Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi v Ženevě 2006

Libor Zezulka
Mitsubishi v Ženevě oznámilo další obchodně úspěšný rok a vstříc světlým zítřkům vykročilo společně s novým kupé-kabrio CZC a studií městského vozítka s elektromotory zabudovanými v kolech Concept-EZ MIEV.

V roce 2005 Mitsubishi prodalo celkem 265 685 vozů, což znamená ve srovnání s rokem 2004 nárůst o 17,7 %. Dařilo se mu zejména v Itálii, Švýcarsku a Nizozemí.

Colt CZC

Dva roky po uvedení Coltu v provedení hatchback a rok po představení sportovního coupe odhalilo Mitsubishi Motors Corporation na 76. autosalonu v Ženevě sportovní Colt CZC coupe-cabriolet. Ačkoliv Colt CZC vyrostl spíše na platformě hatchbacku, než kratšího coupé, a to z důvodu uspořádání interiéru, má rozvor 2,5 m. Právě to umožňuje použití pevné skládací střechy, jak to požaduje trh, zatímco stále nabízí uspokojivý vnitřní i zavazadlový prostor.

Pohonnou jednotkou nového coupé-cabrioletu se stal přeplňovaný 1.5litrový MIVEC s výkonem 110 kW, který vozu uděluje maximální rychlost 202 km/hod a umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8,4 s. K dispozici bude i běžný zážehový motor 1,5 litru o výkonu 80 kW. Zahájení výroby Colt CZC je naplánováno v továrně Pininfarina Bairo (blízko italského Turína) na 7. března. Komponenty do výroby bude dodávat továrna Mitsubishi Motors NedCar z Bornu (Holandsko).

Pininfarina se soustřeďuje na specifické zesílení konstrukce pro coupe-cabriolet a bude proto provádět celkovou kompletaci, včetně nátěrů, čalounění a finálního dokončení s využitím dílů a mechanických komponentů dodávaných z NedCar. Colt CZC se na evropských trzích objeví v průběhu druhého kvartálu 2006.

Concept-EZ MIEV

Mitsubishi Concept-EZ MIEV reprezentuje novou generaci elektromobilů s motory zabudovanými v kolech. Energii jim poskytují lithium-ion akumulátory s dlouhou životností a velkou kapacitou. Čtyři motory dávají dohromady výkon 80 kW, který zajišťuje prostornému vozítku dostatečnou dynamiku. Vyšší hmotnost trakčních elektromotorů v kolech není příjemná z hlediska jízdního pohodlí, ale automobil má díky sloučení rotujících hmot mnohem širší možnosti obestavění interiéru.

Konstrukce vozu také nemusí zohledňovat uspořádání hnacích hřídelů a diferenciálů, protože nic takového nové MIEV čtyřkolky Mitsubishi nemají. Kompaktní minivan od Mitsubishi nemá pod kapotou standardní motor. EZ MIEV vlastně nemá ani standardní kapotu. To vše je možné pouze díky nové generaci elektromotorů zabudovaných do všech kol vozu. Další studie z řady MIEV naznačuje, že jde o cestu po které asijský výrobce zřejmě půjde.


Libor Zezulka