Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mitsubishi L200 - Double Cab, Long Bed

Ondřej Šuch
Nejvýkonnější motor, nejprostornější kabina a prodloužená korba. Jak se tahle kombinace chová v terénu i mimo něj?

Specifický segment terénních pickupů byl v České republice dlouhá léta stabilní, teprve v posledních letech se i na něm začínají odehrávat přece jen významnější pohyby. Tím, kdo před čtyřmi lety odstartoval přece jen intenzivnější přiblížení od pracovních nástrojů k vozům každodenní potřeby, byl bezesporu model L200 od Mitsubishi. Na trh nyní přichází nejnovější verze s prodlouženou ložnou plochou, což je vhodná příležitost k seznámení se specifiky tohoto japonského modelu.

Design exteriéru byl už před lety tím, co jej odlišovalo od víceméně podobné konkurence. Zaoblené linie čelní masky jsou jen začátek, ta pravá odlišnost spočívá ve stylingu kabiny. Kapkovitý tvar s křivkami tam, kde hrany vévodí i méně pracovním vozům se kupodivu neokoukal a vůz tak stabilně zaujímá první či druhé místo v prodejích terénních pick-upů nejen v ČR.

mitsubishi pickup testy mitsubishi pickup testy  

Dojem z interiéru je podobný. Kombinace antracitových a šedých plastů slušné kvality s modrými ukazateli a stejně podsvíceným multifunkčním displejem rozhodně nevypadá lacině a posádku spíše uklidňuje. Volant s poměrně velkým průměrem je pouze výškově nastavitelný, s koženým potahem je ale na dotek velmi příjemný.

Přední sedadla dokonce disponují náznakem bočního vedení, takže ani vyšší podlaha není překážkou nalezení optimální polohy za volantem. Širokými dveřmi je pohodlný přístup i k zadní lavici, která má ovšem blíže plnohodnotným sedadlům, než skutečně tvrdým lavicím některých konkurenčních modelů. Tři pasažéři se zde usadí bez větších problémů, budou ale muset omezit nároky na košatost vlastních ramen. Příjemným bonusem je možnost stahování zadního okna, což umožňuje pohodlné a bezprůvanové větrání interiéru.

Testovaná verze Double Cab byla navíc v provedení Long Bed. Tato verze kombinuje čtyřdveřovou kabinu Double Cab s novou korbou, která je oproti standardní (1325 mm) prodloužena o 180 mm na 1505 mm. Při zachování rozvoru 3000 mm jde celé prodloužení na vrub zadního převisu a nájezdového úhlu, což lze poznat zejména při pohledu z boku. Velkoryse dimenzovanou korbu lze doplnit jednou z několika druhů plastových střešních nástaveb, testovaný vůz ovšem disponoval jen praktickou plastovou vložkou a také relativně drahým posuvným krytem. Zadní čelo lze uzamykat a sklápět jednou rukou.

mitsubishi pickup testy mitsubishi pickup testy  

Schopnosti mimo terén nabízí vůz už v základním provedení na velmi dobré úrovni. Vynikající zkřížitelnost náprav a brodivost 500 mm lze využít jen občas, na rozdíl od konkurence ale L200 nabízí i více systémů pohonu. Zatímco konkurence sází většinou na pohon 4x4 s primárním pohonem zadní a přiřaditelným pohonem přední nápravy bez mezinápravového diferenciálu, L200 nabízí i příplatkový systém Super Select. Mezinápravový diferenciál umožňuje bezproblémový pohon všech kol i na suchém povrchu a disponuje i uzávěrkou, diferenciál zadní nápravy má zvýšenou svornost.

Vším tím hýbe dvouapůllitrový naftový čtyřválec s maximálním výkonem 131 kW a vynikajícím točivým momentem 400 Nm. V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou uděluje vozu ucházející dynamiku, zvláště pružné zrychlení na třetí rychlostní stupeň je vzhledem k charakteru vozu nadstandardní. Šestý stupeň bychom více než uvítali, při delších přesunech ustálenou rychlostí by významně snížil hluk i spotřebu. Obojí jinak významně nevybočuje z očekávání: studené starty nenechají nikoho v ulici na pochybách, jaký že druh paliva váš miláček spaluje a žíznivost se víceméně drží okolo devítilitrové hranice. S těžší nohou ve městě a nad dálničním limitem roste apetyt poměrně dramaticky, stačí ale nehonit osobní vozy za každou cenu a vír v nádrži se dostane do normy.

mitsubishi pickup testy mitsubishi pickup testy  

Ovládání vozu v běžném provozu ztěžuje značný převod řízení, mezi krajními rejdy se ruce zauzlují 4 a čtvrt otáčkami. V terénu tuto jemnost řidič ocení, při parkovacích manévrech nebo projíždění úzkých ulic je to pomalu na tenisový loket. Absence parkovacích senzorů spolu s minimálním výhledem dozadu pak značně komplikuje manévrování, při prudkých zatáčkách je navíc třeba počítat s vybočováním dlouhé korby. I přesto není řízení vozu nijak nepříjemné a vzdor tuhé zadní nápravě si nemůžeme výrazně stěžovat ani na komfort odpružení. Brzdy mají dostatečnou účinnost a dají se snadno dávkovat, náklony v zatáčkách odpovídají charakteru odpružení. Ani s pohonem pouze zadní nápravy nemá vůz sklon k přetáčivému smyku nijak přehnaný, neopatrné přidání plynu uprostřed zatáčky ale řidiči pocítit dá.

Pracovní využitelnost se podařilo u L200 skloubit s komfortem ovládání i jízdy velmi dobře, příznivý dojem zanechává i design a vnitřní prostornost. Negativa daná rozměry vozu a hlučností motoru lze akceptovat, případná volba relativně drahých příplatkových prvků je na majiteli.

mitsubishi pickup testy mitsubishi pickup testy  

První cena vozu615.880,-Kč (2.5 DI-D 100 kW Double Cab Invite)
První cena vozu s testovanou motorizací843.880,-Kč (2.5 DI-D 100 kW Double Cab Intense+)
Základní cena testovaného vozu843.880,-Kč (2.5 DI-D 100 kW Double Cab Long Intense+)
Cena testovaného vozu vč. příplatků968.404,-Kč (2.5 DI-D 100 kW Double Cab Long Intense+)

Plusy

  • Dobré terénní vlastnosti
  • Prostorná kabina
  • Nadstandardní rozměry ložné plochy
  • Působivý design
  • Velký výkon motoru

Minusy

  • Vyšší hlučnost motoru
  • Jen pětistupňová převodovka
  • Velmi nepřímé řízení
  • Špatný výhled dozadu
  • Cena příplatkových výbav

Ondřej Šuch
Mitsubishi L200
Cena základní sestavy 843 880 Kč
Výbava základní sestavy Airbag řidiče, Airbag spolujezdce s možností deaktivace, Boční airbagy vpředu, Hlavové (okenní) airbagy vpředu a vzadu, Pohon 4WD - systém Super Select, 4WD - přiřaditelný pohon všech kol 4x4, ABS - antiblokovací brzdový systém, EBD - elektronický systém rozdělení brzdného účinku, M-ASTC - systém aktivního řízení stability a trakce, Zadní diferenciál se zvýšenou svorností (L.S.D.), 3bodové bezpečnostní pásy, Předpínače bezpečnostních pásů, ISOFIX - systém uchycení dětské bezpečnostní sedačky, Světelný senzor,Dešťový senzor, Elektronický imobilizér, Posilovač řízení, Automatická klimatizace, Tempomat, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Elektricky ovládaná přední okna, Elektricky ovládaná zadní okna, Elektricky ovládané zadní okno, El. ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, Výškové nastavitelné sedadlo řidiče, Výškově nastavitelný volant, Multifunkční kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, Látkové čalounění sedadel (tmavá látka) s bočním vedením, Autorádio s CD/MP3 přehrávačem a 6 reproduktory, Pomocný vstup AUX (audio), Odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, Multifunkční grafický displej s kompasem, Stříbrné ozdobné prvky (středová konzola a madla dveří), Přední nárazník v barvě karoserie, Chromovaná mřížka chladiče, Vnější zpětná zrcátka a kliky dveří chromované, Rozšířené blatníky v barvě karoserie, Přední mlhovky, Tónovaná skla a bezpečnostní laminované přední sklo, Zatmavená boční okna vzadu a zadní okno, Disky kol z lehkých slitin 17" + pneumatiky 245/65 R17, Boční prahové stupačky (trubkový typ), Stupačka na zadním nárazníku, Spodní ochranný kryt motoru Kč
Cena testované sestavy 968 404 Kč
Výbava testované sestavy Koberce velur (2426 Kč), přední nerezový rám (15 468 Kč), vana ložné plochy (11 643 Kč), nerezový rám ložné plochy (26 250 Kč), kryt ložné plochy (53 737 Kč), metalický lak (15 000 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2477
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 131 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 7.2 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l): 75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1985 / 865
Rozměr pneu: 245/65 R17
Mitsubishi L200
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5260
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1780
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 460 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 520
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano