Modernizovaný Ford Kuga odhalil české ceny. Luxusní Vignale není levné
Modernizovaná Kuga druhé generace měla premiéru sice již v Ženevě, ale na zahájení prodeje jsme si museli počkat půl roku. Ford SUV střední velikosti opatřil drsnou maskou ve stylu velkého Edge, který lze koupit také v Evropě. Nepřišla ani o decentní chromování, prvky z tohoto kovu najdeme i jinde na karoserii. V nabídce jsou tři základní motory v různých verzích, tři převodovky a čtveřice výbav.
Paleta agregátů začíná zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 EcoBoost/88 kW. Tento motor je dostupný i ve výkonnějších verzích se 110 a 133 kW. Poslední má místo předního pohon všech kol a jako jediná výhradně šestistupňovou samočinnou převodovku místo přímo řazené se stejným počtem rychlostí. Diesel 1.5 TDCi/88 kW je také pouze dvoukolka, 2.0 TDCi vyznává zase znak náprav 4x4 a je k mání ve dvou verzích: 110 a 132 kW. K tomuto dvoulitru se dodává alternativně dvouspojková skříň PowerShift, platí se za ni mimochodem 50 tisíc navíc.
Základním stupněm výbavy je Trend, který se dá pořídit s motorem 1.5 EcoBoost za necelých 572 tisíc korun, naftový 1.5 TDCi si postavíte do garáže po zaplacení tučných 53 tisíc navíc. Kromě povinných bezpečnostních asistentů a sedmi airbagů včetně kolenního obsahuje tempomat s omezovačem rychlosti, přední mlhovky, elektrická zrcátka včetně vyhřívání, startování tlačítkem, poloautomatickou klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD, Bluetooth a ovládáním na volantu, stejně jako řadicí páku potaženém kůží, informační systém Sync s nouzovým voláním, výškově stavitelnou sedačku řidiče a loketní opěrku. Auta jezdí na sedmnáctipalcových ocelových kolech.
Titanium stojí nejméně 699 tisíc s 1.5 EcoBoost/110 kW, Je první možností, jak koupit dvoulitrový diesel, ale ten je o 105 tisíc korun dražší. Dalších 37.000 Kč navíc dáte za benzinovou patnáctistovku se 133 kW. Druhý stupeň čítá automatická světla s denními diodami, dešťový senzor, bezklíčkový vstup, samozatmavovací zpětné zrcátko, osvětlení kabiny LED, elektrickou parkovací brzdu místo mechanické a kombinované čalounění kůží a látkou. Klimatizace už je samočinná dvouzónová a nepostrádá výdechy pro zadní řadu, kde najdeme další loketní opěrku. Multimédia zastupuje systém Sync 3 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním v češtině, podporou mobilů Apple CarPlay a Android Auto. Vozy ve výbavě Titanium mají už lité „sedmnáctky“.
Sportovní ST-Line je k mání pouze s ostrým dieselem 2.0 TDCi/133 kW za necelých 906 tisíc korun. Postrádá bezklíčkový vstup a diodová světla v kabině, kromě sportovního aerodynamického paketu s černými doplňky exteriéru a interiéru dále přidává přitvrzený podvozek, parkovacího pomocníka se snímači vpředu i vzadu, sedadla jsou potažena kůží a velurem, nechybějí ani hliníkové pedály. Lité ráfky jsou ještě o palec větší.
Ford Kuga – technické údaje a ceny zážehových motorů | |||
Motor | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost AWD |
Převodovka/pohon | 6M/přední | 6M/přední | 6A/4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 | 1499 | 1499 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/5700 | 110/5700 | 133/5700 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 240/1600-4000 | 240/1600-4000 | 240/1600-5000 |
Maximální rychlost [km/h] | 180 | 195 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 9,7 | 10,1 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,3 | 6,3 | 7,5 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1579 | 1579 | 1686 |
Cena Trend [Kč] | 571.990 | - | - |
Cena Titanium [Kč] | - | 698.990 | 840.990 |
Výbava Vignale, také pouze s nejvýkonnějším 2.0 TDCi, přijde na 1,034 milionu korun. Kromě exkluzivních služeb s ní spojených má navíc bixenonové hlavní reflektory s ostřikovači, samočinné přepínání dálkových a zadní plné LED, parkovací kameru, bezdotykové otevírání pátých dveří, CD rádio Sony, 3D navigaci, přídavné elektrické topení a kožené sedačky včetně elektricky nastavitelného řidičova a výškově (manuálně) seřiditelného spolujezdcova, obou pochopitelně vyhřívaných.
Za metalické laky se tu nepřiplácí, u nižších stupňů kromě základního modrého ano. Navíc dáte peníze vždy třeba za soubor elektronických bezpečnostních asistentů, zimní sadu, lepší audio, panoramatickou střechu, adaptivní tempomat, mříž do zavazadelníku, tažné zařízení, větší kola a prodloužené záruky. Částky za příplatky se liší podle výbav.
Ford Kuga – technické údaje a ceny vznětových motorů | |||
Motor | 1.5 TDCi | 2.0 TDCi AWD | 2.0 TDCi AWD |
Převodovka/pohon | 6M/přední | 6M (6DS)/4x4 | 6M (6DS)/4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/3750 | 110/3750 | 132/3750 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 270/1750-2000 | 370/1750-2750 | 400/2000-3250 |
Maximální rychlost [km/h] | 173 | 192 (190) | 202 (200) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,7 | 9,9 (10,9) | 9,2 (10,0) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 5,2 | 5,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1591 | 1702 (1716) | 1702 (1716) |
Cena Trend [Kč] | 624.990 | - | - |
Cena Titanium [Kč] | - | 803.990 | - |
Cena ST-Line [Kč] | - | - | 905.990 |
Cena Vignale [Kč] | - | - | 1.033.990 |