Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG6: Návrat do britských showroomů

18. 2. 2011 • 16:37
15
9
Zobrazit náhledy (15)
MG MG MG MG MG MG MG MG MG MG
Rover se vrací do Evropy. Nový model na pomezí nižší střední a střední třídy se jmenuje MG6 a začíná se prodávat ve Velké Británii.

Příchod nového MG6 na západoevropské trhy se proti původnímu plánu zdržel o několik měsíců. Čínská automobilka SAIC, která vlastní značku MG, přistoupila k prodloužení vývojové fáze, aby evropská verze auta lépe vyhovovala požadavkům evropských zákazníků.

MG6 je sesterským modelem čínského Roewe 550 (v prodeji od roku 2008), návrh designu i vývoj auta ale probíhal z podstatné části v britském sídle MG. Také výroba bude probíhat ve Velké Británii – v továrně Longbridge.

Navzdory zcela novému designu se nejedná o úplně novou konstrukci. MG 6 je dokončením vývojového projektu RD/X60, na kterém pracoval ještě samostatný MG Rover od roku 2002. Projekt ale zdržel nejprve krach vývojového partnera TWR a následně i krach samotného MG Rover. SAIC společně se značkou MG získala i duševní práva k nedokončenému modelu.

Technika vychází ze sedanu střední třídy Rover 75, podvozek tvoří přední vzpěra MacPherson a zadní náprava Multilink. MG 6 má rozvor zkrácený o 4 cm na 2,70 m a celková délka je 4,62 m. Zatím jediný motor bude třetí generace K-Series, původem od Roveru: zážehový 1,8 Turbo o výkonu 118 kW. Pro rok 2012 MG plánuje také turbodiesel.

MG6 nabídne zajímavý konstrukční a marketingový mix. Na technickém základě střední třídy vzniklo auto, které přesahuje obvyklé rozměry kompaktních modelů. Cenou, výbavou a nakonec i nabídkou motorů chce ale MG konkurovat typickému zástupci nižší střední třídy – Fordu Focus.

Na výběr budou dva karosářské verze. Konvenční čtyřdveřový sedan doplní pětidveřový liftback.

Související články

Témata
18. 2. 2011 20:18
Proč ne...?
Mně osobně je to celkem jedno. Pokud Roewe zachová nějaký solidní styl v následujících modelech a kvalita bude běžného standartu, neměl bych problém si ho koupit. Obávám se, že minimálně mimo Anglii bude problém se servisní sítí.
18. 2. 2011 17:40
Re: smutný osud tradičních značek:-(
Stále ešte môžeš jazdiť toto: [odkaz] ;-)
- teda aspoň ja by som to bral skôr ako nejakého Rovera, Lanciu, Saab, atď...
Avatar - gld
18. 2. 2011 16:17
čínsko britská oktávia
Je to celkom pohľadné auto, zaujímalo by ma, či sa bude predávať aj v kontinentálnej európe.
Avatar - euro89
18. 2. 2011 16:15
smutný osud tradičních značek:-(
Rover zaniknul (Roewe fakt neberu jako Rovera!), z MG zbyla už jen ta značka, to samý lze říct bohužel už asi i u Lancie, SAAB pořád jen živoří... a to nemluvim o těch, co tu nejsou už několik let (Austin a pod.). Zdá se, že poslední velkou tradiční značkou zůstává jen Jaguar. Doufejme, že mu Tata dokáže zajistit dlouhodobou a úspěšnou budoucnost. Protože co má zbyde pak? Jezdit v Meganech, Golfech, Octavkách...? NE, DĚKUJI!
18. 2. 2011 15:25
Re: MG
snad ten britsky styl pridaji s dalsimi modely. Pred krachem ho stejne mela jen 75 a nizsi rady ne.
Pochvalu si zaslouzi karoserie liftback, v tehle tride jich moc neni. Pokud bude dobra kvalita bude to na britskem trhu zjevne prima konkurence octavie.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud