18.11. 2013 Lukáš Vaverka Google+ profil Lukáš Vaverka

Nové Mini vyzrazeno, tříválcový Cooper má 100 kW a 1085 kg (nové foto)

 

Nyní už známe definitivní podobu třetí novodobé generace třídveřového Mini. Tajemstvím není ani paleta pohonných jednotek, prim budou hrát tříválce.

Aktualizováno 15:58 Základní design se příliš nemění, úspěšný recept prošel jen drobnými retušemi. Příď je opět o něco více zakulacená a přední i zadní světla mají výraznější tvar. Novinkou bude světelná technika full LED, kterou dosud nikdo v segmentu malých vozů nenabídl. Mini je ale pod taktovkou BMW vždy o něco napřed, třeba žádné jiné auto do čtyř metrů délky nemá víceprvkovou zadní nápravu, zatímco Mini ano – už od roku 2001.

Třetí novodobá generace stojí na nové platformě, kterou poprvé využijí i modely značky BMW. Motor je samozřejmě uložen napříč a pohání přední kola. Rozvor se prodloužil o 28 mm na 2495 mm, ještě větší je rozdíl v délce – díky 98 mm navíc Mini přesáhne hranici 3,8 metru (3821 mm). Je také o výrazných 44 mm širší (1727 mm) a karoserie se i nepatrně zvýšila (+7 mm na 1437 mm). Zavazadlový prostor naroste opravdu radikálně, o 51 litrů, přesto bude se svými 211 l jedním z nejmenších mezi osobními vozy (stejnou hodnotu shodou okolností vykazuje Suzuki Swift).

Poprvé v historii dostane Mini tříválcový motor. I původní model, ačkoliv měl agregát 0,85 l/25 kW, disponoval čtyřmi válci. Novinka je ale samozřejmě technicky na zcela jiné úrovni, má turbodmychadlo a přímé vstřikování. Díky tomu má v provedení Cooper 100 kW a 220 N.m, zatímco dosavadní atmosférická šestnáctistovka měla 90 kW a 160 N.m. Čas potřebný pro akceleraci z 0 na 100 km/h se zkrátí z 9,1 na 7,8 s.

Zatímco u verze Cooper došlo na zmenšování, Cooper S dostane větší motor, dvoulitr o výkonu 141 kW a s maximem točivého momentu 300 N.m. Proti aktuální přeplňované šestnáctistovce si polepší o 7 kW, rozdíl v maximu točivého momentu je ještě výraznější, +40 N.m. Informace k nové generaci verzí One a John Cooper Works zatím nejsou k dispozici, dieselový Cooper D dostane tříválec 1,5 l o výkonu 85 kW a s 270 N.m. Nahrazuje čtyřválcovou šestnáctistovku, která dosahovala 82 kW a 270 N.m, rekordem v historii Mini bude kombinovaná spotřeba dieselového tříválce jen 3,5 l/100 km.

Standardem bude emisní norma Euro 6 a systém start-stop. Navzdory původním informacím budou převodovky vždy šestistupňové, na výběr bude mezi manuální, automatickou a sportovním automatem (s řazením na volantu a rychlejší změnou převodů). Očekávaný devítistupňový zřejmě přijde později. V průměru bude nové Mini úspornější, mimo jiné díky nižší hmotnosti. Nový Mini Cooper bude vážit 1085 kg.

Do budoucna se počítá s celou řadou derivátů. Nová platforma umožní měnit rozvor, rozchod, přidat pohon všech kol nebo hybridní pohon. Celková roční produkce všech technicky spřízněných modelů má dosáhnout 900 tisíc kusů ročně, do této sumy spadají nástupci většiny verzí současných modelů Mini, několik nových derivátů, ale také třeba velkoprostorové BMW a nástupce SUV BMW X1.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Bangkok Post

Štítky Mini Nové modely Malé vozy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Mini JCW Cabrio: 231 koní i pro kabriolet Mini JCW Cabrio: 231 koní i pro kabriolet

Příznivci rychlého svezení pod otevřeným nebem se dočkali…

Mini svolává 30.456 svých vozů kvůli špatné ochraně při bočním nárazu Mini svolává 30.456 svých vozů kvůli špatné ochraně při bočním nárazu

Svolávací akce známe různé, třeba kvůli špatným airbagům…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…