Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Racing Lancer: Závodní premiéra s turbodieselem na Baja Portugal

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Paralelně se svými závodními aktivitami se tým Repsol Mitsubishi Ralliart soustřeďuje také na vývoj nového závodního vozu Racing Lancer s jasným cílem: zvítězit na Rallye Dakar 2009.

Jak již bylo oficiálně oznámeno, nejnovější závodní cross-country vůz bude pohánět nový turbodieselový motor, který byl již odzkoušen ve verzi Pajero/Montero Evolution v rámci několika závodů.

Účast na soutěžích v silné konkurenci vedoucích závodních týmů a zejména pak samotné testování v reálných závodních rychlostech umožnilo týmu posbírat velké množství reálných dat, ke kterým by běžným testováním nedospěl. Hiroshi Masuoka (Japansko), který závodil s vozem Pajero/Montero Evolution s turbodieselem říká: "Dieselová verze se řídí opravdu neuvěřitelně snadno, a to díky svému skvělému točivému momentu v širokém rozsahu otáček. Překonává benzinové verze vozů s ohledem na kontrolovatelnost v náročném terénu, stejně tak při akceleraci ve vysokých rychlostech. Se správnými úpravami by mohl být rychlejší.“

Samotný Racing Lancer byl odzkoušen ve dvou jednotýdenních testech ve Španělsku a v Maroku koncem června, poté, kdy byl začátkem měsíce poprvé představen. Vývoj nového vozu navíc urychluje skutečnost, že tým může čerpat z bohatých zkušeností získaných při testování Pajero/Montero Evolution, díky kterému mají lepší povědomí o požadovaném nastavení výkonu motoru a také se jim díky tomuto testování podařilo odstranit některé problémy.

Racing Lancer projde dalším testováním v době od konce srpna do začátku září a později ve druhé polovině října, a to v Maroku. Každý z testů bude trvat předběžně dva týdny a v rámci každého najede vůz řádově 4 000 km. Po rozsáhlém testovacím programu se Racing Lancer představí ve své premiéře na Baja Portalegre / Portugal, která je šestým závodem 2008 FIA Cross-Country Rally World Cup (čtvrtek 30.10. – neděle 2.11.).

Mitsubishi Racing Lancer MRX09 je poháněn přeplňovaným vznětovým vidlicovým šestiválcem o objemu 2997 cm3, který se v současné době testuje v akci při soutěžích Dakar Series a maratonském Světovém poháru FIA. Výkon přes 190 kW a točivý moment zhruba 650 Nm jsou přenášeny samozřejmě na všechna čtyři kola pomocí pětistupňové sekvenční převodovky Ricardo. Systém trvalého pohonu obou náprav disponuje centrálním diferenciálem se zvýšenou svorností. Automobil je postaven na podvozku s ocelovým trubkovým rámem a rozvorem náprav 2900 mm, rozchod kol činí vpředu i vzadu 1750 mm. 4475 mm dlouhá a 1990 mm široká karosérie z uhlíkových vláken je siluetou horké novinky japonské automobilky, modelu Lancer Sportback.

Výstavní premiéru absolvuje Racing Lancer na pařížském autosalonu. Představitelé automobilky doufají, že se jim povede navázat na dvanáct absolutních dakarských vítězství v pětadvaceti ročnících, kterých se dosud tovární tým zúčastnil.

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Avatar - Ada je zase tady
25. 8. 2008 11:25
Samozrejme
Diesel je vzdy lepsi, nez benzin
25. 8. 2008 07:44
Micina drápkatá
Takže bude tenhle excentrik v říjnu v Paříži stát vedle Sportbacku v provedení pro občany. Tedy kromě horkých hlav i pro usedlíky. Jako milovník lifbacků jsem silně zvědav, jak to nakonec opravdu bude. A taky se bude přibližovat uvedení vlastního dieselu od Mitsu na jaře 2009. Jen pro připomenutí: [odkaz]