Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes představil systém 4Matic pro předokolky tříd A a CLA

Michal Fokt Michal Fokt 14. 12. 2012 • 17:26
34
3
Zobrazit náhledy (34)
Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A
Aktuální třída A bude kromě pohonu předních kol existovat i ve verzi 4x4, která ponese tradiční označení 4MATIC. Do jakých verzí se dostane?

Mercedes-Benz se ze specialisty na vozy s pohonem zadních kol postupem času přetransformoval ve značku, která nabízí pohon všech kol pro všechny modely od třídy C výš, o portfoliu SUV nemluvě. Už brzy se ale tato škála dále rozšíří a to i na nejmenší automobily třídy A.

Mercedes Benz vyvinul systém 4Matic i pro předokolkovou platformu nového Mercedesu A, přičemž je jisté, že jej dostane jak sedan CLA, tak jeho sportovní verze CLA 45 AMG a s nimi i ostrý hatchback A 45 AMG. O slabších variantách hatchbacku se zatím nehovoří, technicky tomu rozhodně nic nebrání a bude to tedy čistě otázka produktového plánování.

Systém 4Matic lze zkombinovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, do níž je elektrohydraulické ovládání systému integrováno a využívá i společný systém mazání s DCT. Toto řešení přináší údajně 25% úsporu hmotnosti oproti obdobným systémům u prémiové konkurence v kompaktní třídě.

Za dobrých adhezních podmínek přední nápravy je 4Matic téměř stoprocentně předokolka, pokud ESP zjistí byť jen minimální rozdíl v rychlosti otáčení předních a zadních kol rychlosti, řádově v milisekundách dojde ke zvýšení tlaku v hydraulickém systému a zvýší se prostřednictvím vícelamelové spojky aktivita zadní nápravy. Jak už je dnes samozřejmostí, 4Matic umožňuje díky úpravě tlaku variabilní přenos točivého momentu mezi oběma nápravami.

Množství točivého momentu směrem vzad ale nebudou ovlivňovat jen senzory ESP, bude také záležet na zvoleném režimu převodovky. Pokud bude pracovat v módu Eco, dozadu bude systém posílat točivý moment "rozvážněji", zatímco v režimech Normal a Sport budou reakce rychlejší a na zadní nápravu bude směrováno více síly.

Témata
15. 12. 2012 13:37
A ani prd o tom ...
... , ze 4Matic vyraba externista - Magna Steyr!
Avatar - CHerokee
14. 12. 2012 16:41
Re: Far East Movement
Hmm, já jsem na CLA zvědavý. Áčko se mi líbí. Několik jsem si jich projel. Ale raděj mám sedany.... a tohle to bude splňovat.
14. 12. 2012 16:35
Far East Movement
Mohli by tam kludne lepit loga Hyundai a nikto by si nic nevsimol.
[odkaz]
Ciel je jasny, zabodovat v Azii.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku