Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan LifeCar v Ženevě 2008

LifeCar
LifeCar
LifeCar
LifeCar
26 Fotogalerie
Diskuze (0)
O přípravě ekologického vozu informovala ve svých tiskových materiálech automobilka Morgan na loňském ženevském autosalonu a letos zde svůj LifeCar představuje.

Morgan LifeCar

Morgan LifeCar má dokázat, že i automobil s nulovými emisemi může být zábavný. Dvoumístný vůz postavený na základě modelu Aero Eight je vybaven palivovými vodíkovými články. Výhodou tohoto typu pohonu je, že jedinými odpadními produkty je voda a teplo.

Použitý je palivový článek QinetiQ se čtyřmi komorami, který má výkon 22 kW a účinnost 45 %. Elektrický proud putuje do čtyř elektromotorů umístěných přímo v kolech. Tyto motory jsou vysoce efektivní – 92 až 94 % – a mohou energii při brzdění i samy generovat. Zatímco však dnes takto auta běžně rekuperují 10 % energie, LIFECar získá až 50 %.

Pro uložení elektrické energie neslouží baterie. Ty totiž používají těžké kovy, takže mají vysokou hmotnost, a navíc nemohou přijímat nebo vydávat elektřinu nárazově ve velkém množství. Pro tyto účely se lépe hodí velkokapacitní kondenzátory, které mohou dodat až 1000 ampér.

Spotřeba vodíku odpovídá 1,8 l/100 km benzinu. Maximální rychlost se pohybuje kolem 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7 s. Dojezd pouze 600 kg těžkého auta je 400 km.

Základem vozu je upravené šasi z modelu Aero Eight, v jehož zadní části je umístěna vodíková nádrž a palivové články mají své místo v masivním středovém tunelu, který prochází interiérem do přední části.

Hliníková karoserie konceptu LifeCar kombinuje futuristické prvky s tradičními liniemi značky Morgan a samozřejmě nechybí tradiční mřížka chladiče. V interiéru zaujmou sedadla, tvořená tenkou vrstvou dřevěné dýhy a pásy kůže, která plynule přecházejí do palubní desky. Toto řešení nemá pouze přilákat pozornost svým designem, ale také přispívá k dosažení minimální hmotnosti vozu.

Automobilka Morgan se pro vývoj svého prvního ekologického vozu spojila se společnostmi Oscar Automotive, QinetiQ, Linde AG a univerzitami z Cranfieldu a Oxfordu.


Začít diskuzi