Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG LE50 a Abingdon Edition ukrývají pod tvary klasických MG moderní techniku

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 31. 5. 2018
17
Zobrazit náhledy (17)
MG LE50 MG LE50 MG LE50 MG LE50 MG Abingdon Edition MG Abingdon Edition MG Abingdon Edition MG Abingdon Edition MG Abingdon Edition MG Abingdon Edition MG Abingdon Edition MG Abingdon Edition
Roadstery britské značky MG jsou většinou obdivovány pro jejich styl i jízdní vlastnosti, ale poněkud horší je to s jejich spolehlivostí. Tento problém řeší společnost Frontline Developments.

Roadstery MGB a kupé MGB GT z let 1962 až 1980 dnes již patří mezi tradiční a díky liniím svých karoserií populární účastníky soutěží elegance automobilových veteránů.

Za elegantními tvary se ovšem ukrývají i starosti, které svým majitelům tyto roadstery a kupé mohou působit díky proslulým nedostatkům své elektroinstalace či jiným komponentům a dnes i neduhům, za nimiž stojí vlastně jen věk a únava materiálu.

Tyto skutečnosti odhalil již na přelomu osmdesátých a devadesátých let dvacátého století Tim Fenna, který ve Velké Británii závodil s roadstery MG a měl potíže s jejich spolehlivostí. V roce 1991 založil společnost Frontline Developments, v níž se zaměřil na vývoj a výrobu nových komponentů pro vozy značky MG, jimiž lze nahradit původní díly, zvýšit spolehlivost i výkonost a zároveň nezměnit charakter vozu.

Společnost Frontline Developments na britském trhu uspěla a v současnosti nabízí díly a doplňky pro vozy MGB, MGC, MG Midget, Austin-Healey Sprite, Morris Minor a Triumph Spitfire. S drtivou převahou se jedná o nové převodovky a komponenty podvozků.

Vedle samostatných dílů umí Frontline Developments vozy svých zákazníků i servisovat a kompletně renovovat a od těchto aktivit byl již jen krůček k vlastním modelům, vycházejícím z původních roadsterů MGB a kupé MGB GT.

Výsledkem jsou roadster MG Abingdon Edition a kupé MG LE50, jejichž základem jsou důkladně zrenovované karoserie původních vozů ze šedesátých a sedmdesátých let.

Pod kapotu ovšem nemíří původní díla britských inženýrů, ale mnohem novější čtyřválce z produkce japonské značky Mazda. V případě roadsteru je použit motor o objemu 2,5 l naladěný na nejvyšší výkon 219 kW (293 k) při 6800 min-1 a točivý moment 326 n.m při 5200 min-1, zatímco kupé je osazeno dvoulitrem o výkonu 162 kW (217 k) a točivém momentu 236 N.m.

Roadster i kupé mají motorů značky Mazda i šestistupňovou manuální převodovku, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena zadní kola. Za moderními pohonnými jednotkami pak nezaostává ani podvozek, který na rozdíl od původních vozů MGB využívá nezávislé zavěšení kol s nastavitelným odpružením vpředu i vzadu. Samozřejmostí je i výkonný brzdový systém s kotouči, do nichž se vpředu zakusují čtyřpístkové a vzadu dvoupístkové třmeny.

Společnost Frontline Developments uvádí, že roadster zvládne akceleraci z 0 na 96,6 km/h za 4,0 s a kupé za 5,1 s. Maximální rychlost má být u obou modelů kolem 255 km/h. Za ladnými liniemi šedesátých let se tedy nyní ukrývá moderní technika, umožňující nadprůměrné dynamické schopnosti a údajně i spolehlivost. Jistou pihu na kráse ovšem tyto britské sportovní vozy s japonským srdcem mají a to v podobě ceny, začínající u kupé na částce 59.900 britských liber a u roadsteru dokonce na 88.475 britských liber.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku