Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Ford Kuga odhalil české ceny. Luxusní Vignale není levné

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 25. 9. 2016 • 20:37
7
5
Zobrazit náhledy (7)
Ford Kuga Ford Kuga
Kuga po faceliftu zamířila na český trh. Stojí minimálně těsně pod 572 tisíc korun, špičková luxusní verze Vignale přesáhne milion.

Modernizovaná Kuga druhé generace měla premiéru sice již v Ženevě, ale na zahájení prodeje jsme si museli počkat půl roku. Ford SUV střední velikosti opatřil drsnou maskou ve stylu velkého Edge, který lze koupit také v Evropě. Nepřišla ani o decentní chromování, prvky z tohoto kovu najdeme i jinde na karoserii. V nabídce jsou tři základní motory v různých verzích, tři převodovky a čtveřice výbav.

Paleta agregátů začíná zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 EcoBoost/88 kW. Tento motor je dostupný i ve výkonnějších verzích se 110 a 133 kW. Poslední má místo předního pohon všech kol a jako jediná výhradně šestistupňovou samočinnou převodovku místo přímo řazené se stejným počtem rychlostí. Diesel 1.5 TDCi/88 kW je také pouze dvoukolka, 2.0 TDCi vyznává zase znak náprav 4x4 a je k mání ve dvou verzích: 110 a 132 kW. K tomuto dvoulitru se dodává alternativně dvouspojková skříň PowerShift, platí se za ni mimochodem 50 tisíc navíc.

Základním stupněm výbavy je Trend, který se dá pořídit s motorem 1.5 EcoBoost za necelých 572 tisíc korun, naftový 1.5 TDCi si postavíte do garáže po zaplacení tučných 53 tisíc navíc. Kromě povinných bezpečnostních asistentů a sedmi airbagů včetně kolenního obsahuje tempomat s omezovačem rychlosti, přední mlhovky, elektrická zrcátka včetně vyhřívání, startování tlačítkem, poloautomatickou klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD, Bluetooth a ovládáním na volantu, stejně jako řadicí páku potaženém kůží, informační systém Sync s nouzovým voláním, výškově stavitelnou sedačku řidiče a loketní opěrku. Auta jezdí na sedmnáctipalcových ocelových kolech.

Titanium stojí nejméně 699 tisíc s 1.5 EcoBoost/110 kW, Je první možností, jak koupit dvoulitrový diesel, ale ten je o 105 tisíc korun dražší. Dalších 37.000 Kč navíc dáte za benzinovou patnáctistovku se 133 kW. Druhý stupeň čítá automatická světla s denními diodami, dešťový senzor, bezklíčkový vstup, samozatmavovací zpětné zrcátko, osvětlení kabiny LED, elektrickou parkovací brzdu místo mechanické a kombinované čalounění kůží a látkou. Klimatizace už je samočinná dvouzónová a nepostrádá výdechy pro zadní řadu, kde najdeme další loketní opěrku. Multimédia zastupuje systém Sync 3 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním v češtině, podporou mobilů Apple CarPlay a Android Auto. Vozy ve výbavě Titanium mají už lité „sedmnáctky“.

Sportovní ST-Line je k mání pouze s ostrým dieselem 2.0 TDCi/133 kW za necelých 906 tisíc korun. Postrádá bezklíčkový vstup a diodová světla v kabině, kromě sportovního aerodynamického paketu s černými doplňky exteriéru a interiéru dále přidává přitvrzený podvozek, parkovacího pomocníka se snímači vpředu i vzadu, sedadla jsou potažena kůží a velurem, nechybějí ani hliníkové pedály. Lité ráfky jsou ještě o palec větší.

Ford Kuga – technické údaje a ceny zážehových motorů
Motor1.5 EcoBoost1.5 EcoBoost1.5 EcoBoost AWD
Převodovka/pohon6M/přední6M/přední6A/4x4
Zdvihový objem [cm3]149914991499
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/5700110/5700133/5700
Točivý moment [N.m/min-1]240/1600-4000240/1600-4000240/1600-5000
Maximální rychlost [km/h]180195200
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,59,710,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,36,37,5
Pohotovostní hmotnost [kg]157915791686
Cena Trend [Kč]571.990--
Cena Titanium [Kč]-698.990840.990

Výbava Vignale, také pouze s nejvýkonnějším 2.0 TDCi, přijde na 1,034 milionu korun. Kromě exkluzivních služeb s ní spojených má navíc bixenonové hlavní reflektory s ostřikovači, samočinné přepínání dálkových a zadní plné LED, parkovací kameru, bezdotykové otevírání pátých dveří, CD rádio Sony, 3D navigaci, přídavné elektrické topení a kožené sedačky včetně elektricky nastavitelného řidičova a výškově (manuálně) seřiditelného spolujezdcova, obou pochopitelně vyhřívaných.

Za metalické laky se tu nepřiplácí, u nižších stupňů kromě základního modrého ano. Navíc dáte peníze vždy třeba za soubor elektronických bezpečnostních asistentů, zimní sadu, lepší audio, panoramatickou střechu, adaptivní tempomat, mříž do zavazadelníku, tažné zařízení, větší kola a prodloužené záruky. Částky za příplatky se liší podle výbav.

Ford Kuga – technické údaje a ceny vznětových motorů
Motor1.5 TDCi2.0 TDCi AWD2.0 TDCi AWD
Převodovka/pohon6M/přední6M (6DS)/4x46M (6DS)/4x4
Zdvihový objem [cm3]149919971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/3750110/3750132/3750
Točivý moment [N.m/min-1]270/1750-2000370/1750-2750400/2000-3250
Maximální rychlost [km/h]173192 (190)202 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,79,9 (10,9)9,2 (10,0)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,45,25,2
Pohotovostní hmotnost [kg]15911702 (1716)1702 (1716)
Cena Trend [Kč]624.990--
Cena Titanium [Kč]-803.990-
Cena ST-Line [Kč]--905.990
Cena Vignale [Kč]--1.033.990

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - woody-alien
Hmm
| 27. 9. 2016
Nemám dopodrobna prostudované ceníky SUV, ale první, co mě napadlo po přečtení článku bylo, že se budou dealeři Fordu muset hodně snažit...tak nějak akčně ceníkově....aby se Kuga u nás trochu prodávala. A samozřejmě jsem si připomenul Ozzmanův předpoklad, že 110 kW benzín půjde nahoru.

Vídám kolem sebe hodně Tucsonů, takže jsem nejprve mrknul na něj....2.0 diesel, 136 kW, 4x4, docela slušná výbava...699.900...no, to je výzva. A když už jsme u té výzvy a myslíme si, že Korejci přece nejezdí tak dobře jako Ford....CX-5 Challenge 2.0 benzín 121 kW 4x4 698t, případně 4x2 za 648t. A dalo by se jistě pokračovat.

Zkrátka "Nebude to také ľahké drahá" ;-)
Aha takze...
| 27. 9. 2016
...za cenu 1.5ky mam turboveho forestra, vysvetli mi niekto v com je kuga tak hrozne lepsia?
Je to tak
| 27. 9. 2016
no to je blbost.......neni to jen softem...protoze verzi 133 (134kw) čipneš pro změnu na 158 kw...to za stejne penize z 88 kw nedudelaji...
.....ze 88 to pocitam bude bezne k 115...tak jako ze 110 to davaji k 143....
Avatar - Atlis
Je to tak
| 26. 9. 2016
Ono je to v podstate uplne jedno, kupis 88kW, supnes do toho soft z 133kW a si spokojny. :-)
Avatar - Ozzman
Je to tak
| 26. 9. 2016
Jak jsem předpovídal, původní 110kw základní motorizaci šoupli cenově výš a za stejné peníze se nyní nabízí podladěný 88kw Ecoboost... Jak pojede netuším, snad to špatné nebude, protože 110kw verze na tohle auto je už důstojná motorizace.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku