Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes GLT: Premiéra navary s třícípou hvězdou již brzy

David Bureš
Diskuze (5)
Základem chystaného pick-upu s třícípou hvězdou na přídi bude Nissan Navara. Automobil bude určen hlavně pro Afriku a Jižní Ameriku.

Mercedes-Benz už před několika měsíci dal najevo, že pracuje na rozšíření své nabídky o pick-up. Po měsících čekání už známe datum premiéry této novinky, o níž se nejčastěji hovoří jako o modelu GLT nebo třídě X.

Automobil se představí již za týden, a to v úterý 25. října. To potvrzuje dřívější oficiální oznámení, že informace o novém pick-upu budou zveřejněny ještě tento měsíc. Podle některých zpráv by se však mělo jednat pouze o koncept... V tuto chvíli těžko říct, jestli oficiální výstavní premiéra na autosalonu v brazilském Sao Paulu, který startuje 8. listopadu, přivítá už sériové provedení. Do prodeje pak vůz vstoupí během příštího roku.

Chystaný pick-up je další součástí spolupráce koncernu Daimler s aliancí Renault-Nissan. Automobil bude postaven na architektuře Nissanu Navara, kterou využívá též Renault Alaskan. Vůz se dokonce bude vyrábět u aliančních partnerů, a to ve španělské Barceloně a argentinské Cordobě.

Oproti aliančním bratrům se však GLT (nebo třída X, chcete-li) výrazněji odliší, což ale hlavně zamaskované prototypy zrovna nepotvrzují. Přepracovaný zevnějšek má doplnit i luxusnější kabina. Spíše než o těžkého pracanta se totiž bude jednat o prémiovější zboží typu amaroku. Ostatně sám výrobce tvrdí, že použije jen část platformy Nissanu Navara. Chce se tak vyhnout kritice jako u Mercedesu Citan, který je doopravdy jen přeznačkovaný Renault Kangoo, což se k trojcípé hvězdě, byť užitkové, moc nehodí.

Rozdíly máme najít i pod kapotou. Zatímco navara je na českém trhu dostupná výhradně se vznětovým čtyřválcem 2.3 dCi (ve verzích se 120 a 140 kW), pick-up od Mercedesu by měl dostat i třílitrový vznětový šestiválec se 190 kW a 620 N.m.

Mercedes-Benz GLT je cílen hlavně na zákazníky z Jižní Ameriky, Afriky nebo Austrálie, prodávat se ale bude i v Evropě. Naopak v baště pick-upů, v Severní Americe, se podle všeho nabízet nebude. Údajně by byl pro Američany příliš malý a zároveň ve srovnání s navarou (v USA se dosud prodává předchozí generace jako frontier) drahý.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - wakantanka
19. 10. 2016 09:24
Re: systém pohonu
Z Navary ostane minimálne rám, skelet a okná. >:D Ak chcú v MB prémiový pick-up, tak tam ten 4MATIC s V6 proste musí byť, zvlášť pri predpokladanej rovnako prémiovej cene.
18. 10. 2016 19:47
Re: systém pohonu
On ten Amarok žádná prémie není (Nevím, kde vzal pan redaktor tu prémiovost Amaroku). Díval jsem se na ceny v té jižní Americe a Navara je tam výrazně dražší.
Avatar - WinDiesel
18. 10. 2016 15:05
Re: systém pohonu
Koho zajímá nějaký Amarok? HiLux už ho zase válcuje a až přijde Mercedes bude muset Amarok hodně zlevnit aby si ho ještě někdo všiml ...
Avatar - happy_driver
18. 10. 2016 13:21
Re: systém pohonu
Presne tak ako píšeš... Ja len dúfam, že to MB tak aj urobí. 4Matic, V6 diesel, redukčná prevodovka - z môjho pohľadu ideálny pickup. Ak uprednostnia klasický systém pohonu 4x4, čiže zadný náhon s pripájateľnou prednou nápravou, bude to minimálne pre mňa sklamanie a bod pre Amarok V6.
18. 10. 2016 13:05
systém pohonu
Vzhledem k tomu, že výroba bude probíhat v továrně Nissanu, jsem zvědavý na technické odlišnosti. Avizovaný výkon totiž jednoznačně vyžaduje použití mezinápravového diferenciálu, který Navara ani Alaskan nemají. Jenže implantovat celý systém 4MATIC, to je spolu s jiným motorem (V6), už sakra velká výrobní změna. Z dárcovské Navary už zůstane jen rám, protože i vnější plechy jsou jiné, o interiéru nemluvě.