Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG Zero: Malý hatchback zatím jako studie s evropským designem

Ondřej Láník
Diskuze (4)
O značce MG se v posledních třech letech mluvilo nejčastěji v souvislosti s ukončením jejích evropských aktivit, po tom, co ji společně s továrnou v Longbridge koupila čínská automobilka. Návrat domů je ale, zdá se, na spadnutí.

MG Zero je prozatím konceptem, ale už samotný fakt, že se designéři pustili do zpracování nepříliš vděčného tématu - malého hatchbacku velikosti Fabie - ukazuje na záměr investora nabídnout v blízké době nejen oživený roadster MG TF, ale i velkosériově vyráběný model, který automobilce může zajistit odpovídající příjmy.

Design Zera je dílem britského studia sídlícího v Birminghamu, které vede šéfdesignér MG Anthony Williams-Kenny. Přibližně čtyřmetrový hatchback dostal až na několik detailů realistický design, který by mohl s malými úpravami doputovat až do sériové výroby. To však bývá u čínských automobilek ten největší problém, a tak výrobce pro jistotu v tiskové zprávě nic o případné výrobě, natož o konkrétním termínu, neuvádí.

Malé MG dostalo věcný design, který rozvíjí motiv výrazného sedmistranného loga. Stylizované části jeho obrysu se vynořují na předním nárazníku i vzadu na koncovce výfuku. Nechybí bohatá aplikace světelných diod ve světlometech vpředu i na svítilnách vzadu.

Odmyslíme-li si úsporné řešení dveřních klik, vnějších zpětných zrcátek a velká designová kola, nemělo by být technicky náročné přivést podobný automobil do výroby. Největší čínská automobilka Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) - vlastník značky MG - evidentně finanční prostředky na tuto operaci má.

SAIC Motor získala továrnu MG Rover v Longbridge v roce 2007, kdy zfúzovala s konkurenční automobilkou Nanjing Automobile Group. Na základě získaných technologií začala SAIC postupně vyrábět modely Roewe 750, Roewe 550 a MG 6. Prezident SAIC už v listopadu minulého roku uvedl, že čínská automobilka má v plánu v Británii vyrábět model MG6, který sama vyvinula.

Číňané by rádi využili existující prodejní síť značky MG v Evropě a současně cenově výhodné výroby vozů v Číně. Podle ředitele Hu je tak pro SAIC jednou z alternativ postup, kdy se z Číny budou dovážet tzv. CKD soupravy (kompletně rozložená vozidla), z nichž budou v Británii vozidla finálně montována.

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Avatar - mrvolvo
26. 4. 2010 19:43
MG
Docela mě překvapil tento titulek, myslel jsem, že MG už upadlo v zapomnění a pomalu zaniká. A ejhle. Jenže si nejsem jistý, jestli je dobře, že všechny ty originální značky zkoupí Čína... Přežijou, ale za jakou cenu? To ukáže až budoucnost
Avatar - delphino
26. 4. 2010 11:07
Re: Polo na drogách :o
pokud se nepletu tak Aston Martin je teď "čistě" britský i když velký podíl tam maj nějací ti šejkové, ale ti jen dodávaj a vybíraj peníze...