Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Audi SQ7 TDI slibuje prvotřídní jízdní výkony

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Omlazená Audi Q7 se nám představila zhruba před měsícem a nyní přijíždí její nejvýkonnější model, který opět nabídne 4.0 litrový naftový motor V8 s obrovským točivým momentem. Kromě toho však SQ7 slibuje ještě zajímavější zážitky z jízdy.

Změny na omlazené Audi SQ7 jsou podobné, jako u standardního modelu Q7. Novinka tak zaujme například novými předními i zadními světlomety, s jejichž světelným podpisem lépe zapadne do současné nabídky Audi. Od standardní Q7 se však SQ7 odlišuje například výraznou přední maskou Singleframe s dvojitými lamelami, kryty zrcátek se vzhledem hliníku a čtyřmi výraznými chromovanými koncovkami výfukového systému.

Faceliftovaná SQ7 však zaujme i ozdobnou lištou na nárazníku s trojrozměrným designem nebo robustnějším ochranným panelem na zádi. Kromě standardních zajímavostí však Audi nabízí možnost upravit si SQ7 i podle vlastních představ. Na přání je možné dodat paket černých ozdobných prvků a nabídku laků rozšiřuje program Audi exklusive, ze kterého pochází i šedý lak Daytona na fotografiích prezentovaného modelu.

Úpravy se dotkly i interiéru, který je standardně čalouněn kombinací tmavé kůže a Alcantary a v jeho výbavě nechybí sportovní sedadla, ambientní podsvícení s 30 barvami, osvětlené prahové lišty, hliníkové doplňky, loga S, lišty z ušlechtilé oceli nebo ozdobná obložení z matného kartáčovaného hliníku nebo uhlíkových kompozitů. Za příplatek však automobilka nabízí například i sportovní sedadla S plus s integrovanými hlavovými opěrkami, pneumaticky nastavitelnými bočními polštáři a čalouněním kůží Valcona včetně kosočtvercového prošívání. Sedadla S Plus navíc mohou být doplněna i funkcemi klimatizace a masáže.

V kapličce před řidičem je ukryt digitální přístrojový štít Audi Virtual Cockpit se specifickým vzhledem S, který nabídne i režim Performance s dominantním otáčkoměrem uprostřed. Nejvyšší úroveň konektivity zajišťuje sériově dodávaný multimediální systém MMI Navigation plus včetně dotykového ovládání, jehož součástí je připojení k internetu LTE Advanced, hotspot WLAN, hlasové ovládání hovorovou řečí a rozsáhlé portfolio služeb Audi Conner.

Pokud by se ale zákazníci nesmířili se standardní výbavou, stále mají na výběr z velkého počtu příplatkových prvků . Mezi nimi nechybí například čtyřzónová automatická klimatizace, automatické dovírání dveří, vyspělý audiosystém Bang & Olufsen nebo paket Air Quality s parfémováním a ionizátorem vzduchu. Jako alternativu světlometů Matrix LED s dynamickými ukazateli směru nabízí Audi světlomety HD Matrix LED včetně laserových světlometů.

Pod kapotou je stále ukryt působivý vznětový motor 4.0 V8 TDI, který měl na jaře 2016 pod kapotou SQ7 svou premiéru. Od té doby se objevil i v řadě dalších modelů, pod kapotou SQ7 však neztratil nic ze své krásy. V kombinaci se dvěma turbodmychadly nabízí 4.0 litrová V8 výkon 320 kW (435 k) a točivý moment 900 Nm v rozsahu 1250 až 3250 ot./min.. Z 0 na 100 km/h tak vůz zrychlí v čase 4.8 sekundy a akcelerovat nepřestává až do 250 km/h. V závislosti na výbavě by se přitom spotřeba měla pohybovat v rozmezí 7,4 až 7,6 l/100 km. O přenos výkonu na všechna kola se stará osmistupňová automatická převodovka tiptronic.

Zajímavostí pohonné jednotky je elektricky poháněné dmychadlo EAV, které napájí elektrická síť s napětím 48 V. EAV doplňuje dvojici turbodmychadel a zasahuje například v momentě, kdy tradiční turbodmychadla ještě nemají dostatek energie z výfukových plynů. Díky tomu by měla Audi SQ7 nabízet dostatek točivého momentu i při akceleraci z nízkých otáček a zejména při rozjezdu. Elektrické dmychadlo EV je ukryto přímo do sacího potrubí a elektromotor je schopen ho roztočit na 70.000 ot./min. během pouhých 250 milisekund.

Audi SQ7 je standardně dodávána na 20 palcových litých kolech s motivem turbíny a pneumatikami o rozměru 285/45, za kterými jsou ukryty výkonné brzdy. Standardně mají průměr 400 mm vpředu a 370 mm vzadu, za příplatek však automobilka nabízí i kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které slibují mimořádnou odolnost vůči opotřebení. Na přední nápravě mají tyto brzdiče průměr dokonce 420 mm, zatímco vzadu zůstává standardní průměr 370 mm.

Krotit ohromný výkon však pomáhá i sériově dodávaný sportovní podvozek se vzduchovým odpružením, progresivním řízením a stálým pohonem všech kol Quattro. Za příplatek je navíc možné SQ7 dovybavit řízením zadních kol, která se v nízkých rychlostech otáčí až o 5 stupňů proti směru předních kol a tím zvyšují agilitu vozu. Naopak ve vysokých rychlostech se kola natáčí ve stejném směru a zvyšují stabilitu.

Aby se však velké SUV během dynamické jízdy příliš nenaklánělo, slibuje Audi v rámci podvozkových systémů Advanced ještě systém pro aktivní stabilizaci náklonů karoserie, který v zatáčkách potlačuje boční náklony karoserie a na rozbité či nerovné silnici minimalizuje její pohyby. Poslední zajímavostí podvozku je sportovní diferenciál, který při průjezdech zatáček lépe rozděluje hnací sílu, potlačuje nedotáčivost a v případě nadměrné přetáčivosti stabilizuje vůz posíláním většiny hnací síly na kolo na vnitřní straně zatáčky.

Předprodej Audi SQ7 TDI bude v České republice zahájen v průběhu léta, cena však ještě nebyla stanovena. Těšit se však můžeme na standardní záruku na 4 roky s omezením nájezdu na 120.000 kilometrů, která je již několik let součástí nabídky všech modelů Audi na českém trhu.

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2019 15:00
Re: SQ 7 je náhrada za dieselové Porsche
Viz já 14:57 https://www.autoforum.cz/…naftove-porsche/
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2019 14:57
Re: Iné kafe...
Proč by pokračovali? 3turbový https://www.alpina-automobiles.com/…echnische-daten/ i 4turbový řadový šestiválce můžou dávat i do osobních https://www.auto.cz/…a-priorit-127002 aut

Stejně ukončil V8 generací OM629 Mercedes = a dneska má podle Vaculíka nejlepší naftovej řadovej šestiválec = byť výkonově je Mnichov dál

Naftový V8 má určitě smysl = ale vlastně jen do obřích SUV = a bez 3násobný dotace nafty = by to bylo trošičku problematický i tam
Avatar - speedfred
23. 7. 2019 13:34
Re: Iné kafe...
Myslíš súčasnú kastli? Škoda že v Mníchove nepokračovali s vývojom V8 d ďalej.
23. 7. 2019 13:31
Re: Iné kafe...
Ale už lepší, ne tak strohé jako před FL. ;-) kastli bych neměnil, ale mít tam V8... :-!
Avatar - Dinar
23. 7. 2019 13:28
Re: Iné kafe...
Furt je to jak krabice na boty, jen možná už ne od Deichmana, ale od Martense. Každopádně ten dýzlový V8 je parádní motor. ;-)