Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí?

David Bureš David Bureš 2. 8. 2016
18
19
Zobrazit náhledy (18)
Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio
Čtyři roky po příchodu na trh se čtvrtá generace clia dočkala modernizace. Novinkou je lehce upravený vzhled a rozšířená nabídka motorizací.

Krátce po oficiálním odhalení Renault uvádí na český trh modernizované clio čtvrté generace. Čeští zákazníci mohou inovovaný vůz objednávat od 1. srpna. První vozy budou u autorizovaných prodejců k vidění v první polovině září.

České ceny clia začínají na částce 234.900 korun, což je o 5.000 Kč více než dosud. Za tuto cenu dostanete základní atmosférickou dvanáctistovku s výkonem 54 kW kombinovanou s pětistupňovým manuálem. Základní výbava se nezměnila, zahrnuje čtyři airbagy, tempomat, 15“ ocelová kola, elektricky nastavitelná vyhřívaná zrcátka, palubní počítač nebo elektrické stahování předních oken. Kdo má zájem o klimatizaci, musí sáhnout až po vyšších stupních. Připlatit si je možné jen za speciální laky, rezervu (+2.000,-) a rádio (+8.000,-).

Větší zájem tak patrně bude o druhý stupeň Advantage, který v kombinaci s přeplňovaným tříválcem 0.9 TCe a šestistupňovým manuálem stojí 284.900 korun. Motor nabízí 66 kW a 140 N.m, v případě funkce overboost ale parametry vzrostou na 70 kW a 150 N.m. Výbavu doplňují zrcátka a vnější kliky dveří v barvě karoserie, kožený volant, manuální klimatizace a rádio, které umožňuje spárování s chytrým telefonem.

Třetí stupeň Limited se chlubí i mlhovkami, 16“ koly z lehkých slitin, zatmavenými zadními skly, chromovanými detaily nebo multimediálním systémem s navigací. S motorem 1.2 TCe (87 kW) tato varianta stojí 329.900 korun. Agregát je nově kombinován i se šestistupňovým manuálem, dvouspojkové EDC je nově dodáváno za příplatek 30.000 korun.

Renault Clio – české ceny zážehových motorů modernizované verze
Motor1.2 16v0.9 Tce1.2 TCe1.6 Turbo1.6 Turbo
Zdvihový objem [cm3]1149898119716181618
Válce/ventily4/43/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]54/550070/500087/5500147/6050162/6050
Točivý moment [N.m/min]107/4250150/2500205/2000260/2000280/2000
Převodovka5M5M6M (6DS)6DS6DS
Max. rychlost [km/h]167178 (180*)199 (199)230235
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,512,9 (12,2)9,0 (9,2)6,76,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65,0 (4,7)5,3 (5,4)5,95,9
Cena Life [Kč]234.900----
Cena Advantage [Kč]254.900284.900---
Cena Limited [Kč]274.900304.900329.900--
Cena Intens [Kč]-334.900*359.900--
Cena R.S. [Kč]---584.900-
Cena R.S. Trophy [Kč]----639.900
*Verze Energy

Nejvyšším stupněm je aktuálně Intens s hands-free kartou Renault, elektrickým stahováním zadních oken, dešťovým a světelným senzorem, zadními parkovacími čidly a diodovými světly LED Pure Vision, které jsou novinkou faceliftovaného clia. Zdarma je k Intens aktuálně dodávána i automatická klimatizace a elektricky sklopná zrcátka. Nově nabízený paket City za 10.000 Kč pak výbavu rozšíří o parkovací senzory sledující okolí vozu, zadní parkovací senzory a automatický parkovací asistent.

Vedle pětidveřového hatchbacku je clio i nadále dodáváno také s karoserií kombi. Za Clio Grandtour se ve všech případech připlácí 15.000 korun.

Vrcholem nabídky je pak Clio z divize Renaultsportu. Malý hot hatch je nabízen ve dvou verzích, Clio R.S. s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 147 kW stojí 584.900 korun, zatímco posílené Clio R.S. Trophy se stejným motorem, avšak vyladěným na 162 kW přijde na 639.900 Kč. V obou případech je to o 10.000 korun více než dosud.

Obě verze sportovního clia se i nadále spoléhají na dvouspojkovou převodovku. Standardem jsou však nově diodové světlomety LED Pure Vision nebo zadní parkovací senzory. Clio R.S. Trophy přidává i výfuk Akrapovič.

Renault Clio – české ceny vznětových motorů modernizované verze
Motor1.5 dCi1.5 dCi1.5 dCi
Zdvihový objem [cm3]146114611461
Válce/ventily4/24/24/2
Největší výkon [kW/min]55/400066/400081/4000
Točivý moment [N.m/min]200/1750220/1750260/1750
Převodovka5M5M6M
Max. rychlost [km/h]168180194
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,312,011,2
Komb. spotřeba [l/100 km]3,33,33,5
Cena Advantage [Kč]326.900--
Cena Limited [Kč]346.900376.900-
Cena Intens [Kč]-406.900426.900


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Clio
tttt2525._
| 5. 8. 2016
No když jsem z jara uvažoval o novém autě byl jsem projet i clio grandtour. Strašný zážitek, základní 1.2 16v je motor akorát tak na 'cena od' líný a duněl až uši zaléhaly. Třeba to byla jen vada jednoho kusu, ale zrovna u předváděčky tomu nevěřím. Prostě tohle bych nechtěl ani na 10km do práce. Co se mi líbilo byl dobře řešený kufr a vnější vzhled.
Nevím co ti vadí na na motorech tsi? Nakonec jsem vybral Ibizu st a po 5ti tisících mám dlouhodobou spotřebu 5,8l. A to už odjezdila i rodinnou dovolenou a dobrých tisíc km na dálnici. Projeď si něco s tsi a změníš názor.
Avatar - Auto CZ
pěkné
Auto CZ
| 3. 8. 2016
čistý idiot >:D
Avatar - H/K_svwet
pěkné
H/K_svwet
| 2. 8. 2016
jazz je drahy.... hondy su drahsie ... zaklad stoji u nas 13 tisic... a to je fakt moc..

fabia ibiza polo su vsetko uz len s turbami ak teda neratam to zakladne mpi ktore je kusok slabe... problem fabie okrem ineho je aj ten ze za 11 je to hola neatraktivna tsi skatula s prehistorickym interierom ktora uz na pohlad posobi nie velmi lakavo ... kym corsa za 11 ( maju take skladovky ) vie vyzerat doslova az luxusne ( disky, hmlovky, tempomat, chromovane doplnky v kabine, kozeny volant .. super sedacky )

v podstate su uz len 3 kandidati... rio... corsa.. a asi aj ten yaris ak ma s jeho cenou nezrazia v piatok na kolena ako v pripade balena ... takze tu z tejto dvojice popripade teda trojice sa na 99 percent rozhodnem
pěkné
car
| 2. 8. 2016
No a co teda Fabia,Ibiza..Polo?Co rikas na Jazz..to je drahy?
Avatar - H/K_svwet
pěkné
H/K_svwet
| 2. 8. 2016
z pohladu mojich moznosti i20 nie.... je uz kusok drahsie od rovnako vykonneho ria ktore je cenou uz tak akurat ( mam strop 11 tisic )... navyse mi vo vysledku ani interier i20 nepride lepsi a krajsi ako ten v riu ... ktore sa ale tiez interierom nechyta na corsu ... 208 je drahe auto ... s 3 valcovym 60kw motorom v cene nad cenu ria so 4 valcami mi nedava ziaden zmysel ... budiky mi sice sedia... ale do buducna nemusim byt jediny sofer tohto vozu a tak chcem nakoniec istotu v podobe normalnych budikov a klasickeho volantu .... clio ako som spominal... exterierovo asi najkrajsie male auto.... ale tych nedostatkov v kabine je na mna az moc... a rovnako motoricky v atmo ponuka len 54kw 1,2 co je uz predsa len kusok slabe.. yaris som este nepozeral... chcem ist v piatok tak uvidim... jeho 1,33 vvti ma ozaj slusne zrychlenie a razvorom aj kufrom je presne na urovni corsy.... akurat je kusok vyssie od nej ... baleno som tiez vylucil... cenou nakoniec sa dostava uz nad limit ak chcem ozaj uz kusok lepsi kus .. no a zase swift je maly jak razvorom tak kufrom....