Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Paceman se oficiálně představuje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Britská značka Mini představuje Paceman jako svůj sedmý model a prvního kompaktního zástupce kategorie Sports Activity Coupé.

Mini Paceman byl představen na loňské North American International Auto Show v Detroitu jako koncept při příležitosti oslav desetiletého výročí představení prvního modelu nové éry značky Mini. Na letošním autosalonu v Paříži si užije svou světovou výstavní premiéru v sériovém provedení.

Základem pro Paceman je Mini Countryman. S ním Paceman kromě techniky sdílí i design předních partií. V základním provedení je novinka dlouhý 4.109 mm ve sportovních verzích Cooper S a Cooper SD má celkovou délku 4.115 mm. Ve srovnání s Countrymanem je novinka o 31 mm nižší a má o 10 mm menší světlou výšku. Vozidlo disponuje velmi krátkými převisy, které dodávají vzezření na dynamičnosti, zároveň však umocňují mírně terénní charakter vnějšího designu.

Karoserie vychází z principů několika druhů. Zatímco třídveřové zaměření a svažující se profil odpovídá zvyklostem automobilů kupé, rozsáhlejší muskulatura inklinuje spíše k modelům SUV.

Ač je vozidlo originální a v mnohém nové, stále vychází z populárních a léty cizelovaných prvků, které mají základ v prvním novodobém vozidle značky, malém Mini. Jde zde především o horizontální masku chladiče (která se pro Paceman dočkala drobného zvětšení), oblá zpětná zrcátka, hladké tvary profilu, černé sloupky karoserie či bílou střechy, jejíž spodní linka není, na rozdíl od hatchbacku Mini, zcela kontinuální - její plynulost narušuje široký C-sloupek.

Interiér Mini Paceman nabídne čtveřici samostatných sedadel a stejně jako u pětidveřového Countrymanu je i zde středová konzole s kolejničkami, která vede mezi předními i zadními sedadly. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání objem 330 litrů a bude jej možné složením zadních sedadel zvětšit na 1080 litrů. U Mini Countryman má zavazadlový prostor objem 350 litru, resp. 1170 litrů.

Při uvedení na trh bude Mini Paceman disponovat paletou čtyř pohonných jednotek, z nichž budou dvě zážehové a dvě vznětové. Ty budou standardně spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou, kterou bude možné za příplatek nahradit šestistupňovou automatickou převodovkou. Pohon všech kol ALL4 bude standardem pouze pro nejvýkonnější Cooper S Paceman, zatímco pro ostatní verze s pohonem předních kol bude za příplatek.

Základní benzinové provedení bude představovat Cooper Paceman s motorem o objemu 1,6 litru. Tato verze nabídne výkon 90 kW (122 k) při 6000 min-1 a točivý moment 160 Nm při 4250 min-1. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne toto provedení za 10,4 s, resp. 11,5 s s automatem a jeho maximální rychlost má být 192 km/h (184 km/h). V kombinovaném cyklu spotřebuje Cooper Paceman 6,0 l (7,2 l) benzinu na 100 km.

Mini Cooper S Paceman disponuje přeplňovaným čtyřválcem 1,6 l o výkonu 135 kW (184 k) při 5500 min-1 a točivém momentu 240 Nm od 1600 do 5000 min-1. Při využití funkce overboost se točivý moment krátkodobě zvýší na 260 Nm při 1700 až 4500 min-1.

Nejvýkonnější verze Pacemanu dosáhne maximální rychlost 217 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s a má spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 6,1 litru benzinu na 100 km. V případě provedení s automatickou převodovkou uvádí Mini maximální rychlost 212 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s a spotřebu paliva 7,1 l na 100 km.

Nabídka vznětových motorizací začíná u verze Cooper D Paceman s turbodieselem o objemu 1,6 litru s výkonem 82 kW (112 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 270 Nm od 1750 do 2250 min-1. S manuální převodovkou akceleruje tato verze za 10,8 s, jede maximální rychlostí 187 km/h a spotřebuje 4,4 litru nafty na 100 km. V případě automatické převodovky se čas potřebný ke zrychlení prodlouží na 11,2 s, maximální rychlost se sníží na 182 km/h a spotřeba zvýší na 5,6 l na 100 km.

Vrcholnou vznětovou motorizaci představuje Cooper SD Paceman s dvoulitrovým turbodieselem. Ten disponuje výkonem 105 kW (143 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 305 Nm od 1750 do 2700 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Cooper SD Paceman za 9,2 s, resp. 9,4 s s automatem a dosáhne maximální rychlosti 200 km/h (197 km/h). Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí Mini 4,6 litru nafty na 100 km pro manuální a 5,7 l na 100 km pro automatickou převodovku.

Čtveřici verzí nabízených ihned od zahájení prodeje má později doplnit i ostrý Mini John Cooper Works Paceman, který s největší pravděpodobností nabídne výkon 160 kW (218 k).

Výroba Mini Paceman bude probíhat v Rakousku v továrně Magna Steyr jako v případě pětidveřového Countrymanu. První sériové vozy se do showroomů dostanou v průběhu následujícího roku. Podle loňských zpráv chce Mini ročně vyrobit okolo 20.000 Pacemanů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 9. 2012 16:55
Re: Stylová nevytříbenost
Ano, přesně tak ;-) :yes: Při prosperitě podniku je rozrůstající se portfolio modelů logickým krokem, ale tohle je už mimo.
Avatar - romgator
16. 9. 2012 16:01
Re: Stylová nevytříbenost
No měl jsem na mysli jen to, že někdo v diskusi řekl, že tím Mini ztrácí něco ze své jedinečnosti, někdo zase rozšíření modelové řady uvítá. Tak jsem to přirovnal k fanoušku vw koncernu, kteří jak jsem si všiml hlasitě vítají jakoukoliv novinku či jen facelift. Toť vše.
16. 9. 2012 15:51
Re: viac nie ako ano
Digitalni tchometr je na centralnim budiku za volantem. Ten prostredni je tam zrejme spis tak na ozdobu:
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2012 10:14
Re: Krásný
vzhledem ke klientele to bude stejně jack russel, jorkšír, naháč, bišonek, a hlavně bych vsadil na francouzského buldočka >:-[] takže 1 sedadlo stačí...
Jinak souhlas, není to ani Mini, ani vkusné. Přední partie poměrně mohutná z Countrymana, naopak zadní část s poměrně jemnými linkami, do toho nevkusná stoupající boční linka a z toho vyplývající nadváha přes zadní blatníky... Nejošklivější Mini :no:
15. 9. 2012 23:02
Krásný
nemohu jinak, ale opravdu krásný autíčko (a s 4,1 m to zase není žádné "mini"), jenom nechápu rozdělení zadní lavice na dvě sedadla, pochybuju, že tam někdo bude vozit dvě děti, spíš psa, a pro normálně velkého psa je to nepohodlné, jedno sedadlo je pro něj málo, natáhnout se přes středový tunel a "anatomické" okraje sedadla bude nepohodlné, takže jediné (a celkem výrazné) mínus je za řešení zadních sedadel.