Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizace Volva FE: Větší produktivita

Ivo Semrád
Diskuze (0)
Švédská automobilka rozšířila řadu nízkopodlažních kabin o nové specifikace. Pohon na CNG lze získat ke všem verzím řady FE.

Na náročné zakázky v městském provozu je postavený model Volvo FE, který letos prošel úpravou nízkopodlažních kabin. Nabídka těchto budek se rozšiřuje o variantu stavěnou na míru řidiče a jednoho spolujezdce. Ten obdržel do volitelného příslušenství vzduchového odpružení sedadla.

Upravená kabina nabízí stejně kvalitní výhled jako současný model. Nízká poloha za volantem přináší těsný kontakt s prostředím kolem vozidla. Kromě toho přibylo další okénko ve dveřích spolujezdce, které ještě zlepšuje výhled, aby mrtvé úhly byly skutečně jen minimální. Nízký nástupní schůdek 530 mm, resp. 440 mm nad vozovkou díky kneelingu, zvyšuje efektivitu práce řidiče a současně omezuje riziko zranění kolene či kotníku.

Pro svozy odpadu, distribuci zboží po městě nebo dopravu v rámci stavebních projektů ve městě vyhovuje nízkopodlažní kabina, která nabízí výhody bezpečnosti a produktivity i pro nejnáročnější podmínky v městské dopravě. Především se cení nízká poloha za volantem a co nejkomfortnější nástup.

Nová varianta má tunel motoru namísto ploché podlahy. Zvýšené pohodlí spolujezdce s volitelným vzduchovým odpružením sedadla je na některých trzích nezbytnou podmínkou pro získání zakázek v oblasti veřejných služeb.

Volvo FE nyní nabízí nejrůznější varianty pohonu v souladu se širokými požadavky na výkon, místní požadavky či předpisy na ochranu životního prostředí. Vznětové motory D8K nabízejí výkonové rozpětí od 184 do 257 kW (250-350 k). Všechny mohou spalovat hydrogenovaný rostlinný olej (HVO), varianta o výkonu 235 kW (320 k) dovoluje spalování 100% bionafty. Plynem poháněná vozidla Volvo FE CNG o výkonu 235 kW nabízí nízké emise s možností spalování bioplynu. Volvo FE CNG lze nově kombinovat se všemi verzemi kabiny včetně nové nízkopodlažní.

Střední řada FE i nejmenší FL obdržely adaptivní tempomat a nastavitelný omezovač rychlosti. Uvedené prvky výbavy jsou navržené tak, aby pomohli řidiči dodržovat odstup a správnou rychlost, čímž tato vozidla ještě lépe vyhoví požadavkům na dopravní zakázky v městském provozu s respektem k ostatním lidem i životnímu prostředí.

„Nová varianta kabiny je konkurenceschopným rozšířením naší současné nabídky nízkopodlažních kabin, zde s průchozím provedením podlahy a možností přepravovat až tři spolucestující. Uvedené funkce se pro některé druhy městského provozu sice požadují, ale nejsou absolutně nezbytné ve všech případech, kde je nízký nástup do kabiny výhodou. Například při distribuci zboží po městě zajišťuje řidič veškeré řízení i vyndávání zboží. Nízký nástup je tady ohromnou výhodou z pohledu ergonomie, máte-li denně více než 50x vystupovat z kabiny a znovu nastupovat, navíc je zde lepší výhled v zájmu vyšší bezpečnosti zranitelných účastníků silničního provozu,“ uzavírá Anders Edenholm, manažer segmentu distribuce ze společnosti Volvo Trucks.

Nízkopodlažní kabiny FE LEC lze získat s konfiguracemi náprav 4x4 nebo 6x2 s řízenou poslední nápravou. Přenos točivého momentu na hnanou nápravu zprostředkovává automatizovaná převodovka I-Shift nebo planetová automatická Allison.

Ivo Semrád
Diskuze (0)