Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
MG
MG
MG
MG
4 Fotogalerie

MG 5: První foto dnes, v prodeji 2013

Po úniku fotografií sériové podoby čínského hatchbacku s britským jménem jsou zde první oficiální fotografie a informace o zahájení prodeje.

MG 5 míří do nižší střední třídy, kde s ním chce jeho výrobce nejen na evropském trhu konkurovat zavedeným modelům, jakými jsou Volkswagen Golf, Ford Focus nebo Opel Astra.

Pětidveřový hatchback má mít výstavní premiéru na dubnovém pekingském autosalonu, ale ještě předtím by měl být zahájen jeho prodej na čínském trhu. Zde má být MG 5 podle nejnovějších informací nabízeno se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru s výkonem 78 kW (106 k).

Do Evropy má MG 5 dorazit v příštím roce a jako první se jej s největší pravděpodobností dočkají zákazníci ve Velké Británii. Provedení pro evropský trh se má od čínské verze odlišovat nastavením podvozku a také paletou motoru. Tu mají tvořit zážehové i vznětové motory s objemy od 1,0 do 1,5 litru a výkony od 86 kW (117 k) do 121 kW (164 k).

MG 5 je dlouhé 4.363 mm, široké 1.800 a vysoké 1.492 mm, rozvor činí 2.650 mm. Linie sériového modelu vychází z konceptu představeného loni na autosalonu v Šanghaji. Oproti studii má sériový vůz umírněnější rysy. Zvětšily se hlavní světlomety i vnější zpětná zrcátka, kliky dveří jsou konvenční. Tvary přídě se pak podobají většímu MG 6.

Základním stavebním kamenem nového modelu je platforma AP, odtud pochází i jeho interní kód AP12. Tuto platformu vůz sdílí s dalším čínským pohrobkem Roveru, sedanem Roewe 350. Obě značky patří do koncernu SAIC.

V průběhu loňského roku se ve Velké Británii začal prodávat MG 6, model na pomezí nižší střední a střední třídy, který je sesterský vozem čínského Roewe 550 (v prodeji od roku 2008). MG 6 je nabízeno jako liftback (s přídomkem GT) a jako sedan (MG 6 Magnette), v nárazových zkouškách Euro NCAP tento automobil získal čtyři hvězdičky.