, že se ve Štýrském Hradci (Grazu) vyrábí už od února 1979...

Aktuálně automobilka uvádí na trh dvě nové limitky, exkluzivita, styl a individualita jsou na prvním místě. Objednávat je lze od 2. května a nesou názvy Designo Manufaktur (oficiálně s malými písmeny) a Exclusive. První prvky nabízel výrobce už od konce roku 2015 jako příplatkovou výbavu. Nová omezená série je k dispozici pro verze G 350 d a G 500 v červené, bílé a černé barvě s černými doplňky (maskou, zrcátky, krytem rezervy a bočními lištami) a nášlapy z nerezové oceli. Jezdí na taktéž tmavých devatenáctipalcových kolech s pěti paprsky a pneu 275/55.

Kabina kombinuje klasicky černou a červenou, kůži Nappa, klavírní lak, rudé bezpečností pásy, chromované ovladače a reproduktory, velurové koberečky, přední sedadla s vyhříváním i ochlazováním a podsvícené dveřní prahy. Nesmí chybět plaketky s informací, že jde o zvláštní model. Třílitrový turbodiesel V6 se 180 kW přijde v Německu na necelých 109.879 eur (2,96 milionu korun), G 500 s benzinovým osmiválcem 5,46 l/285 kW pak stojí 121.684 eur (3,27 mil. Kč). Málo to není, ale klienti ušetří čtvrtinu oproti tomu, kdyby si tytéž prvky naspecifikovali zvlášť jeden po druhém.

Exclusive Edition je určena pro vrcholné modely G 63 a G 65 s emblémy AMG. Liší se na první pohled kupříkladu krytem podvozku z nerezové oceli a zadní schránkou náhradního kola v barvě karoserie. Matnou šedou Monza s žádným jiným „géčkem“ nekoupíte. Ráfky jsou větší s průměrem 21 palců a pneumatikami 295/40, Mercedes připravil tři druhy. Kabina je opět dvoubarevná, ale může být až v šesti kombinacích pro palubní desku a třech pro sedadla, dokonce i s karbonovými prvky. Přední sedačky mají stejný systém „klimatizace“. G 63 přijde na 163.125 eur (4,39 milionu korun), G 65 pak na 287.659 eur (7,74 mil. Kč). Oproti základu si tedy připlatíte nějakých 12 tisíc eur.

Šestilitrový dvanáctiválec biturbo se 463 kW a tisícovkou newtonmetrů umožňuje nejvýkonnějšímu hranatému mastodontovi sprint z klidu na stovku za 5,3 s a na dálnici dosáhne rychlosti 230 km/h. Dále jej nepustí omezovač. G 63 pohání slabší V8 5,46 l se 420 kW.

Třešničkou na dortu jsou digitální služby Mercedes Me Connect včetně automatického přivolání asistence při nehodě, on-line vyhledávání autorizovaných servisů a informací včetně standardních specifikací motorových olejů, pneumatik, mobilní aplikace pro iOS i Android zvládne na dálku zapnout topení a auto zamknout i odemknout.

Extrémně populární teréňák, který má po celém světě miliony fanoušků, tedy jede dál. Veškerá výbava má samozřejmě patřičnou kvalitu, kterou od trojcípé hvězdy jaksi všichni tak nějak samozřejmě očekávají. První vozy doputují ke svým zákazníkům letos v září. Nezapomínejme, že v nabídce je současně i opulentní dlouhý otevřený G 650 Landaulet s logem Maybachu, ten ale přijde na horentních půl milionu eur. V jiné než dlouhé verzi se řada W463 už několik let nevyrábí.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)