Mitsubishi Lancer Evo: Desetkrát a konec
Kam? No přece k elektromobilům. Automobilové soutěže už tři diamanty evidentně netáhnou, produkční Lancery jezdí v rukách soukromníků. Ralliart se stáhl nejen z rally, ale i z dálkových raidů. Skončí tedy i Evo, byť je stále ohromně populární.
Ale do současné strategie, která preferuje snižování emisí CO2, byť je jakkoli sporné, se takto ostré auto s dvoulitrovým turbomotorem a pohonem všech kol prostě nehodí. Přestože obzvláště poslední verze jste klidně mohli půjčit manželce, aby odvezla děti ráno do školky. Přece jen jde o vlka v rouše beránčím se závodními geny a spotřebou benzinu, která je trnem v oku všem (rádoby)ekologům a hlavně úřadům, které již brzy začnou vypočítávat sankce za neplnění stanovených flotilových průměrů CO2.
Do roku 2015 Mitsubishi představí osm modelů s hybridním, či elektrickým pohonem. Hybridem mělo být údajně i Evo XI, ale s největší pravděpodobností se tak nestane. Žádný výkonný model s tímto druhem pohonu se oficiálně dle slov Gayu Eusegiho, šéfa globálního produktového vývoje Mitsubishi nechystá. Alespoň prozatím ne, možná někdy v budoucnu.