Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
MG
MG
MG
MG
14 Fotogalerie

MG 5: Britsko-čínský Golf přijde

Aleš Dragoun

Mezeru mezi malým hatchbackem MG 3 a liftbacky MG 6 má vyplnit další hatchback, tentokrát s číslem 5 v názvu.

Ten se na autosalonu v Šanghaji představil zatím jako koncept hodně vzdálený sériové produkci. Zatímco řada 3 je malé auto a 6 odpovídá velikostí Škodě Octavia, MG 3 je rozměrově zhruba na úrovni Golfu, či Focusu. Tvary navrhoval tým, který vedl současný šéfdesignér MG Anthony Williams-Kenny.

Základním stavebním kamenem nového modelu je platforma AP, odtud pochází i jeho interní kód AP12. Tyto podvozkové skupiny sdílí s dalším čínským pohrobkem Roveru, sedanem Roewe 350. Obě značky patří do koncernu SAIC.

Roewe 350 se nabízí s benzinovými motory objemů 1,5 a 1,8 l v kombinacích s pětistupňovou přímo řazenou, nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Je velice pravděpodobné, že stejnou techniku použije sériové MG 5. SAIC ovšem vyvíjí jedenapůllitrový přeplňovaný agregát s výkonem 110 kW (150 k), který patří do rodiny menších jednotek počínaje 1,0 l. Tyto údaje jsou zatím čistě spekulativní, hovoří se i o 136 kW (185 k), nebo dokonce o rovných 200 k, tedy 147 kW. Točivý moment se v základním naladění bude pohybovat určitě nad hranicí 200 Nm.

Čínský SAIC, který značku MG koupil po krachu mateřského Roveru, se činí. V tuto chvíli je osmou největší světovou automobilkou. Ještě letos by měl začít vyrábět model MG 6 ve verzi sedan, produkce liftbacku běží v původní továrně v britském Longbridge. Malý MG 3 prozatím vzniká a nabízí se jen v nejlidnatější zemi planety.

Větší pětka by jej měla doplnit během několika let, místem jejího zrodu bude ovšem s největší pravděpodobností také Británie. Stejně jako v případě nástupce roadsteru TF, který bude mít zadní pohon. SAIC pokračuje rovněž ve vývoji elektromobilů. Městský EV1 se dočká série do dvou let.