Modernizovaný Renault Clio R.S. nabízí chytré diody a výfuk Akrapovič
Renault letos modernizuje modelovou řadu clio. Úpravám se tak vedle standardních verzí nevyhnula ani ta sportovní od divize Renault Sport. Kdo by však čekal rozšíření nabídky o manuální převodovku, bude zklamán. Clio R.S. bude i nadále dostupné výhradně s dvouspojkovou převodovkou.
Poznávacím znamením modernizovaného Clia R.S. je přepracovaný přední nárazník. V něm jsou nově zakomponována diodová světla evokující svým tvarem šachovnicovou vlajku, které Renault poprvé prezentoval na konceptu Clio R.S.16. Řešení nazvané R.S. Vision koordinuje funkce mlhových, obrysových, dálkových a směrových světel, a to hlavně s ohledem na viditelnost za tmy.
Zádi pak může dominovat výfukový systém vyvinutý ve spolupráci se slovinským specialistou Akrapovič, který je na přání dodáván pro verzi Trophy. Výfuk má poskytnout především charakteristický zvuk, ale také čilou akceleraci.
I nadále bude Clio R.S. dostupné se třemi druhy podvozku. Základem je sportovní model nabízený se 17palcovými nebo 18palcovými koly, který si má uchovat univerzální naladění pro každodenní použití. Ostřejším modelem je Cup s osmnáctkami nabízející ideální kombinaci pro jízdu na silnici a na okruhu. Vrcholem je pak Trophy zaměřený na jízdní zážitky, který nabízí 18“ kola a snížený podvozek, o 20 mm vpředu a 10 mm vzadu.
První dvě verze jsou kombinovány s přeplňovanou šestnáctistovkou o nezměněném výkonu 147 kW, která spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou. To Clio R.S. Trophy využívá výkonnější provedení se 162 kW. Díky tomu zvládne na stovku zrychlit za 6,6 sekundy a jet až rychlostí 235 km/h.
Vedle Clia R.S bylo modernizováno i Clio GT, které vyplňuje mezeru mezi běžnými verzemi a variantou od divize Renault Sport. Vzhled auta je inspirovaný Cliem R.S., na který odkazuje nárazníkem, volantem nebo sedadly. Specialitami tohoto modelu jsou i chromovaná koncovka výfuku, hliníkové pedály nebo 17palcová kola.