Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Moderní Porsche 924 by mohlo vypadat takto. Jak se vám líbí se světlomety z Taycanu?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Porsche 924 bylo pro německou automobilku v několika ohledech přelomovým modelem. Jak by mu to slušelo v moderním provedení?

Model 924 vznikl jako nástupce typu 914. Nové sportovně laděné kupé mělo být stejně jako předchůdce vyvíjeno ve spolupráci automobilek Porsche a Volkswagen. V plánu ovšem byla zásadní změna koncepce, namísto vzduchem chlazeného plochého motoru uloženého uprostřed měl novinku pohánět pod přední kapotou schovaný kapalinou chlazený řadový čtyřválec Volkswagen. Převodovka měla být u zadní poháněné nápravy.

Video se připravuje ...

Toto uspořádání vozu zůstalo. A to i přesto, že Volkswagen z projektu nakonec vycouval.

Porsche 924 tak představuje první sériový vůz značky s kapalinou chlazeným motorem, s pohonnou jednotkou uloženou vpředu a s koncepcí transaxle. V roce 1977 se navíc stalo prvním modelem automobilky, který mohli zákazníci objednat s automatickou převodovkou.

Veřejnosti se Porsche 924 poprvé představilo v listopadu 1975. Kupé, dlouhé 4,2 metru a vážící 1080 kg, původně poháněl upravený dvoulitrový čtyřválec od Volkswagenu, spojený se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Výkon dosahoval 92 kW, točivý moment 164 Nm. Novinka akcelerovala z klidu na stovku za 9,6 sekundy a rozjela se až na 204 km/h.

Model byl v dalších letech vylepšován a objevily se i další verze, například Turbo nebo Carrera GT. V roce 1986 Porsche na trh uvedlo přepracované provedení 924S. Na odpočinek vůz odešel v roce 1988.

Na Porsche 924 si nedávno vzpomněl známý digitální umělec a designér Lars Sältzer, který navrhl jeho podobu pro moderní dobu. Sältzer samozřejmě zachoval typické proporce a konceptu ponechal i charakteristické provedení oken, přidal však řadu moderních prvků. Místo mrkaček například nabízí do kapoty částečně zabudované LED světlomety podobné těm z Taycanu, LED světla najdeme také v novém nárazníku. A dál je to klasika: nechybějí moderní kola, odlišná zpětná zrcátka a přes čelní sklo si můžeme všimnout digitálního přístrojového panelu.

A ještě jedna důležitá věc: Lars si nové Porsche 924 představuje jako elektromobil.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme