Mitsubishi Fuso: První dvouspojková převodovka pro nákladní automobily
Prvním výrobce, který uvádí takové ústrojí na trh s nákladními auty, je japonské Mitsubishi Fuso. To ovšem patří v současnosti německému koncernu Daimler AG a s třemi diamanty tak nemá již nic společného.
Transmise s označením M038S6 Duonic kombinuje, jak je to v těchto případech obvyklé, komfort samočinného řazení s rychlostí manuálu. Řidič tak má k dispozici jen dva pedály (plynový a brzdový) a volič klasického schématu P-R-N-D s možností přímé volby převodů.
Ústrojí je šestistupňové, pochopitelně se zpátečkou. Spojky mají tzv. funkci pomalého režimu, jako u klasické automatické převodovky s měničem točivého momentu. Ta pomáhá udržovat snáze nízkou rychlost, například při popojíždění v městských zácpách. Hodí se i při rozjezdech do kopce. Samozřejmostí je eliminace nechtěného a nebezpečného uvedení vozidla do pohybu při parkování (poloha voliče P).
Obě spojky jsou navíc v olejové lázni a jsou odolné proti opotřebení, což výrazně snižuje náklady, které by jinak padly na časté výměny lamel.