Mini: Nové turbodiesely s kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km
Mini dostane novou generaci turbodieselu o objemu 1,6 litru, který debutoval v SUV Mini Countryman. Jedná se o celohliníkový čtyřválec se vstřikováním common-rail s pracovním tlakem 1600 bar, vstřikovače jsou ovládané solenoidem. Přeplňování zajišťuje turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Samozřejmostí je oxidační katalyzátor a k němu připojený filtr pevných částic. Na rozdíl od běžné praxe ale není u Mini k jeho regeneraci potřeba vstřikovat naftu do výfukových plynů.
Motor ve slabším Mini One D si zachovává stávající parametry – 66 kW při 4000 min-1 a 215 Nm mezi 1750-2500 min-1. Akcelerace z 0 na 100 km/h se zlepšila o jednu desetinu na 11,4 s, kombinovaná spotřeba klesla o jeden decilitr na 3,8 l/100 km. Díky tomu má tento motor udávané emise CO2 jen 99 g/km. Kombi Clubman, pro které je tato výkonová varianta novinkou, má parametry 0-100 km/h za 11,8 s, resp. spotřeba 3,9 l/100 km.
Mini Cooper D má výkon 82 kW při 4000 min-1 a nejvyšší točivý moment 270 Nm mezi 1750 a 2250 min-1. To představuje nárůst o 2 kW a především 30 Nm. Také tato verze vykazuje kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km a emise CO2 99 g/km. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 9,7 sekundy (zlepšení o 0,1 l/100 km a 0,2 s).
Součástí modernizace je také zlepšení aerodynamiky předního nárazníku, novou samoseřizovací spojku a uhlíkový potah synchronizačních spojek v převodovce. Součástí standardně dodávaného úsporného balíčku Minimalism je také elektromechanický posilovač řízení, alternátor s funkcí regenerace brzdné energie, automatické vypínání motoru Auto Start/Stop a indikace vhodného převodového stupně.
Mini také dostane drobné designové úpravy, například koncová světla složená ze světelných diod.