Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer Evo: Desetkrát a konec

Aleš Dragoun
Diskuze (49)
Lancer Evo s římskou desítkou v názvu bude definitivně poslední ostrou verzí této řady. Mitsubishi upírá svou pozornost jinam.

Kam? No přece k elektromobilům. Automobilové soutěže už tři diamanty evidentně netáhnou, produkční Lancery jezdí v rukách soukromníků. Ralliart se stáhl nejen z rally, ale i z dálkových raidů. Skončí tedy i Evo, byť je stále ohromně populární.

Ale do současné strategie, která preferuje snižování emisí CO2, byť je jakkoli sporné, se takto ostré auto s dvoulitrovým turbomotorem a pohonem všech kol prostě nehodí. Přestože obzvláště poslední verze jste klidně mohli půjčit manželce, aby odvezla děti ráno do školky. Přece jen jde o vlka v rouše beránčím se závodními geny a spotřebou benzinu, která je trnem v oku všem (rádoby)ekologům a hlavně úřadům, které již brzy začnou vypočítávat sankce za neplnění stanovených flotilových průměrů CO2.

Do roku 2015 Mitsubishi představí osm modelů s hybridním, či elektrickým pohonem. Hybridem mělo být údajně i Evo XI, ale s největší pravděpodobností se tak nestane. Žádný výkonný model s tímto druhem pohonu se oficiálně dle slov Gayu Eusegiho, šéfa globálního produktového vývoje Mitsubishi nechystá. Alespoň prozatím ne, možná někdy v budoucnu.

      

Aleš Dragoun
Diskuze (49)
5. 3. 2011 17:21
Cesta nejmenšího odporu
evropským ovcím stačí nařídit a je to. Nevím o tom, že by někdo přestával obchodovat s Čínou kvůli tomu, co tam jezdí na silnicích... například. Nebo by mne zajímaly emisní štítky na kravínech. Nebo tankerech. Ale proč že, když lze vylámat daně z vohnoutů za to, že jejich auto spotřebovává benzín z něhož ještě platí spotřební daň jako kráááva. No nic. Za chvíli budeme platit i z objemu vypuštěných plynů na záchodě - tak si připravme místo pro emisní nálepku........
5. 3. 2011 07:40
Ono to s tou ekologií tak horký nebude
spíš předpokládám, že projekt EVO je pro ně ztrátovej... a když se člověk koukne na portfolio značky, tak usuzuju, že kupci eva si u nich nekoupěj nic jinýho...a naopak... to jim pak začíná bejt to evo na houby.... a tady je zásadní rozdíl proti STIčku... Subaru je natolik unikátní, že když už si od nich bude někdo kupovat ten zázrak, předpokládám, že bude mít doma ještě nejmíň jedno subárko.... já znám hned dva lidi co si koupili funglovku STI, ale zároveň k tomu maj doma ještě Outback/Forester.... Naproti tomu nevybavuji si, že bych někdy mluvil s majitelem EVA, co by jinak vlastnil ještě něco od tří diamantů.... takže tak ;-\
Avatar - gld
5. 3. 2011 00:08
Re: ....
A nie? Čo tak dramatické by tam museli meniť, aby sa nenašli drobné? :-O
Avatar - Johny.Rico
4. 3. 2011 23:38
Re: neberem si to nějak moc .....?
Tak tak!! :yes:
4. 3. 2011 22:48
Re: neberem si to nějak moc .....?
Přiznám se, že jsem to co napsalo těch stosedmdesáttři přede mnou nečetl >:D Jinak zatím tu nepadlo nic abych si řekl - OK, uznávám že jsem se mýlil, a od teď budu na elektroauta koukat jinak. Pořád je nevidím jako dobré a definitivní řešení. Už jenom ta neekologická výroba neekologických akumulátorů. V létě rád jezdím na kole a je mi smutno, když jedu krásnou krajinou, ale příkopy jsou plné hnusu a starých pneumatik - přitom je sběrné dvory i distributoři vybírají zdarma (příp. za nepatrný poplatek). Už se velice "těším" až budou vedle pneumatik ležet v příkopech ještě i staré akumulátory se skončenou životností z elektromobilů. To si příroda smlsne :-(