Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mexická rallye po RZ8: Meeke využil pozici a vede

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
14 Fotogalerie
Michal Štěpanovský
Diskuze (6)
Meeke s továrním Citroënem C3 WRC vede po osmi rychlostních zkouškách Mexickou rallye, třetí podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích. O téměř 21 sekund zpět je obhájce titulu Sebastien Ogier s Fordem Fiesta WRC´17.

Brit Kris Meeke využil desátou startovní pozici a tím pádem i od šotoliny vyčištěnou trať a vyhrál nejdelší test letošní Mexické rallye zvaný Chocolate dlouhý 54,9 kilometru. V dalším testu sice několik sekund ztratil, ale zbylé tři krátké rychlostní zkoušky na asfaltu zvládl bez problémů. „Udělal jsem chybu a přišel o pár sekund. Přesto mám důvody být spokojený, protože jsme konečně mohli předvést potenciál, jaký tohle auto má. Stále je však před námi ještě hodně práce,“ uvedl Meeke. V šampionátu dosud nebodoval, protože v Monte Carlu cíl neviděl a ve Švédsku dojel až dvanáctý.

Ve čtvrtém speciálu se dostaly posádky do nadmořské výšky 2750 metrů, což je nejvyšší bod v celém letošním šampionátu. Francouz Ogier zde dojel druhý, přestože na něj neustále blikala kontrolka signalizující přehřívání motoru. „Vypadá to, že problémy s přehříváním měli všichni a jsem si jist, že už se přemýšlí, jak to vyřešit. Můj motor je v pohodě, určitě bez poškození. Možná jsme mohli jet na kompletní sadě měkkých gum, ale kombinace s tvrdými byly nakonec bezpečnou volbou,“ hodnotil Ogier dosavadní průběh soutěže, po kterém je druhý.

Potíže s přehříváním motoru měly i všechny tři tovární hyundaie, ale minimálně Thierryho Neuvilla to nezpomalilo a vyhrál dvě rychlostní zkoušky. Problémy naopak potkaly vedoucího jezdce šampionátu Jari-Matti Latvalu, který je v rallye zatím na osmém místě s časovým mankem dvě a půl minuty na vedoucího Meeka. „Přehřívá se nám motor, museli jsme jet na přejezdový režim tři rychlostní zkoušky. Zlobí nás taky centrální diferenciál a starosti mi dělají také brzdy,“ stěžoval si Latvala. Vysoká teplota motoru dělala trable také jeho týmovému kolegovi a krajanovi, Juho Hänninenovi, který po dvou zkouškách vedl, se propadl na čtvrtou příčku.

První část soutěže byla zkrácena o druhou a třetí erzetu v celkové délce 75 kilometrů. Kvůli několika nehodám, které nesouvisely s rallye, uvízly v kolonách při přejezdu z mexické metropole do centra rallye Leónu kamiony převážející soutěžní vozy. Nabraly velkou ztrátu a týmy neměly dostatek času na to, aby připravily vozy na další pokračování soutěže.

V čele kategorie WRC2 je stále tovární jezdec Škody Pontus Tidemand, který má k dobru 35,4 sekundy před Francouzem Ericem Camillim na Fiestě R5. „Po dlouhém čekání to byl pro všechny náročný den. Ve čtvrté zkoušce jsem trochu více namáhal brzdy, ale pak to šlo už dobře. V obtížných terénech nabíráme stále více zkušeností. Na drsných šotolinových tratích musíme jet stále extrémně rychle a zároveň mít všechno pod kontrolou,“ uvedl Tidemand.

Pořadí Mexické rallye (po 8 z 19 RZ): 1. Meeke, Nagle (Brit./Citroën C3 WRC) 1:01:33,8; 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC´17) +20,9; 3. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +56,7 ; 4. Hänninen, Lindström (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:27,3; 5. Tänak, Järveoja (Est./Ford Fiesta WRC´17) +1:32,9; 6. Lefebvre, Moreau (Fr./Citroën C3 WRC) +1:52,8; 7. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20 Coupe WRC) +2:02,1; 8. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +2:30,8; 9. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +3:24,3 (1. v kategorii WRC2); 10. Camilli, Veillas (Fr./Ford Fiesta R5) +3:59,7.

Program Mexické rallye

(Všechny uvedené časy odpovídají časům v České republice.)

Sobota – 15.33 RZ9 (27,42 km); 17.01 RZ10 (38,31 km); 18.08 RZ11 (10,09 km); 21.16 RZ12 (27,42 km); 22.49 RZ13 (38,31 km); 23.37 RZ14 (10,09 km).

Neděle – 00.47 RZ15 (2,30 km) 00.52 RZ16 (2,30 km); 3.45 RZ17 (1,33 km); 17.43 RZ18 (32,96 km); 19.18 RZ19 (21,94 km).

Vstoupit do diskuze (6)