Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Countryman už vyhlíží nástupce. Nový crossover dorazí jako elektromobil

David Bureš
Diskuze (3)

Třetí generace Mini Countryman dorazí v roce 2023. Bude to crossover a vyrábět se bude vůbec poprvé v Německu.

Aktuální Mini Countryman se představil v roce 2016, letos tak nastal ideální čas na jeho modernizaci. Jak už to ale tak v automobilovém světě bývá, uvnitř automobilky se už nějaký čas pracuje na nástupci. A dokonce tu už máme první informace o něm.

Automobilka totiž potvrdila, že třetí generace Mini Countryman se bude tentokrát vyrábět v Německu, a to v továrně BMW v Lipsku, kde dnes primárně vznikají BMW řady 1 a 2. Příští Countryman tudíž bude vůbec první Mini „narozené v Německu“. Dnešní Countryman se pro Evropu vyrábí v Nizozemí, u firmy VDL Nedcar, předchůdce pak pro evropské trhy vznikal v rakouském Grazu, u společnosti Magna Steyr.

Přesun výroby z holandského Bornu byl jistý už delší dobu, když firmě VDL Nedcar nebyl prodloužen kontrakt na produkci Countrymanu. Za rozhodnutím o výrobě ve vlastní továrně stojí údajně pokles odbytu kvůli pandemii koronaviru a také očekávaný vývoj poptávky v následujících letech.

„V posledních několika letech jsme neustále pracovali na tom, abychom náš závod přivedli do úspěšné budoucnosti. Tato smlouva na výrobu nástupce Mini Countryman nám dává další důležitý milník, k němuž je třeba směřovat. Je to jasný důkaz víry společnosti v naše odborné znalosti a náš závod a fantastická zpráva pro budoucnost našeho závodu,“ komentuje tento krok, který si vyžádá rozsáhlé investice do rozšíření výroby, ředitel závodu Hans-Peter Kemser.

Zahájení produkce nového Mini Countryman odstartuje v Lipsku v roce 2023. Automobilka zároveň potvrdila, že půjde o crossover, který nadále nabídne možnost mezi pohonem předních a všech kol. V duchu strategie BMW Group pak nabídne širokou paletu motorizací, počítá se jak s benzinovými motory, tak turbodiesely, stejně jako čistě elektrickou variantou. Nadále by měl být k dispozici rovněž plug-in hybrid.

Závod BMW v Lipsku je relativně mladou továrnou, otevřena byla teprve v roce 2005. Dnes se primárně specializuje na vozy značky BMW s pohonem předních kol, jako je řada 2 nebo řada 1. Zároveň se však specializuje také na elektromobily, od roku 2013 se tu vyrábí rovněž i3, v minulosti tu pak rovněž probíhala produkce plug-in hybridního sporťáku i8.

Výrobní kapacita závodu činí aktuálně přes 350.000 aut ročně. BMW tu navíc nyní rozsáhle investuje do produkce komponentů pro elektromobily, a to včetně baterií.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Emel
20. 11. 2020 20:26
Příspěvky
Čekal jsem dva od Prochyho... a on je tu i fostek a možná dokonce četl i článek :)
20. 11. 2020 17:29
ju good
Navrat ztraceneho syna domu. Tesim se na vrcholny verze. At to udelaji klidne vetsi at je to family, ale at nechaji kolecka v rohach a rozcapeny. At jdou porad strihat vingly, a modre slunce at zapadne za horizont a uz nikdy nevyleze.