Motoinno TS3: Taková divná Ducati
Motoinno TS3 minimálně příznivce značky Ducati praští do očí svým motorem a polokapotáží z modelu SS vyráběného v letech 1999 až 2007, ale komponenty z produkce slavné italské značky zde hrají druhé housle.
Stroj, který je dílem malé společnosti se sídlem v australském Brisbane si totiž zaslouží pozornost díky odvážnému návrhu, konstrukci a současné podobě svého rámu a především zavěšení předního kola.
Pánové z Motorcycle Innovation si totiž podobně jako řada jiných nadšenců a konstruktérů před nimi řekli, že klasická teleskopická vidlice není právě ideálním řešením pro dosažení co nejlepších jízdních vlastností silničního motocyklu.
Pro zajištění vedení předního kola, pružení, tlumení a pohlcování brzdné síly se rozhodli navrhnout své vlastní řešení a podobně jako například italská Bimota se zaměřili na rejdový čep, který je ukryt v náboji předního kola a kombinují jej se zavěšením MacPherson.
Výsledkem jejich snažení je prototyp Motoinno TS3, který je od roku 2011 podrobován důkladnému vývoji a testování. Při jízdních testech je tento stroj porovnáván se Suzuki GSX-R750 a údajně je TS3 se stejným jezdec minimálně o jednu sekundu na kolo rychlejší než tento japonský superbike.
Podle svých oficiálních materiálů se společnost chystá vyrobit velmi limitovanou sérii motocyklů s tímto podvozkem v kombinaci s dvouválcem Ducati Testastretta o objemu 1200 cm3 a výkonu 101 kW (137 k). Produkční verze se má od prototypu odlišovat i designem a pyšnit se vlastní kapotáží, kryjící i motor a velkou část rámu.
Podle neoficiálních materiálů hodlá Motorcycle Innovation se svým podvozkem vybaveným motorem Honda vstoupit i do závodů silničních motocyklů v kategorii Moto2.