Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ministerstvo dopravy dostalo dalších 5 miliard na výstavbu nových dálnic

David Bureš
Diskuze (8)
V rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury je nyní na dopravní stavby pro příští rok připraveno celkem 52 miliard korun z národních zdrojů.

Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) bude posílen o pět miliard korun určených na výstavbu v příštím roce. Díky tomu bude možné příští rok zahájit více než desítku dálničních staveb a další projekty na silnici a železnici. Na navýšení částky se dohodl ministr dopravy Dan Ťok s ministrem financí Andrejem Babišem.

Ve skutečnosti byl rozpočet SFDI navýšen jen o dvě miliardy. Tři miliardy jsou totiž podle Babiše peníze, které se podařilo uspořit v letošním roce, jmenovitě z úspor za obsluhu státního dluhu, a tak se pouze převedou až na rok 2017.

V rozpočtu SFDI je díky tomuto navýšení na dopravní stavby v příštím roce připraveno celkem 52 miliard korun z národních zdrojů, původní návrh rozpočtu počítal se 47 miliardami. Kromě národních prostředků rozpočet SFDI zahrnuje i evropské zdroje, celkem tedy bude v rozpočtu SFDI pro příští rok zhruba 80 miliard korun.

„Pro všechny připravené stavby ŘSD a SŽDC peníze budou. Je to jednak deset prioritních staveb, pro které nemusíme opakovat posudek vlivu na životní prostředí EIA, a také další silnice, které jsou potřeba. Zkrátka, všechno, co máme naplánováno, postavíme,“ tvrdí ministr Ťok.

„Ministerstvo dopravy je připraveno příští rok budovat dálnice v celkové délce 141 kilometrů,“ slibuje pak Babiš.

Za prioritní stavby ministerstvo dopravy považuje dálnici D3 a obchvat Českých Budějovic, obchvaty obcí Řevničov a Lubenec na D6, obchvat Frýdku Místku na D48, úsek D49 mezi Hulínem a Fryštákem, výstavba dálnic D11 z Hradce Králové do Smiřic a úsek Smiřice – Jaroměř, nové úseky D35, obchvat Otrokovic na D55 nebo dostavba D1 v úseku Říkovice – Přerov. Pokračovat bude také modernizace D1 ve všech naplánovaných úsecích. Přehled silničních a dálničních staveb s finanční alokací z rozpočtu SFDI, které se plánují zahájit v příštím roce, najdete v přiložené mapě.

David Bureš
Diskuze (8)
18. 8. 2016 07:34
Re: Neomluvitelné, trapné, ubohé
V Německu do ceny dálnice nezapočítavají sjezdy/nájezdy, úpravu okolního terénu ani protihlukové zdi. Což dělá ten cca dvojnásobný rozdíl. Taktéž v Německu mají kolikrát snadnější terréní situaci než je tomu v naší kopcovaté zemičce.
Nicméně se stavem, že nemáme dokončenou dálniční síť, která by propojila tranzitní směry souhlasím. Taky jsme již dávno měli mít VRT od Drážďan na Prahu, dál na Řezno, Brno, Bratislavu, Vídeň a nahoru do Polska. Jsme tranzitní země. Vždy jsme byly a vždy budeme. A bez dopravní infrastruktury se ta naše kraje nezvednou.
Avatar - Jenik3
18. 8. 2016 00:37
uz se slitavaji
Cucham, cucham penizky...proc si nalhavame, ze stat je tu od toho, aby stavel a provozoval silnice/dalnice? SFDI, RSD jsou cerna dira na penize. Obe instituce je nutno zrusit bez nahrady a posledni ourada, at zhasne svetlo.
Uz jsme zjistili, ze telefonovat se da i bez telecomu, elektrina tece i bez cezu, tak dalsi liniove stavby jsou na rade. Ano, i bez RSD budou silnice/dalnice. Vykoupit pozemky a natahnout asfalt umi kde, kdo.
17. 8. 2016 23:34
Neomluvitelné, trapné, ubohé
Tady už se nelze ani vymlouvat na komunisty. Od roku 1989 uplynuly téměř tři desetiletí a ČR stále nemá dobudovaný ani základní dálniční systém a to ani zdaleka. Jak je možné, že ještě stále neexistuje severní dálniční spojení z Hradce Králové na Olomouc, které by odlehčilo beznadějně přetížené D1 ?! Jak je možné, že stále nemáme jediné souvislé dálniční spojení s Rakouskem?! A jak je možné, že Praha dodnes nemá dostavěný celý obchvatový prstenec?!!! A jak je možné, že průměrný km české dálnice stojí zhruba 2x více, než v Německu, přitom má ale podstatně kratší životnost?!!!
Někdy se fakt stydím, že jsem Čech! :-( :'-( 8-s
17. 8. 2016 23:30
Re: Kolik?
A kolik z těch 5 mld zůstane za nehty dálniční stavební mafii? :'-(
17. 8. 2016 21:22
mapa sfdi?
jestli tuhle mapu daval dohromady sfdi, tak teda potes koste. jen pri pohledu na d3 (stav 2016) je zrejme, ze sfdi ani nevi, co dela. kdyz se jeste clovek podiva na rsd, tak tam je zcela jasne uvedeno, dalnice z hradce na sever se zacne stavet nejdrive az v roce 2018, zatimco obchvat jaromere by se mohl zacit stavet uz pristi rok. jinak jeste zpet k d3 - obchvat budejovic - stale je tam mnozstvi majetkove nevyporadanych pozemku a to jsem teda zvedav, jestli pristi rok kopnou do zeme. takze tohle vypada jako takova predvolebni masirka a realita je takova, ze za soucasne vlady se vystavba nove dopravni infrastruktury prakticky zastavila.