Na Ukrajině dělají z mercedesů moderní interpretace legendární Pobědy. Jak se vám výsledek líbí?
GAZ M20 Poběda patří mezi legendy ruského automobilového průmyslu. A některým lidem se po ní asi stýská.
GAZ M20 Poběda byl automobil střední třídy, vyráběný v automobilce GAZ mezi lety 1946 až 1958. Jeho vývoj však začal ještě za druhé světové války - v roce 1943. Poběda (rusky Vítězství) patří mezi první vozy čistě sovětské konstrukce a současně jde o první sovětský automobil se samonosnou karoserií. Podle dostupných informací vzniklo asi 236.000 vozů.
A právě tato ruská ikona se stala předobrazem pro vozy, které staví ukrajinská firma SpecAutoTuning. Zjednodušeně řečeno jde o moderní interpretace Pobědy s poměrně aktuální technikou.
První takový vůz využíval platformu a pohonné ústrojí z Toyoty Mark II generace X100, která se vyráběla v letech 1996 až 2000. Pod kapotou je šestiválec o objemu 2,5 litru o výkonu 147 kW.
Později však společnost sáhla po poněkud zajímavější technice - začala totiž převlékat Mercedes-Benz CL500 generace C215, tedy vrcholné kupé z let 1998 až 2006. Pod vlastnoručně vyrobenou karoserií s jediným párem dveří a detaily inspirovanými zmíněnou Pobědou se tak ukrývá pětilitrový osmiválec o výkonu 225 kW, který pohání zadní kola.
Kolik takových kousků vzniklo, nevíme, ale budou už minimálně tři - jeden bílý, jeden s modrými prvky a jeden s červenými. Všechny exempláře by se však od sebe měly lišit i některými detaily a designovými prvky.
Právě bílý exemplář je také aktuálně k mání, prodává ho sám úpravce za zhruba 900 tisíc korun.
Stavba na pohled vypadá poměrně čistě a zaujme třeba koly značky Mercedes-Benz, po stranách vyvedeným výfukem či interiérem se světlým koženým čalouněním. V kabině je pak příbuznost s mercedesem patrná nejvíc.
Kromě moderních interpretací Poběd se SpecAutoTuning kdysi pustil i do přestavby kabrioletu BMW 645Ci, z něhož udělal cosi na způsob otevřeného GAZu 21 Volha. A dokonce se vrhl také na stavbu vlastního supersportu. Ale o tom až někdy příště.