Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Ducati Scrambler Icon spouští Joyvolution

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Evoluci radosti v podobě modernizace modelové řady Scrambler pro modelový rok 2019 zahajuje značka Ducati představením přepracovaného základního provedení své obchodně velmi úspěšné rodiny modelů.

Ducati Scrambler byla na podzim roku 2014 nejprve uvedena jako osmistovka, kterou si lze pořídit v různých provedeních, která nesou označení Icon, Mach 2.0, Classic, Street Classic, Full Throttle, Café Racer a Desert Sled.

Vedle těchto verzí je pak k dispozici ještě malý Scrambler Sixty2, k jehož pohonu slouží motor o objemu 399 cm3. Pro modelový rok 2018 pak byla připravena trojice nových členů rodiny v podobě modelů Scrambler 1100, Scrambler 1100 Special a Scrambler 1100 Sport, kterou mimo jiné spojuje dvouválec o objemu 1079 cm3.

Ducati v tiskových materiálech, doprovázejících představení modernizovaného modelu Scrambler Icon, připomíná, že modelová řada Scrambler se v roce 2015, jenž byl jejím prvním na trhu, stala 10. nejprodávanějším motocyklem na světě mezi stroji s objemem motoru nad 500 cm3. Takového úspěchu doposud nedosáhl žádný z modelů značky Ducati a za první čtyři roky produkce bylo prodáno přes 55.000 zástupců rodiny Scrambler.

Italská značka ovšem nechce usínat na vavřínech a rozhodla se své rodinné stříbro pro modelový rok 2019 přeleštit. Díky tomu nyní základní model Scrambler Icon v modernizované podobě zahajuje Joyvolution, což má být evoluce radosti.

Ducati si je plně vědoma skutečnosti, že za úspěchem modelové řady Scrambler stojí z velké části její vzhled a i díky tomu proběhla jeho modernizace velmi decentním způsobem. Na první pohled se totiž zdá, že se nic nezměnilo. Ve skutečnosti je zde zcela nový hlavní světlomet, který charakterizuje velké černé písmeno X v jeho středu a funkce DRL (Daytime Running Light), což je denní svícení, zajištěné LED po jeho obvodu. LED nyní nově využívají i ukazatele směru.

K úpravám zevnějšku pak patří i kola s frézovanými paprsky, pozměněné barevné řešení motoru nebo provedení hliníkových panelů na bocích nádrže, které doplňuje výrazný černý lem. Paleta barev nabídne osvědčenou žlutou 62 Yellow a novou oranžovou Atomic Tangerine.

K méně viditelný změnám pak patří nové funkce, které nabízí malý digitální displej, jehož tubus vyvolává dojem klasického analogového přístroje. Nově se zde zobrazuje stav paliva v nádrži a zařazená rychlost. Standardem je nově Bosch Cornering ABS a objednat si lze i DMS (Ducati Multimedia Systém), který propojí motocykl s chytrým telefonem a umožní zobrazení příchozích hovorů nebo informací o přehrávané hudbě na displeji vlastního ukazatele.

Modernizace se dále zaměřila na zlepšení ovladatelnosti a komfortu. Za tímto účelem se Scrambler Icon dočkal nového nastavení odpružení, jehož komponenty nesou značku Kayba. Více komfortu pak má nabízet nové sedlo a vlastně i stavitelné páčky přední brzdy i spojky, u níž došlo k použití hydraulického ovládání.

V případě pohonné jednotky se žádné kromě výše zmíněných úprav jejího zevnějšku žádné změny neodehrály, což znamená, že se stále jedná o vzduchem chlazený dvouventilový dvouválec Desmodue v provedení Euro 4. Motor tedy i nadále disponuje nejvyšším výkonem 54 kW (73 k) při 8250 min-1 a točivým momentem 67 N.m při 5750 min-1. Tyto hodnoty i nadále míří k zadnímu kolu prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)