Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Michelin X Multi T: Návěsový region

AutoProfi
Diskuze (0)
Řada Michelin X Multi zaměřená do kombinovaného provozu dálnice s vnitrostátní náročnou dopravou se rozšířila o návěsový plášť X Multi T.

Novinka je dostupná v nejprodávanějším rozměru 385/65 R 22.5. Toto řešení umožňuje regionálním dopravcům vybavit celé soupravy obutím Michelin X Multi. Novinka nahrazuje plášť XTE3, který slouží od roku 2007 a bylo jej v Evropě prodáno čtyři miliony kusů.

Návěsová pneumatika X Multi T obsahuje vylepšení, a to zejména v oblasti bezpečnosti nákladu a snížení nákladů. Provozní úspory jsou značné, protože snížení pohonných hmot u celé soupravy dosahuje 0,7 litru na 100 km. To představuje úsporu okolo 28 000 Kč u soupravy, která ročně najede 110 000 km. Podle výrobce došlo k prodloužení životnosti/kilometrového nájezdu o desetinu. Na bočnici pláště jsme našli označení M+S, které potvrzuje, že nová X Multi T splňuje legislativu provozu v zimních podmínkách určitých zemích jakými jsou např. Norsko, Turecko a Rusko. Díky této novince, mají regionální dopravci přístup ke kompletní produktové nabídce a technologiím Michelin.

Podle evropského systému označování pneumatik patří X Multi T k nejlepším díky hodnocení B za brzdění na mokru a valivý odpor. Předchůdce XTE3 měl za valivý odpor písmeno C. Pro úroveň externího hluku na úrovni 69 dB má nejlepší hodnocení – jedinou vlnku.

Výborná podélná i příčná přilnavost na suchém i mokrém povrchu díky dezénu, který velmi efektivně odvádí vodu a opotřebovává se, je podmíněna čtyřmi podélnými drážkami a speciálním tvarem lamel umožnujících odvod vody po celou dobu životnosti. Delší životnost a snížená spotřeba paliva přišly díky nové pryžové směsi nazvané Carbion zejména v běhounové části.

Při podmínkách simulující zatížení 4500 kg, tlak 0,9 MPa a rychlost 100 km/h se nová směs zahřívá o 6 °C méně něž její předchůdce. To má za následek nižší valivý odpor i spotřebu paliva.

Nová pryžová směs vykazuje lepší odolnost proti opotřebování během přepravy nákladu, což je zejména důležité u návěsových os v okamžiku velkého zalomení soupravy. Získá se tak delší životnost a potenciál protektorovatelnosti a prořezávatelnosti.

Pneumatika X Multi T je vyráběna v továrnách Michelin po celé Evropě. Všechny vlastní certifikát ISO 14001, který garantuje, že od roku 2005 se dopad na životní prostředí způsobený výrobou snížil o 33.5 %. Nové obutí může být prořezáno a protektorováno, což opět snižuje dopad na životní prostředí. Akceptace koster X Multi pro technologii Michelin Remix činí 88 %. Každá protektorovaná pneumatika, v porovnání s novou, ušetří 55 kg surovin.

Pro potřeby regionálních dopravců Michelin uvádí na trh dvě doplňující verze pneumatiky X Multi T. Pro vyšší nosnost deset tun na nápravu se hodí robustnější verze X MultiWay HD XZE. Do zimních podmínek severských zemí směřuje special X Multi Winter T.

Speciální čip - radio frequency identification (RFID) – je bezdrátové elektronické zařízení umožňující identifikovat, skladovat a přenášet data. Postupně budou RFID čipy montovány do všech pneumatik X Multi T. Dopravci mohou použít čtečku RFID, aby mohli monitorovat všechny pneumatiky a optimalizovat tak skladové hospodářství.

AutoProfi
Diskuze (0)