Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Mini vyzrazeno, tříválcový Cooper má 100 kW a 1085 kg (nové foto)

Diskuze (35)

Nyní už známe definitivní podobu třetí novodobé generace třídveřového Mini. Tajemstvím není ani paleta pohonných jednotek, prim budou hrát tříválce.

Aktualizováno 15:58 Základní design se příliš nemění, úspěšný recept prošel jen drobnými retušemi. Příď je opět o něco více zakulacená a přední i zadní světla mají výraznější tvar. Novinkou bude světelná technika full LED, kterou dosud nikdo v segmentu malých vozů nenabídl. Mini je ale pod taktovkou BMW vždy o něco napřed, třeba žádné jiné auto do čtyř metrů délky nemá víceprvkovou zadní nápravu, zatímco Mini ano – už od roku 2001.

Třetí novodobá generace stojí na nové platformě, kterou poprvé využijí i modely značky BMW. Motor je samozřejmě uložen napříč a pohání přední kola. Rozvor se prodloužil o 28 mm na 2495 mm, ještě větší je rozdíl v délce – díky 98 mm navíc Mini přesáhne hranici 3,8 metru (3821 mm). Je také o výrazných 44 mm širší (1727 mm) a karoserie se i nepatrně zvýšila (+7 mm na 1437 mm). Zavazadlový prostor naroste opravdu radikálně, o 51 litrů, přesto bude se svými 211 l jedním z nejmenších mezi osobními vozy (stejnou hodnotu shodou okolností vykazuje Suzuki Swift).

Poprvé v historii dostane Mini tříválcový motor. I původní model, ačkoliv měl agregát 0,85 l/25 kW, disponoval čtyřmi válci. Novinka je ale samozřejmě technicky na zcela jiné úrovni, má turbodmychadlo a přímé vstřikování. Díky tomu má v provedení Cooper 100 kW a 220 N.m, zatímco dosavadní atmosférická šestnáctistovka měla 90 kW a 160 N.m. Čas potřebný pro akceleraci z 0 na 100 km/h se zkrátí z 9,1 na 7,8 s.

Zatímco u verze Cooper došlo na zmenšování, Cooper S dostane větší motor, dvoulitr o výkonu 141 kW a s maximem točivého momentu 300 N.m. Proti aktuální přeplňované šestnáctistovce si polepší o 7 kW, rozdíl v maximu točivého momentu je ještě výraznější, +40 N.m. Informace k nové generaci verzí One a John Cooper Works zatím nejsou k dispozici, dieselový Cooper D dostane tříválec 1,5 l o výkonu 85 kW a s 270 N.m. Nahrazuje čtyřválcovou šestnáctistovku, která dosahovala 82 kW a 270 N.m, rekordem v historii Mini bude kombinovaná spotřeba dieselového tříválce jen 3,5 l/100 km.

Standardem bude emisní norma Euro 6 a systém start-stop. Navzdory původním informacím budou převodovky vždy šestistupňové, na výběr bude mezi manuální, automatickou a sportovním automatem (s řazením na volantu a rychlejší změnou převodů). Očekávaný devítistupňový zřejmě přijde později. V průměru bude nové Mini úspornější, mimo jiné díky nižší hmotnosti. Nový Mini Cooper bude vážit 1085 kg.

Do budoucna se počítá s celou řadou derivátů. Nová platforma umožní měnit rozvor, rozchod, přidat pohon všech kol nebo hybridní pohon. Celková roční produkce všech technicky spřízněných modelů má dosáhnout 900 tisíc kusů ročně, do této sumy spadají nástupci většiny verzí současných modelů Mini, několik nových derivátů, ale také třeba velkoprostorové BMW a nástupce SUV BMW X1.

Diskuze (35)
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2013 11:46
Re: hm
suhlasim, je to uz akesi napuchnute ;-\ , vraj to je o 4cm sirsie a 10cm dlhsie ako predosly mini, myslim ze to uz vyrobcovia trosku s tymi narastmi rozmerov z generacie na geenraciu prehanaju, ved nehc zrobia uplne novy model ak chcu zrobit velke auto ale preco nicit maly mini? Nerozumiem, ved uz je to pomaly buchta ako ako fiat 500L, za mna osobne je to po dizjanovej stranke sklamanie, je to akesi prerastene tucne skoda, prvy reinkarnovany mini spred vysee 10 rokov dozadu je daleko krajsi [odkaz]
Avatar - dal
19. 11. 2013 09:06
Re: Viacprvkova ...
Nevím proč ji tam dávají, vždyť běžný uživatel nepozná rozdíl!! >:D
19. 11. 2013 07:12
Re: MINI Cooper D ???
Že by BMW tak nelhalo? To se bude dát zjistit až při testu...každopádně třívalce podle mě vznikly amputací čtyřválce.
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2013 21:27
Re: Nevím
ide tu o to ze merna hmotnost kg/kw je vynikajuca ,,,, co z toho vyplyva?

bude to zive mrstne a pekelne rychle auto , akurat ten dizajn je cim dalej tym viac akysi bachratejsi a bachratejsi a tucnejsi ,,,, este vyckajme 6 rokov a v dalsej generacii to uz bude vyzerat ako 500L trekking ten co je v dnesnom teste,,,, som sklamany trosku, stihlost a vzdusnost prveho reinkarnovaneho Miniho je prec [odkaz]
Avatar - Typhoon
18. 11. 2013 21:09
Re: Proč neudělají v BMW
Bohužel tu nejde o skutečnost, ale o normovaný cyklus.
Jináč nové Mini se mi líbí, hlavně z venku. Uvnitř je to už horší. Příliš členité a nepraktické. Prach bych tam nechtěl utírat, to by bylo aspoň na hodinu.