Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini One F56: Takto vypadá základní model!

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 25. 3. 2014 • 18:38
7
5
Zobrazit náhledy (7)
Mini One Mini One

Podobu třetí generace novodobého Mini již známe od listopadu 2013. Zatímco dosud nás automobilka zásobovala fotkami ostrých Cooperů, nyní vytáhla na světlo snímky základní verze One.

Mini One se liší od ostřejších sourozenců na první pohled. Dostalo jednoduchou mřížkou chladiče se třemi vodorovnými žebry, chromované orámování i přední mlhovky ale zůstaly na svých místech, stejně jako plastové lemy blatníků i černá vnější zpětná zrcátka. Kapota postrádá otvor pro přívod chladicího vzduchu,chybí i diodové osvětlení. Ze zádě pak zmizel výrazný spoiler, najdeme tam pouze decentnější křidélko. Také litá kola jsou menší a ani centrální dvojitá koncovka výfuku se nekoná, One má jen jednu na levé straně. Rychloměr se přestěhoval u všech modelů třetí generace před řidiče, kruhový „budík“ ve středu palubní desky zůstal. Silnější Coopery zde mají navigaci, One však pouze rádio.

Pod kapotou najdeme tříválcový turbomotor s přímým vstřikem a turbodmychadlem. Z objemu 1,23 litru dává relativně skromných 75 kW, maximum točivého momentu 180 N.m je však dostupné ve spektru od 1400 do 4000 otáček. Navíc se nejslabší Mini rozjede až na slušných 195 km/h a z klidu na stovku zrychlí těsně pod 10 sekund. Přeplňovaný dieselový základ se opět jmenuje One D a jedná se o podladěnou verzí Cooperu D. Z objemu 1,5 l nabízí o 10 kW a 50 N.m méně, tedy 75 kW a 220 N.m. Jako jediná verze nového Mini má výhradně šestistupňovou manuální převodovku, jinak jsou k mání i automaty se stejným počtem rychlostních stupňů. Podrobné technické údaje uvádíme v tabulce.

Mini One v předchozí generaci poháněl atmosférický čtyřválec 1,4 l se 70 kW a 140 N.m, v roce 2009 pak přišla ještě slabší varianta s 55 kW. One D měl turbodiesel HDi 1,6 l/66 kW. Sezóna 2010 byla premiérou pro benzinové motory 1,6 l s 55 a 72 kW, které předchozí čtrnáctistovky nahradily. Všechny byly dílem společného vývoje BMW a PSA. To u první novodobé řady tomu bylo úplně jinak. Turbodiesel 1,4 l/55 kW (2003) pocházel od Toyoty, na trh později přišla i silnější verze se 66 kW. Benzinová varianta pak byla poháněna čtyřválcem Tritec 1,6 l/66 kW pro změnu od Chrysleru a opět bez turba. Na obou projektech ale participovala mateřská automobilka z Mnichova.












Mini One F56 - technická data
Motor One One D
Převodovka 6M (6A) 6M
Zdvihový objem [cm3] 1233 1496
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 75/4250-6000 75/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 180/1400-4000 220/1500
Max. rychlost [km/h] 195 (195) 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 (10,2) 11
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,6 (4,8) 3,4

Související články

Témata
Avatar - Atlis
26. 3. 2014 10:58
cina
Vyzera ako ozraty cinan... 8-s
Avatar - Pekelná Micinka
25. 3. 2014 23:49
More Mini Less Money
Líbí se mi, vypadá to víc jako Mini.
Avatar - EauRouge
25. 3. 2014 22:12
Re: palec dolů
Předchozí One mělo malinký plecháče a ošklivej dvouramenej volant a divný sedačky. Tohle aspoň vypadá jako auto. Normálně v základu vypadal až Cooper i když taky bylo třeba roztočit trochu penízků aby to bylo ono.
Avatar - Skipper
25. 3. 2014 19:43
palec dolů
Tahle generace Mini je pro mně docela zklamání. U předchozích generací i základní model vypadal výborné, ale na tohle se nedá koukat. Malinkatá kolečka v poméru ke karoserii a divný kukuč. Kdyby mi někdo řekl, źe tohle je čínská kopie Mini, tak bych neměl problém tomu věŕit.
25. 3. 2014 17:15
Tachec
Ten velký tachec v prostředku byl přeci jen klasičtější.
Články odjinud