MG Zero: Malý hatchback zatím jako studie s evropským designem
MG Zero je prozatím konceptem, ale už samotný fakt, že se designéři pustili do zpracování nepříliš vděčného tématu - malého hatchbacku velikosti Fabie - ukazuje na záměr investora nabídnout v blízké době nejen oživený roadster MG TF, ale i velkosériově vyráběný model, který automobilce může zajistit odpovídající příjmy.
Design Zera je dílem britského studia sídlícího v Birminghamu, které vede šéfdesignér MG Anthony Williams-Kenny. Přibližně čtyřmetrový hatchback dostal až na několik detailů realistický design, který by mohl s malými úpravami doputovat až do sériové výroby. To však bývá u čínských automobilek ten největší problém, a tak výrobce pro jistotu v tiskové zprávě nic o případné výrobě, natož o konkrétním termínu, neuvádí.
Malé MG dostalo věcný design, který rozvíjí motiv výrazného sedmistranného loga. Stylizované části jeho obrysu se vynořují na předním nárazníku i vzadu na koncovce výfuku. Nechybí bohatá aplikace světelných diod ve světlometech vpředu i na svítilnách vzadu.
Odmyslíme-li si úsporné řešení dveřních klik, vnějších zpětných zrcátek a velká designová kola, nemělo by být technicky náročné přivést podobný automobil do výroby. Největší čínská automobilka Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) - vlastník značky MG - evidentně finanční prostředky na tuto operaci má.
SAIC Motor získala továrnu MG Rover v Longbridge v roce 2007, kdy zfúzovala s konkurenční automobilkou Nanjing Automobile Group. Na základě získaných technologií začala SAIC postupně vyrábět modely Roewe 750, Roewe 550 a MG 6. Prezident SAIC už v listopadu minulého roku uvedl, že čínská automobilka má v plánu v Británii vyrábět model MG6, který sama vyvinula.
Číňané by rádi využili existující prodejní síť značky MG v Evropě a současně cenově výhodné výroby vozů v Číně. Podle ředitele Hu je tak pro SAIC jednou z alternativ postup, kdy se z Číny budou dovážet tzv. CKD soupravy (kompletně rozložená vozidla), z nichž budou v Británii vozidla finálně montována.