Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mexiko se stane novým domovem německých luxusních výrobců

David Bureš
Diskuze (4)
Mexiko si obvykle nespojujeme s výrobou luxusních aut. Za pár let se ale tento pohled může změnit.

Prodeje německých luxusních automobilek rostou, výrobcům však přestává stačit výrobní kapacita jejich evropských továren, a tak postupně otevírají nové závody vyrábějící auta pro lokální trhy. V blízké době chtějí Audi, BMW i Mercedes-Benz vsadit v Americe na Mexiko.

V následujících letech chtějí totiž všichni členové německého luxusního tria otevřít v Mexiku novou továrnu. Nejblíže otevření má závod Audi v San José Chiapa s výrobní kapacitou 150.000 aut ročně, který bude od poloviny roku 2016 vyrábět druhou generaci SUV Q5.

O rok později otevře závod Mercedes-Benzu Aguascalientes, který je budován v rámci spolupráce mezi koncernem Daimler a aliancí Nissan-Renault. Továrna s kapacitou 300.000 vozů se zaměří na výrobu kompaktních modelů s platformou MFA, postavena bude vedle již fungujícího závodu Nissanu. Nejprve zde v roce 2017 začne výroba modelu od Infiniti, o rok později se zde začnou vyrábět i modely Mercedesu.

BMW je s plány na mexickou výrobu ve srovnání s konkurencí nejvíce pozadu. Svůj závod v San Luis Potosí otevře až v roce 2019, ročně továrna vyrobí až 150.000 automobilů.

Mexiko je pro německé automobilky zajímavou destinací. Jedná se o zemi blízkou Spojeným státům, které jsou druhým největším automobilovým trhem světa, ve srovnání se severním konkurentem je zde ale výroba levnější. Výroba aut má navíc v této zemi vcelku bohatou tradici, vždyť Volkswagen tu slavný model Brouk začal vyrábět již v roce 1967. Luxusní značky navíc oceňují rostoucí kvalitu výroby nebo zvyšující se počet kvalifikovaných pracovníků.

Díky plánované expanzi se Mexiko stane z hlediska objemu produkce pro německé luxusní automobilky čtvrtou největší zemí. Nejvíce aut Audi, BMW a Mercedes nadále vyrábí v domovském Německu, následují Čína a USA. Mexiko díky tomu překoná Belgii, Španělsko a Brazílii. Do roku 2016 by se pak Mexiko mohlo stát třetím nejvyšším exportérem aut na světě, po Německu a Japonsku, když předběhne Jižní Koreu.

Mexiko není zajímavým místem jen pro luxusní výrobce. Mazda zde výrobu aut zahájila na začátku roku, v následujících letech tu továrnu vybuduje také Kia. Volkswagen pak zřejmě rozšíří svůj zdejší závod v Pueble.

David Bureš
Diskuze (4)
1. 12. 2014 08:49
Re: Vo fabrikách...
A proč by měli dělníci v automobilce dostávat o 10 centů víc, když ve vedlejší fabrice na zpracování agáve dostávají zaměstnanci 20 centů na hodinu?
Avatar - Ja Prvni 123
29. 11. 2014 23:51
No ale pak uz to nebudou nemecti vyrobci, ze ne...
Jak mam jinak Mexiko rad. Rozhodne mi tam bylo lip nez v USA.
Je takovy... mexicky.
;-)
29. 11. 2014 22:56
Vo fabrikách...
Vo väčšine fabrík v Mexiku dostávajú pracovníci 0,5 USD na hodinu... Good Life :yes:
A keď štrajkujú, aby dostali 10 centov viac, tak TNK s miliardovými ziskami sa radšej zbalí a odíde do Číny, kde stačia, keď budú platiť 0,25 USD na hodinu.
29. 11. 2014 21:07
Mexiko!
[odkaz]