Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI v Ženevě 2007

Vitek
Diskuze (0)
Nová generace stylových minisporťáčků se už ve svých dvou vrcholných verzích Cooper a Cooper S zabydluje na silnicích a už přichází rozšíření palety oběma směry.

Pro méně spěchavé individualisty bude k mání úsporný Cooper D nebo levný One, okruhové ambice naopak pomůže splnit nová generace „polotovárního“ tuningu od Johna Coopera.

One

Zatímco minulá generace ve verzi One používala jednovačkovou šestnáctistovku z Coopera, přiškrcenou na 66 kW (90 k), nová se spokojila se zcela novou celohliníkovou čtrnáctistovkou DOHC, ovšem naladěnou na vyšší výkon. 70 kW (95 k) a zejména 140 Nm. Díky moderní konstrukci a použití variabilního zdvihu ventilů Valvetronic poskytuje jednotka sílu v širokém spektru otáček a přes svůj skromný objem dokáže zrychlit na stovku za 10,9s, pokračovat až ke 185 km/h, to vše za průměrných 5,7 l/100 km. Všechny tyto hodnoty jsou výrazně lepší, než u minulé generace. Ani základnímu provedení nechybí 6º převodovka, ABS s EBD a 6 airbagů, přitom by se cena neměla příliš lišit od minulého modelu.

Cooper D

Sportovní feeling s minimální spotřebou, to je stručná charakteristika středního modelu, osazeného podle osvědčeného modelu výkonným turbodieselem. Spolehlivou čtrnáctistovku Toyota, osvědčenou v první generaci, vystřídala výkonná a kultivovaná 1,6 HDi 16V PSA, která uděluje lehkému vozíku poměrně razantní dynamiku. 80 kW (108 k) a zejména 240 Nm, s funkcí Overboost krátkodobě až 260, z toho 70 % k dispozici již při 1250 ot., je důvodem, proč umí Cooper D zasprintovat z klidu na 100 km/h za 9,9 s, dále zrychlovat až na 195 km/h a potřebuje k tomu jen 4,4 l nafty na 100 km.

John Cooper Works Tuning Kit

Specializovaná ladičská firma John Cooper Works (JCW) připravila pro MINI Cooper S tuningový balíček, který obsahuje karosářské doplňky a vyšší výkon pohonné jednotky. Přeplňovaná zážehová šestnáctistovka má v sériové podobě 128 kW při 5500 ot./min. a točivý moment 240 Nm v pásmu od 1600 ot./min do 5000 ot./min. Novinkou je použití turbodmychadla TwinScroll, které umožňuje podstatně rychlejší odezvu na požadavek dodávky plnícího tlaku. JCW po adresných zásazích zvedlo výkon pohonné jednotky na 141 kW (192 k). Maximální točivý moment 250 Nm je k dispozici od 1750 ot/min. do 5000 ot./min a při akceleraci lze krátkodobým zvýšením plnícího tlaku (overboost) dosáhnout krátkodobého momentového maxima 260 Nm.

Upravený Cooper S pak zvládne sprint z nuly na stovku pod 6,5 s a nejvyšší rychlost se vyšplhá na 234 km/h. Kromě toho obsahuje tuningový model výraznější aerodynamické prvky, masku chladiče vyvedenou v černé barvě a kryt masky motoru vyrobený z uhlíkových vláken. Použitím odlehčených materiálů klesne celková hmotnost o 40 kg.

Pro lepší přilnavost byl do zadního nárazníku zasazen difuzor, alternativně však může zákazník volit velký střešní spoiler. Výkonnostní ambice vozu potvrzují 19palcová kola z lehkých slitin nebo brzdy s vrtanými kotouči. V interiéru pak nechybí sportovní sedadla nebo indikátory zařazeného stupně. A protože jde o tovární tuning, platí na tento model i tovární servis a záruka.

John Cooper Works připraví pouhých 2 000 vozů, přičemž více než pětina (444 ks) zůstane na domácím trhu ve Velké Británii. Předpokládaná cena bude začínat na částce 22 tis. liber (cca 920 tis. Kč).


Vitek
Diskuze (0)