Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes obnovil práva na označení SLR. Připravuje nový model?

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 3. 2019
47
1
Zobrazit náhledy (47)
Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR
Mercedes-Benz ukončil výrobu SLR McLaren před necelými deseti, ale obnovení práv na označení SLR může naznačovat, že se dočkáme nového modelu.

North American International Auto Show v roce 1999 se stala místem světové premiéry konceptu Vision SLR. Svět mohl obdivovat jedinečné kupé, které bylo inspirováno klasikou v podobě 300 SLR Uhlenhaut Coupé z poloviny padesátých let a zároveň světem Formule 1. na podzim stejného roku byl odhalen i roadster. Zájem ze strany zákazníku způsobil, že vedení automobilky dalo zelenou vzniku sériové verze.

Mercedes-Benz se do vývoje pustil společně se svým tehdejší partnerem ve Formuli 1, jimž byl samozřejmě britský McLaren. Výsledkem spolupráce se stal Mercedes-Benz SLR McLaren, který se ve své produkční podobě představil v roce 2003, i když je dnes vnímán jako komerční neúspěch, stal se více než důstojným nástupcem svého vzoru z padesátých let.

Mercedes-Benz SLR McLaren nahradil roce 2009 v nabídce značky model SLS AMG a jeho nástupce se stal v roce 2014 představený Mercedes-AMG GT. Ten je dnes nabízen v pestré a úspěšné paletě provedení s dvoudveřovými i čtyřdveřovými karoseriemi, ale zároveň již nepůsobí tak výjimečným dojmem jako dvojice jeho předchůdců.

Podle informací, které zveřejnil The Drive, měla advokátní kancelář se sídlem v New Yorku, zastupující Daimler AG, obnovit 1. března letošního roku označení SLR u USPTO (Úřad pro patenty a ochranné známky Spojených států amerických).

Tato zpráva pak vyvolala spekulace o možné vývoji a uvedení nového SLR. Podle nich se může jednat o model, který má nabídnout více exkluzivity a výkonu než aktuální Mercedes-AMG GT. Zachovat má přitom koncepci s motorem vpředu, ale má využívat hybridní pohonný systém.

Zároveň je ovšem třeba zmínit, že platnost dosavadních práv koncernu Daimler AG na označení SLR vyprší 31. října 2020. V souvislosti s touto informací je pak světovými médii zmiňováno, že obnovení práv má pouze zabránit použití označení SLR jiným výrobcem.

Mercedes-Benz SLR z let 2003 až 2010 ve své konstrukci hojně využíval kompozitní materiály, z nichž byla vyrobena podstatná část skeletu i povrchových panelů karoserie. V dlouhé přídi je za přední nápravou uložen kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru s výkonem 460 kW (626 k), který prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky roztáčí kola zadní nápravy. Mercedes-Benz SLR McLaren ve své podobě z roku 2003 zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,8 s a jeho maximální rychlost je 334 km/h.

Mercedes-Benz SLR McLaren byl prakticky beze změn na trhu až do roku 2006, kdy bylo uvedeno provedení 722 Edition, odkazující na úspěch závodního 300 SLR v roce 1955 v závodě Mille Miglia a přinášející zvýšení výkonu na 480 kW (650 k) spolu s úpravami podvozku a vzhledu.

V roce 2007 doplnilo kupé sériové provedení Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster, u nějž byly i přes použití plátěné skládací střechy zachovány vzhůru výklopné dveře, které byly uchyceny v oblasti A sloupků karoserie.

Čistě okruhovou záležitost představovala série jednadvaceti vozů 722 GT s upravenou aerodynamikou karoserie, ochrannou klecí v interiéru a výkonem zvýšeným na 510 kW (690 k).

Labutí písní Mercedes-Benzu SLR McLaren a tečkou za spoluprací mezi německou automobilkou a britskou závodní stájí se stal v roce 2009 speedster Stirling Moss. Tento model se od předchozích verzí odlišoval zcela novou karoserií bez čelního skla a hmotností sníženou o 200 kg. Stroj s výkonem 480 kW (650 k) byl schopen vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,5 s a dosáhnout rychlosti okolo 350 km/h.

Skutečně poslední provedení na konec představovalo pětadvacet kupé Mercedes-Benz SLR McLaren Edition. Tato verze byla představena na konci roku 2010 a od standardního provedení se odlišila mírně pozměněným designem spodní části předního i zadního nárazníku, boků a kol.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Allo
Je to jasné!
Allo
| 14. 3. 2019
Tohle bude místo zrušeného S kupé, už se těším >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku