Mercedes se chystá na premiéru nového GLE. Vyroste a opět dostane verzi kupé
Mercedes-Benz GLE je s námi teprve od roku 2015, a tak může překvapit, že už automobilka připravuje jeho novou generaci Jenže nezapomeňme na to, že příchod GLE byl ve skutečnosti jen modernizace třetí generace třídy ML z roku 2011, kdy ke změně jména došlo v rámci nové strategie pojmenování modelů trojcípé hvězdy. Na nové GLE je tak už nejvyšší čas.
A opravdu se ho již zanedlouho dočkáme. Automobilka již postupně uvolňuje informace o něm, a tak už máme dobrou představu, co od novinky s interním označením V167 čekat.
V první řadě půjde o opravdový kus auta, nové GLE má na délku měřit 4.930 mm, což bude o 80 mm více než u předchůdce. Patrné to má být hlavně na zadních sedadlech, kde má být výrazně více prostoru než dosud. GLE navíc poprvé bude dostupné i s třetí řadou sedadel.
Navíc se bude jednat o opravdu nové auto, platforma bude zcela jiná než u stávajícího GLE (W166). Projektová manažerka GLE Stefanie Schmitzová tak neváhá nadneseně tvrdit, že obě generace budou mít společné leda tak dva nebo tři šrouby. Nová architektura se jmenuje Mercedes High Architecture (MHA) a vychází z techniky využité u třídy S nebo třídy E.
Výrazné rozdíly mezi oběma generacemi přitom najdeme především uvnitř. Ze zveřejněných nákresů vyplývá, že GLE bude následovat v trendu a podobně jako další Mercedesy využije řešení s dvěma rozměrnými obrazovkami vedle sebe, s nejnovějším multimediálním systémem MBUX. Místo kulatých výdechů ventilace však na středovém panelu budou obdélníkové (se zakulacenými rohy), jiné budou výdechy i po stranách palubní desky. Na středovém tunelu se zase objeví poctivá madla.
Z hlediska motorů se můžeme těšit na novou generaci řadových šestiválců. Benzinové GLE 450 (270 kW) mají při zahájení prodeje doplnit dvě vznětové verze s 210 kW a 250 kW. Očekává se i příchod plug-in hybridu, samozřejmostí je sportovně laděná verze od AMG, které opět bude bít pod kapotou osmiválec.
Nové GLE se pak více zaměří na schopnosti v terénu, byť s ním asi moc zákazníků mimo zpevněné cesty vyrážet nebude. Mercedesu však vadí, že konkurenční díla Range Roveru jsou v terénu lepší, a tak je chce prostřednictvím GLE dohnat.
Pomůže tomu i příplatkové vzduchové odpružení, které dokáže zvýšit světlost o 50 mm. Specialitou bude funkce, která třeba v písku zvládne rychle snižovat a zvyšovat světlou výšku, což má pomoci s vyhrabováním se, když vůz někde zapadne. GLE bude navíc prvním SUV Mercedesu s tzv. podvozkem Magic Body Control známým z třídy S. V tomto případě však systém zvládne skenovat nerovnosti a překážky před vozidlem i v terénu a přizpůsobovat tomu naladění podvozku tak, aby byla jízda pro posádku co nejpohodlnější.
Nový Mercedes-Benz GLE má být světu představen někdy v následujících měsících, k oficiální prezentaci nejspíše dojde na říjnovém pařížském autosalonu s tím, že do prodeje vstoupí někde v první polovině roku 2019. Výchozí verzi opět doplní sportovně laděné „kupé“ s dynamičtější siluetou, toho se však dočkáme s mírným zpožděním.